Perfekts Betraktelser

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Re: Perfekts betraktelser

Inlägg av pax » sön 27 nov 2011, 15:54

Suresh skrev:Respekt för vem?
Kämpar emot impulsen att bara svara "Din mamma".
Av respekt för Perfekt och andra forumiter.

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » sön 27 nov 2011, 16:04

Jag får lust att starta en tråd om din mamma saken - vilka personliga berättelser är anektotiska och vilka är ett stöd för den gällande normen.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » sön 27 nov 2011, 16:06

Suresh skrev:Jag får lust att starta en tråd om din mamma saken - vilka personliga berättelser är anektotiska och vilka är ett stöd för den gällande normen.
Gört!

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » sön 27 nov 2011, 16:13

pax skrev:
Suresh skrev:Jag får lust att starta en tråd om din mamma saken - vilka personliga berättelser är anektotiska och vilka är ett stöd för den gällande normen.
Gört!
Ej prioriterat, men nu ligger det på listan.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Perfekt

Re: Spöktrons förändring i Sverige

Inlägg av Perfekt » tis 14 feb 2012, 09:47

Härifrån /pax

Det är väl tämligen väntat att tron på spöken ökar, liksom skolprestationerna avtar i takt med att man importerar, pga islam, efterblivna individer.

På grund av förekommen anledning vill jag påpeka att mitt yttrande inte innebär att jag anser att den som är uppvuxen i muslimsk miljö därmed är efterbliven.
Senast redigerad av 2 pax, redigerad totalt 0 gång.
Anledning: Sammanfogade inlägg

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Re: Spöktrons förändring i Sverige

Inlägg av Moridin » tis 14 feb 2012, 17:19

Perfekt skrev:Härifrån /pax

Det är väl tämligen väntat att tron på spöken ökar, liksom skolprestationerna avtar i takt med att man importerar, pga islam, efterblivna individer.

På grund av förekommen anledning vill jag påpeka att mitt yttrande inte innebär att jag anser att den som är uppvuxen i muslimsk miljö därmed är efterbliven.
Vad har du för belägg att tron på spöken är högre bland självidentifierade muslimer i Sverige och att detta just beror på Islam?
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|

Perfekt

Perfekts Betraktelser

Inlägg av Perfekt » fre 01 jun 2012, 09:06

Det är mindre sannolikt att det på detta forum finns någon som vet mer eftersom detta strider mot VoFenskaplig dogm och alltså inte kan vara sant och om det skule vara sant är det ointressant (jfr AGW-debatten). Det är nämligen såhär:

Alla vaccin är bra. Biverkningar är fantasifoster i samma stil som elöverkänslighet.

Om biverkningarna inte går att förneka är nyttan av vaccinering alltid större än de skadliga effekterna.

Det spelar ingen roll vad vaccinering kostar eftersom det är ett VoFenskapligt sakrament.

De som inte inser detta är kompletta idioter och borde bestraffas.

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Re: All narkolepsi från vissa leveranser?!

Inlägg av Flabbergasted » fre 01 jun 2012, 09:33

Perfekt skrev:Det är mindre sannolikt att det på detta forum finns någon som vet mer eftersom detta strider mot VoFenskaplig dogm och alltså inte kan vara sant och om det skule vara sant är det ointressant (jfr AGW-debatten). Det är nämligen såhär:

Alla vaccin är bra. Biverkningar är fantasifoster i samma stil som elöverkänslighet.

Om biverkningarna inte går att förneka är nyttan av vaccinering alltid större än de skadliga effekterna.

Det spelar ingen roll vad vaccinering kostar eftersom det är ett VoFenskapligt sakrament.

