Svar till Sötare blod

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Svar till Sötare blod

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 22:26

Catweazle skrev: Det är definitivt ingen nyhet. Därför undrar jag om boken innehåller något mer revolutionerande? Det där om att slippa med insulinsprutor redan efter två dagar låter lite väl anekdotiskt och enda anledningen till att jag reflekterar över detta är att författaren har prisats som Årets Vetenskapsjournalist. En sådan titel förknippar jag med bra källgranskning.
Författaren skriver på sin blogg att:
Inspirationen till boken Ett sötare blod fick jag efter ett samtal med en person som har typ 2-diabetes. Hon berättade att hon hade blivit av med sina insulinsprutor på två dagar när hon lagt om till en så kallad lågkolhydratkost;

Detta har sedan övertolkats av dig och Moridin.
(Moridin har givetvis inte läst boken, men googla och klaga, det kan hen).

Åter igen exempel på hur LCHF medvetet och systematiskt svartmålas och baktalas av skeptikerklanen.

Väldigt Woooo och ovetenskapligt uppförande från er sida.

Moridin skrev: Slutade läsa vid "hon hade blivit av med sina insulinsprutor på två dagar när hon lagt om till en så kallad lågkolhydratkost".
Socialstyrelsen [..] bedömer att dr. Dahlqvists rekommendationer av ”lågkolhydratkost” till patienter med övervikt och patienter med diabetes typ 2 idag kan anses vara i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Litenklen

Re: Svar till Sötare blod

Inlägg av Litenklen » fre 24 maj 2013, 22:31

Anekdoter i plural är fortfarande inte belägg.....

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 22:34

Ann Fernholm skrev: Tack för att ni bjöd på dagens skratt. Jag noterar att ni diskuterar min källkritik. Utan att ha läst boken.
På sidan 227 hittar ni listan över referenser. Jag skulle tippa att det är runt 250 stycken. Grotta gärna ner er i dem. Det är fantastiskt intressant läsning!
Intressant detta. Förstå detta nu snälla "Voff", att de riktiga vetenskapsjournalisterna ha roligt åt er hysteriska sektmentalitet.
Jag har också roligt åt detta.
Skeptikerklanmedlemmar!
Gör nu som Ann säger. Läs på, och återkom i sakfrågan.
Gör om, gör rätt.
Socialstyrelsen [..] bedömer att dr. Dahlqvists rekommendationer av ”lågkolhydratkost” till patienter med övervikt och patienter med diabetes typ 2 idag kan anses vara i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 22:35

Litenklen skrev:Anekdoter i plural är fortfarande inte belägg.....
Författaren har svarat här på forumet:
Ann Fernholm skrev: .... Jag noterar att ni diskuterar min källkritik. Utan att ha läst boken.
På sidan 227 hittar ni listan över referenser. Jag skulle tippa att det är runt 250 stycken. Grotta gärna ner er i dem. Det är fantastiskt intressant läsning!

Litenklen

Inlägg av Litenklen » fre 24 maj 2013, 22:41

Jacob skrev:
Litenklen skrev:Anekdoter i plural är fortfarande inte belägg.....
Författaren har svarat här på forumet:
Ann Fernholm skrev: .... Jag noterar att ni diskuterar min källkritik. Utan att ha läst boken.
Noterar att "svaret" är sök/läs själv......
Ett klassiskt W** W** svar.
Nästa svar blir: kolla på Youtube..

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 23:17

Litenklen skrev: Ett klassiskt W** W** svar.
Men herregud. Det är en bok som diskuteras. En bok som blev felaktigt citerad. Vad vill du? Vad är din åsikt? Baserat på vad?

Litenklen

Inlägg av Litenklen » fre 24 maj 2013, 23:24

Jacob skrev:
Men herregud. Det är en bok som diskuteras. En bok som blev felaktigt citerad. Vad vill du? Vad är din åsikt? Baserat på vad?
Att du fixar peer review ade källor på det du lallar om.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 24 maj 2013, 23:28

Litenklen skrev:
Jacob skrev:
Att du fixar peer review ade källor på det du lallar om.
Vad lallar jag om?
I den här tråden har jag sakligt observerat och informerat om osaklig och hätsk kritik mot en intressant publikation.

Litenklen

Inlägg av Litenklen » lör 25 maj 2013, 00:00

Ok... & vad har din "intressant publikation" för källor/bevis?
Har du hört talas om: http://en.wikipedia.org/wiki/Russell%27s_teapot ?

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » lör 25 maj 2013, 00:09

Litenklen skrev:Ok... & vad har din "intressant publikation" för källor/bevis?
Har du hört talas om: http://en.wikipedia.org/wiki/Russell%27s_teapot ?
Jag har kritiserat en osaklig kritik mot en bok. Bevisbördan beträffande att försvara denna osakliga kritik ligger alltså inte på mig.

Användarvisningsbild
Jacob
Avstängd

Inlägg av Jacob » fre 12 jul 2013, 23:40

Dessutom har t.o.m författaren varit inne här och gett dig dina källor (information som du högfärdigt väljer att ignorera, Du är en skeptiker lika mycket som en hemorrojd är en forskare).

-> "På sidan 227 hittar ni listan över referenser. Jag skulle tippa att det är runt 250 stycken. Grotta gärna ner er i dem. Det är fantastiskt intressant läsning!"

Skriv svar