Gåzarts betraktelser

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
Gåzart

Re: Gåzarts betraktelser

Inlägg av Gåzart » sön 12 dec 2010, 21:13

MBY skrev: Hur förhindrar du terrorbrott genom att hindra invandring?
Det viktiga är inte att hindra enstsaka terrorbrott, det viktiga är att hindra islamiseringen av samhället. Islam är en vidskeplighet som leder till betydligt större problem än både naturläkare och spågummor tillsammans. Men "skeptiker" är generellt sett ganska mesiga och följer PK-linjen. Det är lättare att offentligt kritisera försvarslösa medium eller en självdöende kristendom än att kritisera Islam, det senare skulle nämligen leda till mordhot och rasiststämplar. Fråga Lars Vilks eller någon annan av de många Islamkritier som fallit offer för Islams fascism. Han har mottagit ett dussintal mordhot samt fått två attacker riktade mot sig (i föreläsningssalen och i hemmet). I andra länder har Islamkritiker blivit mördade.

Det är inte svårt att se Islamiseringen i Sverige. Visst, på papperet är det OK att kritisera Islam, i praktiken vågar folk inte eftersom de då råkar illa ut på olika sätt. Det spelar ju ingen roll vad det står i våran lagbok om lagarna saknar koppling till verkligheten. Betänk då att vi än så länge "bara" har mellan tvåhundrafemtiotusen och en halvmiljon muslimer i Sverige (beroende på vem man frågar). Den siffran ökar ju som bekant väldigt snabbt.

Detta är Islamisering, folk skräms till lydnad och de flesta fattar det inte ens själva. Det är ju ingen slump att exempelvis vof och liknande organisationer inte yppar ett negativt ord om Islam, det är endast kritik av kristen vidskepelse som gäller.
Vad har du för måttstock? Hur vet du att din måttstock är vederhäftig?
Den absoluta majoriteten av muslimska länder är odemokratiska skräckexempel som förföljer regimkritiker och minoriteter. Jag vet inte hur du definierar Islam. Jag definierar iaf ideologin Islam efter hur majoriteten av muslimskt styrda samhällen ser ut.

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » sön 12 dec 2010, 22:27

Gåzart skrev: Det viktiga är inte att hindra enstsaka terrorbrott, det viktiga är att hindra islamiseringen av samhället.
Och hur hindrar du det? Vet du ens vad du själv menar?
Gåzart skrev: Islam är en vidskeplighet som leder till betydligt större problem än både naturläkare och spågummor tillsammans. Men "skeptiker" är generellt sett ganska mesiga och följer PK-linjen. Det är lättare att offentligt kritisera försvarslösa medium eller en självdöende kristendom än att kritisera Islam, det senare skulle nämligen leda till mordhot och rasiststämplar. Fråga Lars Vilks eller någon annan av de många Islamkritier som fallit offer för Islams fascism. Han har mottagit ett dussintal mordhot samt fått två attacker riktade mot sig (i föreläsningssalen och i hemmet). I andra länder har Islamkritiker blivit mördade.
Subjektivt skitsnack. Har du några belägg?
Gåzart skrev: Det är inte svårt att se Islamiseringen i Sverige. Visst, på papperet är det OK att kritisera Islam, i praktiken vågar folk inte eftersom de då råkar illa ut på olika sätt. Det spelar ju ingen roll vad det står i våran lagbok om lagarna saknar koppling till verkligheten. Betänk då att vi än så länge "bara" har mellan tvåhundrafemtiotusen och en halvmiljon muslimer i Sverige (beroende på vem man frågar). Den siffran ökar ju som bekant väldigt snabbt.
Och vad är "islamisering"? Blir vi "islamiserade" av att ha många muslimer här?
Gåzart skrev: Detta är Islamisering, folk skräms till lydnad och de flesta fattar det inte ens själva. Det är ju ingen slump att exempelvis vof och liknande organisationer inte yppar ett negativt ord om Islam, det är endast kritik av kristen vidskepelse som gäller.
Varför ljuger du? Det råkar bara vara så att tomma tunnor skramlar mest, du skulle inte kunna skilja analytiskt och intellektuell islamkritik från en konsertflygel.
Gåzart skrev:
Vad har du för måttstock? Hur vet du att din måttstock är vederhäftig?
Den absoluta majoriteten av muslimska länder är odemokratiska skräckexempel som förföljer regimkritiker och minoriteter. Jag vet inte hur du definierar Islam. Jag definierar iaf ideologin Islam efter hur majoriteten av muslimskt styrda samhällen ser ut.
Nej, det vet du inte.

Hade du några belägg för ditt allmänna prat om låg IQ?

Jag kanske borde börja argumentera mot "gåzartifiering" av samhället på samma lösa boliner.

Användarvisningsbild
Knurd

Inlägg av Knurd » mån 13 dec 2010, 03:51

Att skeptiker skulle krypa för islam är ren bullshit.

Här är en tråd där de allra flesta på forumet var överens om att flera seder som förekommer bland muslimer, inte passar in i en sekulär demokrati.

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=10291

Själv tycker jag illa om att föräldrar låter omskära småpojkar, eller håller undan barn från sexualundervisning, men är osäker på om totalförbud är en lämplig metod.
Adrumdrum.

Användarvisningsbild
Spiff00

Inlägg av Spiff00 » fre 10 maj 2013, 14:27

Moridin skrev:
kaxiga Z skrev::) Tack för att jag fick högst sammanlagt IQ-värde av alla! Eller....
Antal glassar var inte en metafor, det var antal hypotetiska handhållna glassar (tänka säga pinnglassar, men det inkluderar inte strutglassar som jag själv föredrar).
Ni äter förvånansvärt få hypotetiska handhållna glassar, själv har jag ätit 5st reella hittills bara idag.

Edit: Jo det var det enda som var värt att kommentera i tråden trots att jag funnit den pinsamt underhållande
Jag är inte VoF-medlem, och som representant för mig själv tänker jag på vad jag skriver.

Skriv svar