Perfekts Betraktelser

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Perfekt

Re: Hur skadar Ramadan Sverige

Inlägg av Perfekt » lör 28 jul 2012, 21:23

Härifrån. /micke.d

Jag tror inte det har någon större betydelse i Sverige eftersom det verkar som om de "muslimer" som verkligen håller på med vanligen inte har något arbete. Det finns givetvis undantag, men det kan inte vara många och de är till stor del sysselsatta i verksamheter som mår bra av svältkost, t ex imamer i svenska kyrkan och en rad offentliga hittepåtjänster.

Ramadan orsakar dock hjärnskador hos foster.

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » lör 28 jul 2012, 21:31

Perfekt skrev:
Säger vem?
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Användarvisningsbild
Utredare

Inlägg av Utredare » lör 28 jul 2012, 21:42

Perfekt skrev:Jag tror inte det har någon större betydelse i Sverige eftersom det verkar som om de "muslimer" som verkligen håller på med vanligen inte har något arbete. Det finns givetvis undantag, men det kan inte vara många och de är till stor del sysselsatta i verksamheter som mår bra av svältkost, t ex imamer i svenska kyrkan och en rad offentliga hittepåtjänster.

Imamer i svenska kyrkan, säkert?

Vi har massvis med muslimer här och en del har vanliga jobb, men de ökar, nu ska ju ex. 30.000 Somalier hit pga Mp, fast det nästan är fred i Somalia. Vi beräknas hamna i minoritet med tiden och kan bli muslimskt, varpå demokratin avskaffas.
Håll dig till ämnet och undvik personangrepp. Min hobby är pragmatisk långsiktig politik

Perfekt

Inlägg av Perfekt » sön 29 jul 2012, 07:02

Suresh skrev:
Perfekt skrev:
Säger vem?
Finns i Superfreakonomics, googla

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Re: Perfekts Betraktelser

Inlägg av Blenda » sön 29 jul 2012, 07:53

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » sön 29 jul 2012, 11:10

Gravida kan avvika från fastandet om de behöver det, om de tar igen det efter barnet är fött eller donerar pengar till välgörenhet (BBC News).
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|

Perfekt

Re: Varför förlorar sig läkare, nobelpristagare, etc?

Inlägg av Perfekt » tis 31 jul 2012, 16:11

Vem är denna professor och vad är det för sjukdom han lider av?
http://www.friatider.se/extremt-intelli ... ikini-miss
Senast redigerad av 1 Petter, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: off-topic

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » tis 31 jul 2012, 20:19

Länka nyheten från någon seriös nyhetssida så kan jag klicka. Annars är det bara onödigt att ge träffar till den där bloggsidan.
Blåögd cyniker, pessimistisk livsnjutare.

Användarvisningsbild
VeVeN

Inlägg av VeVeN » tis 31 jul 2012, 23:01

Perfekt har tydligt påvisat vilken otrolig knäppgökssida den där friatider.se är. OK. Då vet vi det. Då vet vi vad utan att riskera att missa något väsentligt kan ignorera för all framtid. Bra. Då var det avklarat.

NÄSTA!
Hade jag varit litet mer ödmjuk hade jag varit perfekt!

På min ignorelista just nu moridin, matte, aktivarum, Vidugavia, Thomas P

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » tis 31 jul 2012, 23:18

Man kan ju dock förstå varför "Fria tider" har ett horn i sidan till Expo: http://expo.se/2011/de-ligger-bakom-fri ... _3800.html

Användarvisningsbild
VeVeN

Inlägg av VeVeN » ons 01 aug 2012, 12:57

Blenda skrev:Man kan ju dock förstå varför "Fria tider" har ett horn i sidan till Expo: http://expo.se/2011/de-ligger-bakom-fri ... _3800.html
Utan att alltför mycket förfalla till personargument, så får man säga att Expos uppgifter knappast är särskilt förvånande.

