Perfekts Betraktelser

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Re: Mona Nilsson om mobilstrålning Newsmill

Inlägg av kaxiga Z » ons 15 sep 2010, 16:42

Perfekt skrev:Nä, måste man det? I en del andra trådar räcker det att hänvisa till att ledande experter är eniga om något.
Men det finns ju inga ledande expertgrupper som är eniga om att mobilstrålning är farligt.

Jag har rent av endast hört om en enda expert i Lund som sagt att det kunde vara farligt. Vet inte ens om det idag finns någon kryddmåtts-mängd peerreviewade artiklar/undersökningar som säger att mobilstrålning är farligt (vilket i så fall motsägs av en drös andra vetenskapliga artiklar).

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » ons 15 sep 2010, 16:52

Perfekt skrev:Det verkar ju råda konsensus om att mobiltelefonstrålning är farligt. Endast ett fåtal personer, troligen med anknytning till telecomföretag har en avvikande uppfattning. Man fattar ju varför.
Jag tror att du har talat för mycket i mobiltelefon, alternativt har en anknytning till trådbunden telefoni.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Perfekt

Inlägg av Perfekt » ons 15 sep 2010, 23:14

Här är lite mer "fakta" om riskerna
http://www.klt.nu/index.php?id=2646&parent=0&placid=48

Några höjdpunkter är att den aktuella strålningen är artificiell, jag skulle tom säga antropogen. Strålningsnivåerna har inte varit så höga som nu på mycket, mycket länge. De ökar dessutom i en aldrig tidigare skådad takt.

Ett annat skrämmande faktum är att strålningen ackumuleras i kroppen. Hur detta går till vet jag inte i detalj, men jag föreställer mig att fotonerna bromsas in och följer med blodomloppet. Att detta stider mot tidigare kända fysiklagar betyder ingenting.Alla teorier har inneboende paradoxer.

Den som dristar sig att tvivla på dessa uppgifter bör först läsa den sk Bioinitiavrapporten och de bakomliggande 1500 artiklarna innan han eller hon kommer med några synpnkter.

Tilläggas kan att Eu-parlamentet och Eus miljöbyrå har uppmanat till krafttag med hänvisning till denna rapport.
Artikeln avslutas med följande tänkvärda ord
Mikrovågsstrålningen hör till de största livsmiljöhoten i mänsklighetens historia, och den lättsinnighet med vilken vi behandlar riskerna, framför allt för barnen, är verkligen en skandal.
Mer läsning finns här http://www.eloverkanslig.se

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tor 16 sep 2010, 01:27

Perfekt skrev:Några höjdpunkter är att den aktuella strålningen är artificiell, jag skulle tom säga antropogen.
Till och med? Vad skulle den annars vara? :)
Perfekt skrev:Strålningsnivåerna har inte varit så höga som nu på mycket, mycket länge.
Digitala signaler kräver lägre amplitud än analoga. Du känner till att vi använt analog radio väldigt länge, eller hur?
Perfekt skrev:Ett annat skrämmande faktum är att strålningen ackumuleras i kroppen.
Skrämmande felaktigt. Radiovågor lagras inte i kroppen, vilket förmodligen är anledningen till att du inte går in på hur du vet det.
Perfekt skrev:Att detta stider mot tidigare kända fysiklagar betyder ingenting.Alla teorier har inneboende paradoxer.
Valet mellan att lita på kända naturlagar å ena sidan och skogstokiga forumtroll å andra sidan, är ett som varje modern människa tvingas göra.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Radikalrealist

Re: Perfekts betraktelser

Inlägg av Radikalrealist » tor 16 sep 2010, 08:07

Men Per, nu tror jag att du missade den uppenbara kopplingen Perfekt försöker göra mellan klimathotet och mobilhotet. Jag tror att det bör sorteras in under avdelningen "Misslyckade försök att raljera mha Godwins Law". Eller kanske lyckade...

Perfekt

Re: Pseudovetenskap från miljörörelsen

Inlägg av Perfekt » fre 25 nov 2011, 05:27

Härifrån /pax

Även om Moridin och jag har skilda åsikter om mycket tycker jag mig i den här tråden se åtskilliga exempel på att han i intellektuellt avseende vida överglänser halvbildade typer som FudoMyoo och Anders G. Det är personer som Moridin som med sitt stora kunnande och logiska stringens gör detta forum läsvärt. Övriga nämnda personer gör det inte.
Senast redigerad av 1 pax, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: OT busar bäst i Lekstugan

Användarvisningsbild
Petter

Inlägg av Petter » fre 25 nov 2011, 10:58

Perfekt skrev:Även om Moridin och jag har skilda åsikter om mycket tycker jag mig i den här tråden se åtskilliga exempel på att han i intellektuellt avseende vida överglänser halvbildade typer som FudoMyoo och Anders G. Det är personer som Moridin som med sitt stora kunnande och logiska stringens gör detta forum läsvärt. Övriga nämnda personer gör det inte.
Recensenter är sällan läsvärda heller.

Aj fan, sköt jag mig i foten nu?

Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inlägg av FudoMyoo » fre 25 nov 2011, 11:03

:lol:

perfekts lilla inhopp hade jag missat eftersom han (tillsammans med Lena Krantz) hamnade på ignore för länge sedan, så att klimattrådarna skulle gå att läsa utan att få hjärnblödning. att få det omdömet av honom ser jag som en komplimang. det är när irrationella personer uppskattar det man skriver man ska bli orolig.
Ordnung muss sein.

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » fre 25 nov 2011, 11:47

Jag är då dj_vlar inte halvbildad. Jag är djupt okunnig på de flesta områden, till skillnad mot hr Perfect, denna inte lektuelle gigant.
They don't like it up'em, you know!

Perfekt

Re: Ola Lundin och Aftonbladet

Inlägg av Perfekt » sön 27 nov 2011, 11:48

Härifrån /pax

@vetinteallt
Jag instämmer i att det är värdefullt att få en inblick i verkligheten. Prova dock inte detta i något kontroversiellt ämne här eftersom det då kommer att kallas anekdotisk bevisning och du kommer att idiotförklaras.

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » sön 27 nov 2011, 12:46

Perfekt skrev:@vetinteallt
Jag instämmer i att det är värdefullt att få en inblick i verkligheten. Prova dock inte detta i något kontroversiellt ämne här eftersom det då kommer att kallas anekdotisk bevisning och du kommer att idiotförklaras.
+1
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » sön 27 nov 2011, 14:29

Perfekt skrev:Härifrån /pax

Även om Moridin och jag har skilda åsikter om mycket tycker jag mig i den här tråden se åtskilliga exempel på att han i intellektuellt avseende vida överglänser halvbildade typer som FudoMyoo och Anders G. Det är personer som Moridin som med sitt stora kunnande och logiska stringens gör detta forum läsvärt. Övriga nämnda personer gör det inte.
Jag känner mig smutsig och oren av att läsa din hyllning.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » sön 27 nov 2011, 14:53

@vetinteallt
Varför slaskade du det här? Det är ju sant.

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » sön 27 nov 2011, 14:59

Suresh skrev:

@vetinteallt
Varför slaskade du det här? Det är ju sant.
Av respekt. Det gör sig så mycket bättre här.

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Re: Perfekts betraktelser

Inlägg av Suresh » sön 27 nov 2011, 15:18

Respekt för vem?

Låst