Livet på andra sidan - Flashback

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » mån 08 apr 2013, 23:59

Härifrån. /micke.d
Blafsen skrev:
Catweazle skrev:
Här kan man verkligen säga att det är fienden som avgör ens storlek och tyngd.
Menar du om alla diskussionsglada skeptiker går med i HK för att få diskutera i forumet? Hmmmmm.

Men om alla konton som är avstängda för missbruk av multipla konton på Flashback går med så blir det ju ändå ett ganska hyfsat antal.
Så du hänger på Flashback? Vad heter du där, är du en av skeptikerna som mobbar ner på dom troende? :lol:

On topic: Ingen vill väl betala för att gå med och än mindre skicka in bild och personuppgifter. Jag kommer inte att vara aktiv där iallafall. Trodde det var en bra ide innan jag läste medlemskraven.

Användarvisningsbild
Blafsen

Re: Börje Peratt och Torbjörn Sassersson startar nytt woo-fo

Inlägg av Blafsen » tis 09 apr 2013, 00:15

delfinenflipper skrev: Så du hänger på Flashback? Vad heter du där, är du en av skeptikerna som mobbar ner på dom troende? :lol:
Om man med mobbing utgår från Sasperatts perspektiv är det nog så. Men du vet, många tycker att du är ett rent nättroll här, medan du själv tycker att du för fram korrekta sanningar. Vi är nog lika oeniga om vad begreppet mobbing innebär i ett land med yttrandefrihet.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tor 11 apr 2013, 19:15

delfinenflipper skrev: Så du hänger på Flashback? Vad heter du där, är du en av skeptikerna som mobbar ner på dom troende? :lol:
Glömde svara på första frågan. Det är lika lätt att lista ut vem jag är där som vem du är. Varför är du avstängd?

Litenklen

Inlägg av Litenklen » tor 11 apr 2013, 19:25

1.07. Alternativa konton ......
Men det visste du säkert redan. :oops:

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tor 11 apr 2013, 19:44

Litenklen skrev:1.07. Alternativa konton ......
Men det visste du säkert redan. :oops:
Eh....va??

Välkommen hit förresten. Är det samma typer som har värvat dig som mig? Fast det knappast var så de tänkte?

Litenklen

Inlägg av Litenklen » tor 11 apr 2013, 19:50

Eh va? ??
Så du vet inte? Typ 7-10 olika nic..
Vill väl ha ett nytt forum att trolla på.

Näe jag har varit en lurkare/stakethängare ganska länge..

Tack för välkomnandet, please be gentle..
Nybörjare. :D

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » tor 11 apr 2013, 22:38

Blafsen skrev:
Glömde svara på första frågan. Det är lika lätt att lista ut vem jag är där som vem du är. Varför är du avstängd?
Jag såg att du skrev i något inlägg vad du hette där, kommer inte ihåg vad just nu. Blev avstängd för att jag skrev med ett annat konto medans jag var avstängd 6 månader med mitt primära konto. Visste inte att man fick det. Men mitt riktiga konto öppnas i augusti igen. :smile2:

Litenklen

Inlägg av Litenklen » tor 11 apr 2013, 22:46

Så när du är avstängd på FB så fördriver du tiden ned att trolla här?
Ja Ja..

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » tor 11 apr 2013, 22:54

Litenklen skrev:Så när du är avstängd på FB så fördriver du tiden ned att trolla här?
Ja Ja..
Nej jag reggade mig här för att jag var nyfiken efter det som sagts om VoF på FB. Ville se hur det var. Vem vet, kanske jag blir skeptiker och struntar helt i FB. :D

Litenklen

Inlägg av Litenklen » tor 11 apr 2013, 23:19

:lol: :lol:
Ja Ja....

