Lågkolhydratkost bäst för vikten

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Re: Lågkolhydratkost bäst för vikten

Inlägg av pwm » fre 03 maj 2013, 17:25

delfinenflipper skrev:mår prima
...men hjärnan tog stryk?

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Re: Sv: Lågkolhydratkost bäst för vikten

Inlägg av Jacob » lör 04 maj 2013, 01:25

Flabbergasted skrev:
Jacob skrev:
herj skrev: Du kunde inte lägga detta i nån av dina andra lchf-trådar?
Tack tycker innehållet kan flyttas eller att hela tråden helt enkelt slaskas då det redan finns x antal trådar om lchf. Fanatikerna behöver inte ha flera trådar.
Ps. Jag är inte med i vof bara medlem på forumet. ds.
Censur!!
Skaffa en ordbok. Du vet uppenbarligen inte vad ordet censur betyder. Och inte ordet "bannad" eller.
Fakta är att LCHF-ätare betraktas som scientologer på VOF/forum och detta är helt absurt.
Socialstyrelsen [..] bedömer att dr. Dahlqvists rekommendationer av ”lågkolhydratkost” till patienter med övervikt och patienter med diabetes typ 2 idag kan anses vara i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » lör 04 maj 2013, 01:26

delfinenflipper skrev:jag gick ner 30 kg med lchf. mår prima
Gott att höra :) Jag gick ner 10 och siktar på 10 till :)
Socialstyrelsen [..] bedömer att dr. Dahlqvists rekommendationer av ”lågkolhydratkost” till patienter med övervikt och patienter med diabetes typ 2 idag kan anses vara i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » lör 04 maj 2013, 01:28

pwm skrev:
delfinenflipper skrev:mår prima
...men hjärnan tog stryk?
Den här typen av sinnessjuka inlägg bekräftar tyvärr mina fördomar om VoF som en väldigt störd sekt av fundamentalistiska PK:ister.

Användarvisningsbild
herj

Inlägg av herj » lör 04 maj 2013, 08:52

Jacob skrev:
Flabbergasted skrev:
Jacob skrev: Censur!!
Skaffa en ordbok. Du vet uppenbarligen inte vad ordet censur betyder. Och inte ordet "bannad" eller.
Fakta är att LCHF-ätare betraktas som scientologer på VOF/forum och detta är helt absurt.

Kan ju ha att göra med att det verkar finnas mer "nyfrälsta" än vad många har sett då det gäller andra dieter

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » lör 04 maj 2013, 08:55

Fakta är att LCHF-ätare betraktas som scientologer på VOF/forum
Jag tror att du blandar ihop kasualitet och korrelation igen. De flesta nyfrälsta behandlas tämligen lika. Om de sedan råkar vara scientologer, LCHFare eller annat är ovidkommande...
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
herj

Inlägg av herj » lör 04 maj 2013, 09:08

Jacob skrev:
herj skrev: Du kunde inte lägga detta i nån av dina andra lchf-trådar?
Tack tycker innehållet kan flyttas eller att hela tråden helt enkelt slaskas då det redan finns x antal trådar om lchf. Fanatikerna behöver inte ha flera trådar.
Ps. Jag är inte med i vof bara medlem på forumet. ds.
Censur!!

Det handlar inte om censur. Det handlar om att man inte behöver en masda trådar i samma ämne. Antigen så tycker jag allt förs till en emda lchf tråd eller så kasserar dem en massa trådar som handlar om exakt samma sak. Annars hade väl en betraktelsetråd åt just dig passat utmärkt.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » tis 14 maj 2013, 22:58

herj skrev: Det handlar inte om censur. Det handlar om att man inte behöver en masda trådar i samma ämne. Antigen så tycker jag allt förs till en emda lchf tråd eller så kasserar dem en massa trådar som handlar om exakt samma sak. Annars hade väl en betraktelsetråd åt just dig passat utmärkt.
Det handlar om ett ogillande av vissa texter och ett försök att begränsa detta och vissa skribenter. Det är viljan att censurera som är problemet inte den exakta definitionen av censur, Internet, forummoderering, etc.

