LCHF-cancer?

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Re: LCHF-cancer?

Inlägg av Jacob » fre 22 feb 2013, 23:21

Moridin skrev:
Jacob skrev:Uttrycket "LCHF-cancer" upprör mig - men tydligen inte skeptikerklanen här, som gärna väljer att attackera mig som person i stället.
Oklart varför man ska bli upprörd. Ett ointresserat "det där skulle kunna tänkas vara relevant, men är förmodligen en överdrift av media" räcker för de flesta andra i denna tråd.

Varför tror du det är så?
VoF.se/forum har ju tydligen beslutat att LCHF är en woo/pseudovetenskap. Därför är det som det är.
Socialstyrelsen [..] bedömer att dr. Dahlqvists rekommendationer av ”lågkolhydratkost” till patienter med övervikt och patienter med diabetes typ 2 idag kan anses vara i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » fre 22 feb 2013, 23:29

Kan en del av Jacobs upprördhet förklaras av dålig läsförståelse? Kan denna dysfunktion förklara hans syn på omvärlden, rentav?
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 22 feb 2013, 23:41

Anders G skrev:Kan en del av Jacobs upprördhet förklaras av dålig läsförståelse? Kan denna dysfunktion förklara hans syn på omvärlden, rentav?
Precis. Jag kan inte läsa. Tar ni upp detta problem på er nästa skeptikerkonferens så bli jag faktiskt glad - och enormt bekräftad.
Socialstyrelsen [..] bedömer att dr. Dahlqvists rekommendationer av ”lågkolhydratkost” till patienter med övervikt och patienter med diabetes typ 2 idag kan anses vara i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » lör 23 feb 2013, 10:02

Nej, du kan inte läsa. Jag förmodar att det är pga din uppskruvade upprördhet. Du skrev ett inlägg och fick egentligen medhåll i sak, du går i taket. :banghead:
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » lör 23 feb 2013, 10:09

Jacob skrev:VoF.se/forum har ju tydligen beslutat att LCHF är en woo/pseudovetenskap. Därför är det som det är.
Att man påpekar att det saknas evidens för att LCHF har effekt mot cancer betyder inte att man tycker forskning om dieten är pseudovetenskap.

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » sön 24 feb 2013, 19:37

Jacob skrev:
Flabbergasted skrev:
Jacob skrev: När jag dyker in och kritiserar detta tilltag på ett skeptikerforum, då får i stället jag mothugg (inte av dig, men av andra). Mycket märkligt.
Eller så läser du noggrannare vad folk skriver: såväl Z, Moridin och Anders G avfärdar löpet som överdrivet och förvillande. Men jag antar att för dig är det viktigare att få klaga på skeptiker...
Och för dig är det viktigt att kritisera mig? Jag vet ärligt talat inte vad det är för slags skeptisk dockusåpa-verksamhet som ni bedriver här. Jag är genuint ointresserad.
Uttrycket "LCHF-cancer" upprör mig - men tydligen inte skeptikerklanen här, som gärna väljer att attackera mig som person i stället.
Jag kritiserade dig inte, jag kommenterade att du tycks ha missat att flera i tråden faktiskt höll med dig (även om de inte delade din nivå av upprördhet över vad en kvällsblaska skriver) och att din kritik av skribenterna därför var oberättigad. Att du ihärdar med att använda nedlåtande uttryck som "skeptikerklanen" kanske bidrar till formuleringarna du får till svar? Bara ett tips...
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » lör 04 maj 2013, 01:36

ulltand skrev:
Jacob skrev:VoF.se/forum har ju tydligen beslutat att LCHF är en woo/pseudovetenskap. Därför är det som det är.
Att man påpekar att det saknas evidens för att LCHF har effekt mot cancer betyder inte att man tycker forskning om dieten är pseudovetenskap.
Syftet med LCHF är att nå normalvikt, inte att bota cancer.
Det vet alla, som vet någonting om LCHF (oavsett åsikt om LCHF).
Men du, i den "skeptiska" enfald väljer att attackera LCHF baserat på något som inte har någonting med LCHF att göra.
Ett typiskt halmgubbe-argument som verkligen inte klär en skeptiker med vetenskapliga ambitioner.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » lör 04 maj 2013, 01:39

Flabbergasted skrev:Jag kritiserade dig inte, jag kommenterade att du tycks ha missat att flera i tråden faktiskt höll med dig (även om de inte delade din nivå av upprördhet över vad en kvällsblaska skriver) och att din kritik av skribenterna därför var oberättigad. Att du ihärdar med att använda nedlåtande uttryck som "skeptikerklanen" kanske bidrar till formuleringarna du får till svar? Bara ett tips...
Det här är en politisk kostdebatt, alla kan inte vara kompisar i varje mening,
alla kan inte strykas medhårs,
alla kommer inte att vara nöjda hela tiden.
Sluta lipa och håll dig till sakfrågan.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » lör 04 maj 2013, 08:53

OK. Det kanske förklara en del om det är så att du har ett politiskt perspektiv. VI andra försöker tillämpa ett vetenskapligt...
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » lör 04 maj 2013, 10:51

