Malens betraktelser (Dänikiania)

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
malen
Avstängd

Re: Malens betraktelser (Dänikiania)

Inlägg av malen » tis 20 aug 2013, 06:21

malen
Avstängd

Inlägg av malen » ons 21 aug 2013, 15:40

Liten men naggande god. Scrolla ned till närbildssekvenserna. Inga skrapmärken på stjälkarna är anmärkningsvärt.

http://www.cropcircleconnector.com/2013 ... 2013a.html

malen
Avstängd

Inlägg av malen » sön 25 aug 2013, 18:39

På förekommen anledning har jag blivit avstängd från att deltaga på samtliga trådar förutom denna och slasktråden. Väntar på svarsmeddelande om anledningen till det beslutet? Jag kommer inte att diskutera anledningen till beslutet på denna tråd.

malen
Avstängd

Inlägg av malen » sön 25 aug 2013, 18:42

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » sön 25 aug 2013, 19:07

malen skrev:På förekommen anledning har jag blivit avstängd från att deltaga på samtliga trådar förutom denna och slasktråden.
Inte en dag för tidigt, närmare två år för sent.

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » sön 25 aug 2013, 20:59

malen skrev:På förekommen anledning har jag blivit avstängd från att deltaga på samtliga trådar förutom denna och slasktråden. Väntar på svarsmeddelande om anledningen till det beslutet? Jag kommer inte att diskutera anledningen till beslutet på denna tråd.
Låt mig gissa: du känner att du blivit orättvist behandlad och att folk här är trångsynta och är rädda för sanningen...?
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

malen
Avstängd

Inlägg av malen » ons 28 aug 2013, 18:28

Södra indien:
Bild

Amazonas, Sydamerika:
Bild

En gemensam idè. Resta stenar och med ett enda hål. Vad låg det för tanke bakom denna idè?

Användarvisningsbild
Jonas Duregård

Inlägg av Jonas Duregård » ons 28 aug 2013, 19:21

malen skrev:Resta stenar och med ett enda hål. Vad låg det för tanke bakom denna idè?
Jag vet vad Freud skulle svara...

"ancient-wisdom" är inte helt främmande för tanken: "It is suggested by Wier (1), that some Irish megaliths had their holes at groin level, and had a diameter suitable for the 'ritual insertion of a living penis'"

Min gissning är att det oftast handlat om att man insett att det skulle vara coolt med en sten med ett hål i. Sedan kan man kanske kalla det en "gemensam idé". Personligen skulle jag tycka det vore väldigt konstigt om ingen i södra indien skulle komma på tanken att göra hål i en sten, speciellt om man levde på stenåldern. Det är alltså fullt tänkbart att de kommit på tanken helt oberoende av varandra, det är ändå en extremt basal estetisk princip. Lite som att två civilisationer oberoende av varandra skulle upptäcka randigt eller rutigt :smile2:.
Ignorelistor jag är på just nu: NySmak!HallonPersika

malen
Avstängd

Inlägg av malen » ons 28 aug 2013, 20:16

Jo, fast närmast att jämföra med det patenterade Glenn Scott mönstret. Rutigt som rutigt världen över, men Glenn Scott lyser med sin orginalitet. Indien, Kaukasus, Frankrike, Storbritannien och, som en överraskning, även i Amazonas regnskog. (Kilroy was here)

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » ons 28 aug 2013, 20:37

malen skrev:En gemensam idè. Resta stenar och med ett enda hål. Vad låg det för tanke bakom denna idè?
Vi har redan diskuterat detta. Eftersom du uppenbarligen inte har några nya argument finns inte mycket mer att säga om det.
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Skriv svar