Perfekts Betraktelser

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Perfekt

Re: Lex Breivik, hur rättvist är det?

Inlägg av Perfekt » tor 02 aug 2012, 11:53

Flyttat härifrån. off-topic. /micke.d
Dûrion Annûndil skrev:Först kom bilen, sen kom lagen mot fortkörning. Efter kriget stiftades Nürnberglagarna, därefter dömdes brottslingarna.

Ibland är det helt enkelt nödvändigt att anpassa lagarna till brottet.
Men ingen dömdes för fortkörning innan lagen stiftats. Nürnberglagarna är faktiskt mycket tveksamma.

Om AGW skulle visa sig vara en ren bluff, då har du inga problem med att det stiftas lagar som straffar förespråkarna, eller?

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » tor 02 aug 2012, 12:12

Perfekt skrev:Men ingen dömdes för fortkörning innan lagen stiftats.
Men folk körde för fort innan lagen stiftades.
Perfekt skrev:Om AGW skulle visa sig vara en ren bluff, då har du inga problem med att det stiftas lagar som straffar förespråkarna, eller?
Vad skulle brottet vara menar du?
Blåögd cyniker, pessimistisk livsnjutare.

Perfekt

Inlägg av Perfekt » tor 02 aug 2012, 12:17

Dûrion Annûndil skrev:
Och ingen dömdes för fortkörning utförd innan lagen stiftades.
Perfekt skrev:Om AGW skulle visa sig vara en ren bluff, då har du inga problem med att det stiftas lagar som straffar förespråkarna, eller?
Det och straffet kan man ju bestämma efteråt :lol:

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Re: Perfekts Betraktelser

Inlägg av Suresh » fre 03 aug 2012, 10:50

Är högerideologi ett multihandikapp?
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » mån 06 aug 2012, 19:17

Perfekt skrev:
Dûrion Annûndil skrev:
Och ingen dömdes för fortkörning utförd innan lagen stiftades.
Och folk körde för fort innan lagen stiftades.
Det och straffet kan man ju bestämma efteråt :lol:
Eftersom min poäng var att ett fruktansvärt brott begåtts utan täckande lagstiftning vilket åtgärdades ex post facto, menar du att nazisternas massmördande var ungefär likvärdigt med att bluffa om AGW skulle vara? Menar du då att nazisternas handlingar inte skulle leva upp till att bedömas som brottsliga, eller att AGW-bluffande skulle vara lika hemskt och brottsligt som nazisternas handlingar?
Bara för att klargöra.

Perfekt

Re: Starkaste materialet att ha i en skyddsmur?

Inlägg av Perfekt » mån 20 aug 2012, 12:33

Härifrån. /micke.d
Urquhart skrev:
Perfekt skrev:En annan viktig sak att tänka på är att ha ett starkt yttre försvar av sin bostad eller verksamhetslokal. Om angripare kan komma nära byggnaden hjälper det inte med tjocka väggar. För att förhindra bilbomber är det lämpligt med någon form av hinder samt denna skönhet http://www.dillonaero.com/
När, förutom i en krigssituation då du har förskansat dig i en byggnad (fast då lär det vara en enorm slump om du råkar hamna just i ditt eget hus), är det viktigt att ha ett starkt yttre försvar av sitt hus? Om man är knarkbaron och i luven på andra "kollegor"?
Om man bor i ett mångkulturellt område, något som blir verklighet för allt fler svenskar.

Användarvisningsbild
Urquhart

Re: Starkaste materialet att ha i en skyddsmur?

Inlägg av Urquhart » mån 20 aug 2012, 13:54

Perfekt skrev:
Urquhart skrev:
Perfekt skrev:En annan viktig sak att tänka på är att ha ett starkt yttre försvar av sin bostad eller verksamhetslokal. Om angripare kan komma nära byggnaden hjälper det inte med tjocka väggar. För att förhindra bilbomber är det lämpligt med någon form av hinder samt denna skönhet http://www.dillonaero.com/
När, förutom i en krigssituation då du har förskansat dig i en byggnad (fast då lär det vara en enorm slump om du råkar hamna just i ditt eget hus), är det viktigt att ha ett starkt yttre försvar av sitt hus? Om man är knarkbaron och i luven på andra "kollegor"?
Om man bor i ett mångkulturellt område, något som blir verklighet för allt fler svenskar.
Jag har bott i ett dylikt område. Något annat yttre försvar än en portdörr som låstes klockan 21 hade jag inte. Så vitt jag känner till så blev min lägenhet inte beskjuten av vare sig .50 BMG eller raketdrivna granater. Hade jag flyttat tillbaka idag så hade jag snarare satsat på att få ett garage (det bränns en del bilar där tyvärr) än att bygga skyttevärn.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Perfekt