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » fre 12 apr 2013, 00:42

Härifrån. /micke.d

Jag fortsätter följande dialog på denna tråd, eftersom det blir så OT i ursprungstråden:
Blafsen skrev:Det är lika lätt att lista ut vem jag är där som vem du är. Varför är du avstängd?
delfinenflipper skrev:Jag såg att du skrev i något inlägg vad du hette där, kommer inte ihåg vad just nu. Blev avstängd för att jag skrev med ett annat konto medans jag var avstängd 6 månader med mitt primära konto. Visste inte att man fick det. Men mitt riktiga konto öppnas i augusti igen.
Jag har nog inte behövt skriva vad jag heter där. Precis som du har jag samma namn och bild där som här. Du får väl utveckla mer i augusti det där om att rökning förbättrar hälsan och skyddar mot cancer, om du inte vill göra det här? Det är ju helt klart att tänka utanför boxen.

Förresten, vad blev du avstängd för före? I sex månader?

Användarvisningsbild
Blafsen

Re: Angående tänkande utanför / innanför boxen

Inlägg av Blafsen » lör 13 apr 2013, 00:26

Delfinenflipper skrev:Jag har testat att logga in på mitt huvudkonto efter detta, meddelandet där är fortfarande att det öppnas i augusti.
Egentligen OT, men......

Det meddelandet och datumet är vad som gällde när det kontot stängdes av. Det som gäller nu är din senaste avstängning. Enligt reglerna får du inte använda nåt konto så länge du har ett avstängt. Så om den senaste avstängningen ligger kvar när ursprungskontots avstängning går ut, är du ändå fortsatt avstängd. Mao om du börjar använda ursprungskontot då, bryter du mot regel 1.07 igen och då är nog risken stor att du blir permanent bannad.

Om jag vore du skulle jag vara försiktig med den risken. Jag vet inte vilket ditt ursprungskonto är, men det är garanterat många andra som vet och de lär rapportera omedelbums när de ser dig i farten för tidigt.

Men det är ju upp till dig hur du gör.

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » lör 13 apr 2013, 02:13

Alltså det var flera konton som blev avstängda för all tid, tre st tror jag. :lol: Är nog bara moderatorerna som känner till mitt ursprungskonto. Vad menar du att jag ska göra då? Borde inte mitt huvudkonto också vara avstängt för all tid då isf?

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » lör 13 apr 2013, 02:35

delfinenflipper skrev:Alltså det var flera konton som blev avstängda för all tid, tre st tror jag. :lol: Är nog bara moderatorerna som känner till mitt ursprungskonto. Vad menar du att jag ska göra då? Borde inte mitt huvudkonto också vara avstängt för all tid då isf?
Vad tre bannlysta konton innebär är ju ganska lätt att förstå utifrån vad jag skrev. Om nåt har missats så att du ändå kan logga in på ditt ursprungskonto i augusti får du väl se då. Om det går, är det enda råd jag kan ge dig att skriva på ett sätt så att du undviker rapporter som innebär att moderatorerna får ögonen på dig och kollar din tidigare historia innan de avgör om du ska varnas eller stängas av.

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » lör 13 apr 2013, 15:15

Flabbergasted skrev:
delfinenflipper skrev:
Flabbergasted skrev:Nej, det är snarare du delfinen som uppenbarligen inte är så bra på svenska. Förutom möjligen ordet "anglicism-plattityd" (som du lätt kan googla) så använde MBY inte något särskilt svårt språk. Men om du inte förstår den nivån av svenska så förstår jag lite bättre varför du inte begriper att du säger emot dig själv i ditt resonemang. Hur gammal är du, delfinen?
Ja googlade men jag fattar iallafall inte. Min ålder är orelevant. Eller plattityd tror jag ungefär vad det betyder men vad har anglicism med det att göra?
Nej, din ålder är faktiskt ganska relevant i sammanhanget. Eller, snarare, den förklarar dina svårigheter både med språket och med det vetenskapliga tänket. Jag misstänker 13-18 år? Hursomhelst, det blir lite lyteskomik att du anklagar MBY för att använda dålig svenska när du själv använder ett långt sämre skriftspråk.
Och som sagt: du tycks ha fastnat för en felaktig definition av att tänka "utanför boxen". Läs på, gör om, gör rätt... lycka till!
Vadå är det åldersgräns här eller?

Skriv svar