De som inte inser detta är kompletta idioter och borde bestraffas.
Vilken tur att du finns här på forumet och håller ordning på oss då... Annars skulle man ju kunnat tro att du har bättre saker för dig än att hänga på ett forum med en massa folk som inte håller med dig.
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Användarvisningsbild
trilobite

Inlägg av trilobite » fre 01 jun 2012, 09:34

Viket skitsnack. Du borde ha märkt att bilden av det hela är väldigt realistisk och mångfasetterad hos de forumiter som diskuterar frågan. Inte alla förstås - du t ex har visst tunnelsyn i ämnet.
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer

Användarvisningsbild
CJ Åkerberg

Inlägg av CJ Åkerberg » fre 01 jun 2012, 10:12

Perfekt skrev:Alla vaccin är bra. Biverkningar är fantasifoster i samma stil som elöverkänslighet.
Konstigt formulerat. "All mat är bra"? Nej, allt handlar om risk kontra nytta. Vissa vaccin ger sådan liten "vinst" kontra biverkan så det är inte motiverat att sätta in. Att hävda att vi (detta konstiga "kollektiv" som belackarna ser) förnekar biverkningar är inget mindre än förbannat förolämpande och rakt av jäkla dumt. Tror ingen här ignorerar, spelar ned eller på annat sätt ej erkänner biverkningar i alla dess former. Skäms!
Perfekt skrev:Om biverkningarna inte går att förneka är nyttan av vaccinering alltid större än de skadliga effekterna.
Källa på denna svepande generalisering? I de fall som vaccin diskuteras handlar det om dödliga och/eller skadliga farsoter (polio, mässling, HPV, kikhosta) med kända biverkningar och kända effekter.
Perfekt skrev:Det spelar ingen roll vad vaccinering kostar eftersom det är ett VoFenskapligt sakrament.
Säger vem? Risk kontra "vinst" gäller fortfarande
Perfekt skrev:De som inte inser detta är kompletta idioter och borde bestraffas.
Nä, men de som är beredda att offra människoliv för sin blinda bokstavstro är i sin mest extrema form farliga och ursäktar de mest horribla övergrepp. Barnmisshandel förminskas och kemisk kastrering genomförs i denna tros namn t.ex.

Perfekt

Låsta eller försvunna trådar

Inlägg av Perfekt » mån 04 jun 2012, 18:40

Varför låses trådar av fullständigt obegripliga orsaker?
Denna tråd http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f ... in#p536460låstes av C-J med följande motivering:
Det verkar vara svagt med diskussionsunderlaget / diskussionsviljan så vi avslutar här.
Denna tråd låstes också av C-J med följande motivering:
Låst tills att användares status har undersökts.
Detta skedde 11 april så jag antar att det är en omfattande utredning på gång och väntar med spänning på resultatet.

Vad tråden i sig beträffar skiter jag emellertid i anändares status. Jag vill däremot ta del av information om hur en maoist kan sägas ha ett kritiskt vetenskapligt perspektiv, något som inte är möjligt förrän tråden öppnas igen och VoFenskapsmän kan delge mig denna information.

Jag försökte för ett tag sedan skapa en pendang till tråden om klimatskeptiker, men den tråden har försvunnit.

Detta kan ju bero på tekniska problem, men jag misstänker att den togs bort eftersom jag i trådstarten nämnde att UNA-bombaren mfl vettvillingar är klimatalarmister.

Med anledningen av ovanstående frågar jag mig om VoF klarar av att hantera ett kritiskt synsätt när det gäller föreningens rödgröna grund.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Re: Låsta eller försvunna trådar

Inlägg av micke.d » mån 04 jun 2012, 18:52

Perfekt, läs dina PM.

Modereringsåtgärder ska diskuteras via PM, inte i forumet.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Perfekt

Slask från: Shell i Arktis

Inlägg av Perfekt » tor 19 jul 2012, 17:15

Härifrån

Underbart!
Ju mer olja utanför muhammedansk kontroll desto bättre.
Senast redigerad av 1 Petter, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: off-topic

Perfekt

Re: Shell i Arktis

Inlägg av Perfekt » fre 20 jul 2012, 06:17

Mycket bra ju mer olja som inte kontrolleras av muhammedaner.

manifesto

Re: Shell i Arktis

Inlägg av manifesto » fre 20 jul 2012, 07:16

Perfekt skrev:Mycket bra ju mer olja som inte kontrolleras av muhammedaner.
Så, du är inte orolig för den mycket känsliga miljön i området?
War is peace.

Låst