Re: Behöver skeptikersverige utbildas inom religion?

Inlägg av Perfekt » mån 27 aug 2012, 19:43

Härifrån. /micke.d
piotrr skrev:
Perfekt skrev:Ett klart tecken på att skeptiker i allmänhet behöver utbildas i religion eftersom många likt FudoMyoo inte känner igen en pseudoreligion när de ser den.
Vi känner igen dina pseudoreligioner. Gör du?
Jag har bara varit anhängare av en pseudoreligion, detta beroende på att jag förväxlade den med vetenskap. Problem solved

Användarvisningsbild
Dûrion Annûndil

Inlägg av Dûrion Annûndil » tis 28 aug 2012, 07:26

Perfekt skrev:Jag har bara varit anhängare av en pseudoreligion, detta beroende på att jag förväxlade den med vetenskap. Problem solved
Va, har du gått ur partiet?

Perfekt

Inlägg av Perfekt » mån 03 sep 2012, 13:20

Dûrion Annûndil skrev:
Perfekt skrev:Jag har bara varit anhängare av en pseudoreligion, detta beroende på att jag förväxlade den med vetenskap. Problem solved
Va, har du gått ur partiet?
Har aldrig varit medlem i något parti, däremot slutade jag tro på AGW efter att ha läst Al Gore.

Användarvisningsbild
anundi
Kontakt:

Inlägg av anundi » tis 04 sep 2012, 08:24

Perfekt skrev:Har aldrig varit medlem i något parti, däremot slutade jag tro på AGW efter att ha läst Al Gore.
Började du tro igen efter att du läste den riktiga forskningen i ämnet? Oh, wait!

@antteist | @skeptikerpodden | @skeptikerskolan | @tankebrott
Skeptikerpodden | Skeptikerskolan | Tankebrott

Perfekt

Re: Detta är islam

Inlägg av Perfekt » tis 16 okt 2012, 21:25

Härifrån. /micke.d
Thomas P skrev:
Perfekt skrev:Ditt resonemang är helt irrelevant, hela världen och internet kryllar av företeelser som jag och andra ogillar. Normala människor bryr sig inte om att söka upp sådant de ogillar.
Vilket ger lite perspektiv på din besatthet att söka upp allt du kan om islam...

Ja jag får väl erkänna att jag är lite nyfiken på olika former av vidskeplighet, men jag letar inte reda på det i syfta att reta upp mig för att anstiftaa pogromer och bokbål eller moderna motsvarigheter till detta. En stor grupp muhammedaner i väst gör tyvärr detta, understödda av flumliberaler och vänsterfolk, vilket jag kommer att protestera mot så länge jag kan.

Perfekt

Gore-Watts

Inlägg av Perfekt » tis 30 okt 2012, 08:06

http://wattsupwiththat.com/2012/10/29/a ... -and-15th/

Hoppas jag får tid att se detta. Det är en impoerande samling, även om några av mina favoriter saknas. Det vore också roligt om han lyckades få med några AGW-troende, men jagtvivlar på att de vågar.

Användarvisningsbild
ErikS

Re: Gore-Watts

Inlägg av ErikS » tis 30 okt 2012, 09:19

Kanske är dags att börja lägga alla WUWT-länkar i en tråd i stället för att hela tiden starta nya?

Användarvisningsbild
Andreas

Re: Gore-Watts

Inlägg av Andreas » tis 30 okt 2012, 09:22

ErikS skrev:Kanske är dags att börja lägga alla WUWT-länkar i en tråd i stället för att hela tiden starta nya?
Typ den här?
Ljus och kärlek!

Låst