Vad lagar ni för mat?

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
candy

Re: Vad lagar ni för mat?

Inlägg av candy » tis 14 dec 2010, 20:18

Användarvisningsbild
JemyM
Kontakt:

Inlägg av JemyM » tis 14 dec 2010, 20:21

Idag lagade jag för första gången en komplett måltid på nästan tio år.
"An account of behavior should not exaggerate the role of consciousness. Rather than actually guiding or controlling behavior, consciousness seems mainly to make sense of behavior after it is executed." (Loewenstein, 2001)

Användarvisningsbild
candy

Inlägg av candy » tis 14 dec 2010, 21:45

JemyM skrev:Idag lagade jag för första gången en komplett måltid på nästan tio år.
Vad blev det?

Användarvisningsbild
JemyM
Kontakt:

Inlägg av JemyM » tis 14 dec 2010, 21:52

candy skrev:
JemyM skrev:Idag lagade jag för första gången en komplett måltid på nästan tio år.
Vad blev det?
Inget originellt, bara köttfärs med hela champinjoner och spagetti.
Det sentimentala i det hela är förvisso att det är som min far brukade göra den. Inte för att han var en fantastisk kock, men men.
"An account of behavior should not exaggerate the role of consciousness. Rather than actually guiding or controlling behavior, consciousness seems mainly to make sense of behavior after it is executed." (Loewenstein, 2001)

Användarvisningsbild
vils

Inlägg av vils » tis 14 dec 2010, 22:12

I helgen gjorde jag en japansk hayashi-gryta och chicken-katsu till femton personer så nu när resterna och orken är slut blev det en djupfryst pizza.
"...eller galen entusiast, som Vils" KaxigaZ
I´ll use Arial when Helvetica freezes over.
Facit på Sweclockers I Facit på Bit-Tech

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » ons 15 dec 2010, 09:12

Var du hungrig?

Användarvisningsbild
JemyM
Kontakt:

Inlägg av JemyM » ons 15 dec 2010, 13:47

pwm skrev:
Var du hungrig?
Det var en kombination av att min bil börjar bli svårhanterad i snön (därför vill jag laga mat hemma), studentekonomi samt att jag blev sur på ett ställe jag ätit ofta på de senaste åren pågrund av tjafs med studentrabatt.
Det stämmer inte 100% att jag inte lagat något annat, men jag har faktiskt ätit ute eller färdigpackat, speciellt under studietiden (fjärde året nu).

Användarvisningsbild
trilobite

Inlägg av trilobite » tor 16 dec 2010, 09:12

hur har du råd med studieekonomi???
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer

Användarvisningsbild
JemyM
Kontakt:

Inlägg av JemyM » lör 18 dec 2010, 19:57

trilobite skrev:hur har du råd med studieekonomi???
Min sambo stod för maten, men vi separerade i höstas.

Användarvisningsbild
JemyM
Kontakt:

Inlägg av JemyM » lör 18 dec 2010, 20:02

Min färdighet i MATLAGNING har ökat några nivåer. Köttfärssåsen jag gjorde för fyra dagar sedan smakade faktiskt inget vidare, men nu börjar det faktiskt bli väldigt gott.

Dagens köttfärs innehöll;
1. Blandfärs
2. Chilisås
3. Ketchup (mindre socker)
4. 1 burk svarta bönor
5. Jalapeno
6. Minimjölk
7. Soya
8. Ett stänk curry
9. Ett stänk vitlökspulver
10. Ett stänk tabasco
11. Ganska gott med grillkrydda

Tabasco och jalapeno gjorde mixen ganska så spicy, kombinerat med bönorna gick tankarna till en chili-con-carne.

Målet var att ha en matlåda till imorgon också men ett par timmar senare hade jag ätit den också.

Användarvisningsbild
candy

Inlägg av candy » lör 18 dec 2010, 20:21

Mmmhmm, chili... *sneglar uppfordrande på piotrr*

Här blir det en klassisk lördagkvällsmiddag från min barndom: grillad kyckling och hasselbackspotatis. Nu blir det i och för sig inte den "riktiga" kycklingen som mina föräldrar brukade göra, dvs en hel kyckling, kluven mitt i tu, indränkt i olja och Santa Maria grillkrydda och sakta grillad i den för ändamålet avsedda och speciellt inköpta grillen, utan bara ett kycklingbröst inslängt i ugnen. Grillkryddan är dock med fortfarande, man får inte låta traditioner förfalla hur som helst, ju!

Användarvisningsbild
Victor_Von_Doom

Inlägg av Victor_Von_Doom » lör 18 dec 2010, 22:43

Kvällens meny

Förrätt: Färska engelska ostron.

Huvudrätt: sydafrikansk Cape-Malay-Curry med kyckling, bladselleri, lök, tomat, grädde och aprikos. Starkt kryddad med hemgjord rostad curryblandning (spiskummin, bockhornsklöver, torkad piri piri, kanel, färsk ingefära, kardemumma, vitlök, gurkmeja) + en stor dos grovt krossad svartpeppar, kryddpeppar, korianderfrön och nejlika. FInish: Finhackad färsk indisk chili och koriander. Tillbehör: Ris, finskuren tomatsalsa och limechutney

Ett jäkligt fint portvin och några toppklassiga engelska ostar, Red Leceister, Stilton etc.
Senast redigerad av 1 Victor_Von_Doom, redigerad totalt 0 gånger.
Insanity is thinking either that "no one is like us" or "everyone's the same"

Användarvisningsbild
candy

Inlägg av candy » lör 18 dec 2010, 22:46

Victor_Von_Doom skrev:Kvällens meny

Förrätt: Färska engelska ostron.

Huvudrätt: Sydafrikansk Cape-Malay-Curry med kyckling, bladselleri, lök, tomat, grädde och aprikos. Starkt kryddad med hemgjord rostad curryblandning (spiskummin, bockhornsklöver, torkad piri piri, kanel, färsk ingefära, kardemumma, vitlök, gurkmeja) + en stor dos grovt krossad svartpeppar, kryddpeppar, korianderfrön och nejlika. FInish: Finhackad färsk indisk chili och koriander. Tillbehör: Ris, finskuren tomatsalsa och limechutney

Ett jäkligt fint portvin och några toppklassiga engelska ostar, Red Leceister, Stilton etc.
Oj oj oj. Förutom att jag inte längre äter ostron så skulle jag inte ha något emot denna middag. Det låter jättegott (inklusive ostronen... *suck*)

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » lör 18 dec 2010, 23:12

Bild

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » sön 19 dec 2010, 16:26

Jag har börjat hänga lite i denna tråd, för hustrun har ryggskott, och restaurangbesöken börjar kännas bra kostsamma.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

Skriv svar