Jacob skrev:
Flabbergasted skrev:Jag kritiserade dig inte, jag kommenterade att du tycks ha missat att flera i tråden faktiskt höll med dig (även om de inte delade din nivå av upprördhet över vad en kvällsblaska skriver) och att din kritik av skribenterna därför var oberättigad. Att du ihärdar med att använda nedlåtande uttryck som "skeptikerklanen" kanske bidrar till formuleringarna du får till svar? Bara ett tips...
alla kan inte strykas medhårs,
alla kommer inte att vara nöjda hela tiden.
Sluta lipa och håll dig till sakfrågan.
Du är ju för rolig... den ende som lipar här, det är du.
Och som sagt, det är ingen politik med i spelet, för min del är jag fruktansvärt ointresserad av politik, jag märker bara att du konsekvent tycks misstolka de svar du får, och att du beter dig nedlåtande mot de som svarar dig.
Låt oss ta några exempel:
Jacob skrev:Mindre kul dock när man som vanlig lekman blir totalt dissad och bannad från diskussion på forumet.. men,men.. det är väl också bara en naturlig del av den mänskliga evolutionen. Gruppdynamiken, flockens överlevnad osv.
gnäll, offerkofta och felaktigt, du är inte bannad.
Jacob skrev:Jag får bara posta i Lekstugan vilket så klart beror på politik.
gnäll, offerkofta och felaktigt, det beror inte på politik.
Jacob skrev:Fakta är att LCHF-ätare betraktas som scientologer på VOF/forum och detta är helt absurt.
Gnäll, offerkofta och felaktigt.
Jacob skrev:Den här typen av sinnessjuka inlägg bekräftar tyvärr mina fördomar om VoF som en väldigt störd sekt av fundamentalistiska PK:ister.
Gnäll gnäll gnäll... (behöver inte ens nämnas att det är felaktigt)
Jacob skrev:Jag vet - vi tiger ihjäl sanningen, då kan vi fortsätta vårt "VOF"-gäng utan några yttre störningar.
se ovan.
Jacob skrev:Censur!!
Du har ingen koll på vad censur och yttrandefrihet faktiskt innebär, och vad det inte innebär.

Nejdå, du är jättebra på att själv hålla dig till sakfrågan och att inte lipa... :roll:
Men det är verkligen jättemodigt av dig att du ändå fortsätter posta här på forumet, du är verkligen Sanningens Förkämpe(TM) mot de onda fundamentalistiska sekt-PK-skeptikerna... :smile2:
Spoiler: Visa
Synd bara att du inte kommer ta till dig ett enda ord av detta, och reflektera över ditt eget beteende, utan istället kommer ta det som ytterligare bevis för att du har rätt och fortsätta skrika att det bara är alla andra som är dumma...
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » tis 14 maj 2013, 22:25

Flabbergasted skrev:Synd bara att du inte kommer ta till dig ett enda ord av detta, och reflektera över ditt eget beteende, utan istället kommer ta det som ytterligare bevis för att du har rätt och fortsätta skrika att det bara är alla andra som är dumma...
Det kan väl hända att jag kan tappa humöret ibland. Kanske inte så konstigt. Men hur länge ska detta diskuteras?

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » tis 14 maj 2013, 22:41

Jacob skrev:Men du, i den "skeptiska" enfald väljer att attackera LCHF baserat på något som inte har någonting med LCHF att göra.
Du får gärna länka till min attack mot LCHF, jag har nämligen inget minne av att ens ha läst den själv.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » tis 14 maj 2013, 22:48

ulltand skrev:
Jacob skrev:Men du, i den "skeptiska" enfald väljer att attackera LCHF baserat på något som inte har någonting med LCHF att göra.
Du får gärna länka till min attack mot LCHF, jag har nämligen inget minne av att ens ha läst den själv.
Tråden handlar om ett felaktig kvällstidningslöp som påstår att LCHF ger cancer.
Du försöker vända detta till att LCHF "inte botar cancer", vilket så klart inte har med tråden att göra.
Du är därmed en aktiv trådsabotör vilket jag anser vara en osaklig retorisk attack mot det som ämnet handlar om.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » tis 14 maj 2013, 22:55

Jacob skrev:
ulltand skrev:
Tråden handlar om ett felaktig kvällstidningslöp som påstår att LCHF ger cancer.
Du försöker vända detta till att LCHF "inte botar cancer", vilket så klart inte har med tråden att göra.
Du är därmed en aktiv trådsabotör vilket jag anser vara en osaklig retorisk attack mot det som ämnet handlar om.
Länka nu till tråden och inlägget där jag attackerar LCHF-dieten.

Det övriga får du ta upp med moderatorerna.

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » ons 15 maj 2013, 06:27

Jacob skrev:
Flabbergasted skrev:Synd bara att du inte kommer ta till dig ett enda ord av detta, och reflektera över ditt eget beteende, utan istället kommer ta det som ytterligare bevis för att du har rätt och fortsätta skrika att det bara är alla andra som är dumma...
Det kan väl hända att jag kan tappa humöret ibland. Kanske inte så konstigt. Men hur länge ska detta diskuteras?
Tills du inser att ditt eget beteende är en stor orsak till bemötandet du får. Tills du inser att det inte handlar om censur eller PK-sekterism. Tills du börjar bete dig som folk och börjar föra en argumentation som folk. Börja med att läsa om pm:en som du fått från moderatorerna och försök förstå varför du är låst till lekstugan (och nej, det handlar inte om politik).

Att fortsätta hänga på ett forum som man kontinuerligt dissar, kallar "skitforum", "PK-sekt" och liknande känns ju ganska kontraproduktivt om man vill att folk ska lyssna på en, så tja, då ligger ju problemet i din ände, och då finns det ju en enkel lösning...

Skriv svar