LCHF-cancer?

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Re: LCHF-cancer?

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 19:52

ulltand skrev:]Länka nu till tråden och inlägget där jag attackerar LCHF-dieten.
Vi pratar om den här tråden.
Socialstyrelsen [..] bedömer att dr. Dahlqvists rekommendationer av ”lågkolhydratkost” till patienter med övervikt och patienter med diabetes typ 2 idag kan anses vara i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 19:56

Flabbergasted skrev:Tills du inser att ditt eget beteende är en stor orsak till bemötandet du får. Tills du inser att det inte handlar om censur eller PK-sekterism. Tills du börjar bete dig som folk och börjar föra en argumentation som folk.
Det tycker jag att jag gör.
Flabbergasted skrev: Börja med att läsa om pm:en som du fått från moderatorerna och försök förstå varför du är låst till lekstugan (och nej, det handlar inte om politik).
Jag tycker det.
Flabbergasted skrev: Att fortsätta hänga på ett forum
Jag hänger inte här. Jag tittar in ibland. Det senaste tiden med flera veckors mellanrum.
Flabbergasted skrev: som man kontinuerligt dissar, kallar "skitforum", "PK-sekt" och liknande känns ju ganska kontraproduktivt om man vill att folk ska lyssna på en, så tja, då ligger ju problemet i din ände, och då finns det ju en enkel lösning...
Jag vill förbättra världen inkl detta forum och jag tror i min enfald att jag kanske kan bidra med några nya perspektiv och röra om lite i grytan och "sekten". Jag tror att det behövs.
Socialstyrelsen [..] bedömer att dr. Dahlqvists rekommendationer av ”lågkolhydratkost” till patienter med övervikt och patienter med diabetes typ 2 idag kan anses vara i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » fre 24 maj 2013, 20:15

Jacob skrev:
Flabbergasted skrev:Tills du inser att ditt eget beteende är en stor orsak till bemötandet du får. Tills du inser att det inte handlar om censur eller PK-sekterism. Tills du börjar bete dig som folk och börjar föra en argumentation som folk.
Det tycker jag att jag gör.
Det gör du inte.
Jacob skrev:
Flabbergasted skrev:Börja med att läsa om pm:en som du fått från moderatorerna och försök förstå varför du är låst till lekstugan (och nej, det handlar inte om politik).
Jag tycker det.
Försök hårdare.
Jacob skrev:
Flabbergasted skrev:Att fortsätta hänga på ett forum
Jag hänger inte här. Jag tittar in ibland. Det senaste tiden med flera veckors mellanrum.
Semantik. Du fortsätter dyka in här, trots dina tillmälen och dissar. Då hänger du här, close enough.
Jacob skrev:
Flabbergasted skrev:som man kontinuerligt dissar, kallar "skitforum", "PK-sekt" och liknande känns ju ganska kontraproduktivt om man vill att folk ska lyssna på en, så tja, då ligger ju problemet i din ände, och då finns det ju en enkel lösning...
Jag vill förbättra världen inkl detta forum och jag tror i min enfald att jag kanske kan bidra med några nya perspektiv och röra om lite i grytan och "sekten". Jag tror att det behövs.
Och du tror att bästa sättet att "röra om i grytan" är att kontinuerligt förolämpa folk och dissa forumet? :roll: Jag tror du behöver jobba på dina social skills...
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 20:33

Flabbergasted skrev:Det gör du inte
...
Försök hårdare.
Du övertygar inte.
Jacob skrev:Och du tror att bästa sättet att "röra om i grytan" är att kontinuerligt förolämpa folk och dissa forumet? :roll: Jag tror du behöver jobba på dina social skills...
Det är intressant att du tar upp begreppet "social skills". Det är mycket möjligt att jag kan förbättra mina "social skills" (vem kan inte det?). Men just fokuseringen på hur jag ska uppföra mig "socialt", inom "gruppen" (Voff), är ganska talande. Tack för att du bekräftar min kritik mot denna forumkultur.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » lör 25 maj 2013, 07:48

Men just fokuseringen på hur jag ska uppföra mig "socialt", inom "gruppen" (Voff), är ganska talande. Tack för att du bekräftar min kritik mot denna forumkultur.
Here we go again... Jag tror att din attityd, som du visar här, kommer att ge dig problem, oberoende av fora.

Ett annat tips kunde vara: "Speak softly and carry a big stick" - Om man har bra argument så behöver man inte skrika så högt...
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Skriv svar