Någon vidare nyhetsförmedling hittar man aldrig på Fria Tider. Det blir aldrig bättre än grov faktamisshandel. Desto mera är det av lösa rykten, bisarrt pladder och hittepå.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » ons 01 aug 2012, 13:04

VeVeN skrev:
Blenda skrev:Man kan ju dock förstå varför "Fria tider" har ett horn i sidan till Expo: http://expo.se/2011/de-ligger-bakom-fri ... _3800.html
Utan att alltför mycket förfalla till personargument, så får man säga att Expos uppgifter knappast är särskilt förvånande.

Någon vidare nyhetsförmedling hittar man aldrig på Fria Tider. Det blir aldrig bättre än grov faktamisshandel. Desto mera är det av lösa rykten, bisarrt pladder och hittepå.
Ja tolkningen av The Guardians recension av expofiles var ju lite väl...hmm...kreativ. En nybörjarkurs i engelska kanske?

Användarvisningsbild
VeVeN

Inlägg av VeVeN » ons 01 aug 2012, 13:45

Blenda skrev:Ja tolkningen av The Guardians recension av expofiles var ju lite väl...hmm...kreativ. En nybörjarkurs i engelska kanske?
Nytolkning sa Bull. . .

Det tragiska är ju att folk uppenbarligen sväljer smörjan med hull och hår.

Kritiskt tänkande verkar inte stå alltför högt i kurs idag. Ställer man besvärliga frågor om källor, vad källorna egentligen sa och liknande blir man väl utnämnd till "svenskfientlig" vilket borde vara en merit i dessa sammanhang.

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » ons 01 aug 2012, 14:23

Perfekt skrev:
Suresh skrev:
Perfekt skrev:
Säger vem?
Finns i Superfreakonomics, googla
ORkar inte googla - eller läsa medicinska rapporter. Om ramadan ger fosterskador är det inga uppmuntrande fakta för islam. Å andra sidan tar de igen det genom FAS

Men säger inte islam något om att gravida skall undvika ramadan? I så fall bli skadorna begränsade till de som inte vet om att de är gravida, vilket bör gälla västerländska bantningskurer med
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » ons 01 aug 2012, 16:50

Suresh skrev: ORkar inte googla - eller läsa medicinska rapporter. Om ramadan ger fosterskador är det inga uppmuntrande fakta för islam. Å andra sidan tar de igen det genom FAS

Men säger inte islam något om att gravida skall undvika ramadan? I så fall bli skadorna begränsade till de som inte vet om att de är gravida, vilket bör gälla västerländska bantningskurer med
Jag tycker inte att man slår fast att den där svälten verkligen leder till några skador. Det som påverkas är placentans tillväxt men efersom man inte kan se några skillnader i födelsevikt, så verkar det som att placentan kompenserar den minskade tillväxten med vad man skriver "högre effektivitet". Dock bortser man inte för riskerna och precis som du säger så kan gravida undvika att fira ramadan, men man tar också med det sociala trycket. Här handlar det säkert mycket om information så att gravida kvinnor inser riskerna, speciellt då ramadan infaller i början av graviditeten.

Vi har ju andra risker t.ex. då det gäller gravida med diabetes och riskerna det medför för barnet, så jag ser diskussionen här som bara ännu en orsak att basha muslimer, men jag har aldrig funderat i de banorna så något lär man ju sig trots allt.

OffT så såg jag ett tv-program för några år sedan gällande för tidigt födda barn som vistades under lång tid i kuvös. Hjärnan veckade sig visst inte som den skulle men det var ju inga skador som var uppenbara förrän de kom upp i skolåldern - fram till dess "räckte" hjärnan till. Det problemet försökte man i alla fall vid någon engelsk klinik åtgärda genom att ändra på kuvöserna och göra dem mer livmoderslika. ljud, ljus och utformningsmässigt - om det gav några resultat vet jag inte.

Med tanke på muslimers förhållande till alkohol så lär åtminstone inte deras barn drabbas av sådana skador i alla fall...om man nu ska jämföra livsstilar. (Ooops - missade att du redan skrivit om det)

Låst