Användarvisningsbild
herj

Inlägg av herj » ons 15 maj 2013, 00:03

Jacob skrev:
herj skrev: Det handlar inte om censur. Det handlar om att man inte behöver en masda trådar i samma ämne. Antigen så tycker jag allt förs till en emda lchf tråd eller så kasserar dem en massa trådar som handlar om exakt samma sak. Annars hade väl en betraktelsetråd åt just dig passat utmärkt.
Det handlar om ett ogillande av vissa texter och ett försök att begränsa detta och vissa skribenter. Det är viljan att censurera som är problemet inte den exakta definitionen av censur, Internet, forummoderering, etc.

Nu vet jag inte varför du sitter i lekstugan. Men du har fått påtalat det av moderator via pm. Som jag förstår det så har du även möjlighet att släppas tillbaka till övriga forumet. Men som du har fört dig i vissa trådar så hoppas jag att det är långt bort. Att vilja få bort alla otaliga lchftrådar är helt enkelt för att det inte krävs en massa trådar om exakt samma ämne. Så sluta kasta på dig offerkoftan. Anpassa dig efter det moderatorerna säger. Då kommer du sbart att ha ecakt samma rättigheter att vara i andra kategorier precis som andra.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » ons 15 maj 2013, 06:24

Det handlar om ett ogillande av vissa texter och ett försök att begränsa detta och vissa skribenter.
Det finns ett bra ord för det du säger: Paller

Att någon förvisas till lekstugan här hör till undantagen. I stället för att spela martyr kanske du skulle fundera på om en del av felet kanske kunde ligga hos dig...
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » tor 16 maj 2013, 11:15

Varför skulle hjärnan ta stryk av lchf? Isf måste eskimåerna varit helt efterblivna med sin kost.

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » tor 16 maj 2013, 11:25

Du tänker på val/säl och fisk (traditionell eskimåmat)? Det är omättat/fleromättat fett.

Inte mättat, som lchf till största delen verkar bestå av.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tor 16 maj 2013, 11:32

Precis, dessutom har Inuiterna en markant kortare livslängd än den omgivande befolkningen. Inuiternas diet är anpassad efter den omgivning där de lever och vad som finns tillgängligt.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 19:36

herj skrev: Nu vet jag inte varför du sitter i lekstugan. Men du har fått påtalat det av moderator via pm. Som jag förstår det så har du även möjlighet att släppas tillbaka till övriga forumet. Men som du har fört dig i vissa trådar så hoppas jag att det är långt bort. Att vilja få bort alla otaliga lchftrådar är helt enkelt för att det inte krävs en massa trådar om exakt samma ämne. Så sluta kasta på dig offerkoftan. Anpassa dig efter det moderatorerna säger. Då kommer du sbart att ha ecakt samma rättigheter att vara i andra kategorier precis som andra.
Jag har inte undersökt det i detalj, men jag skulle tro att det finns fler trådar av typen "Woa! jag har hittat en häxa i en liten by nånstans som tror att hon kan heala folk med kristaller". (Alltså, intellektuellt och vetenskapligt sett helt oviktiga trådar), JÄMFÖRT med antalet LCHF-trådar som verkar vara ditt största irritationsmoment när det gäller trådämnen. Jag anser att LCHF är mycket intressant ur ett vetenskapligt perspektiv och att det här bör diskuteras mer. Men det går inte på vof.se/forum eftersom ämnet är avskytt, av någon anledning som jag inte känner till. Inte helt omöjligt att det beror på prestige.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 19:40

kipphebel3 skrev: Att någon förvisas till lekstugan här hör till undantagen. I stället för att spela martyr kanske du skulle fundera på om en del av felet kanske kunde ligga hos dig...
Felet?

Skriv svar