Dejting sajter

Testa forumets olika funktioner. Detta är även platsen för tramsiga inlägg och oseriösa diskussioner.
Användarvisningsbild
delfinenflipper

Re: Dejting sajter

Inlägg av delfinenflipper » lör 15 jun 2013, 14:32

Tack!

Användarvisningsbild
skunkjobb

Re: Sv: Dejting sajter

Inlägg av skunkjobb » tis 18 jun 2013, 21:18

amandaduregard skrev:Jag har inte någon erfarenhet alls av dejtingsajter, men en sak jag undrar över är om det är vanligt att män får erbjudanden om att köpa sex? Rent hypotetiskt skulle i så fall en del av användarna som skickar bilder till delfinen vara hallickar eller prostituerade.
Aldrig hört talas om sådant på någon svensk sajt.

Det behöver väl knappast påpekas men ryska och närliggande sajter är generellt totalt opålitliga och där är det nog mest finniga killar som jobbar med att lura västerländska män att göra av med pengar för ingenting. Inte bara luriga privatpersoner alltså utan anställda av sajterna som är rakt igenom bluff.

En kompis (jo faktiskt) gick på det och trodde att han hade kontakt med en riktig 10-poängare från Ukraina. Det tog mig två minuter att hitta folk som skrivit hur de blivit lurade av just den sajten men vad tror ni polaren sa om det? Näää, hon är äkta :banghead: Det var "hon" inte.

Men som sagt, det man hittar på svenska sidor är enligt min erfarenhet i huvudsak äkta vara och jepp, många blir snabbt väldigt oblyga, alldeles gratis.

Användarvisningsbild
Zartax

Inlägg av Zartax » tis 18 jun 2013, 21:38

skunkjobb skrev:Men som sagt, det man hittar på svenska sidor är enligt min erfarenhet i huvudsak äkta vara och jepp, många blir snabbt väldigt oblyga, alldeles gratis.
Really?! Det är inte min erfarenhet. Fast jag kanske har fel strategi? (Typ, seriös strategi. :) )
"Jag är hälften grekisk gud, hälften sabeltandad tiger." - Thunder

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » tis 18 jun 2013, 22:48

skunkjobb skrev:...och jepp, många blir snabbt väldigt oblyga, alldeles gratis.
Tyvärr inte min erfarenhet, förutom en del riktigt konstiga typer, och faktiskt, en känd woo som när jag berättade vem jag var, kommenterade det med att jag var riktigt snygg för att vara en skeptiker :-)

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » ons 19 jun 2013, 10:28

Zartax skrev:
skunkjobb skrev:Men som sagt, det man hittar på svenska sidor är enligt min erfarenhet i huvudsak äkta vara och jepp, många blir snabbt väldigt oblyga, alldeles gratis.
Really?! Det är inte min erfarenhet. Fast jag kanske har fel strategi? (Typ, seriös strategi. :) )
Jag hade också en seriös strategi, gäller att fiska i de rätta vattnen. :P
ulltand skrev:
skunkjobb skrev:...och jepp, många blir snabbt väldigt oblyga, alldeles gratis.
Tyvärr inte min erfarenhet, förutom en del riktigt konstiga typer, och faktiskt, en känd woo som när jag berättade vem jag var, kommenterade det med att jag var riktigt snygg för att vara en skeptiker :-)
Haha! Ja du vad säger man? Var det en snygg woo då? Tänk vilket fint par det hade blivit av en woo och en skeptiker. :)

Användarvisningsbild
Zartax

Inlägg av Zartax » ons 19 jun 2013, 11:51

delfinenflipper skrev:
Zartax skrev:
Jag hade också en seriös strategi, gäller att fiska i de rätta vattnen. :P
Som är?!

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » ons 19 jun 2013, 11:54

Zartax skrev:
Som är?!
Att vara sig själv bara. Chatta som du gör med dina vänner. Undvik att prata om sex.

Användarvisningsbild
Zartax

Inlägg av Zartax » ons 19 jun 2013, 12:24

delfinenflipper skrev:
Zartax skrev:
Som är?!
Att vara sig själv bara. Chatta som du gör med dina vänner. Undvik att prata om sex.
>>> "...fiska i de rätta vattnen." <<<<< Som är?!

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » ons 19 jun 2013, 13:36

Zartax skrev:
>>> "...fiska i de rätta vattnen." <<<<< Som är?!
Tja jag är ju en själv en noob i dessa sammanhang men det verkar ju fungera. Med rätta vatten menar jag att gå på magkänslan och ta kontakt med de som verkar vara en person du kan tänka dig att vara vän med, inte nödvändigtvis något romantiskt. Resten kanske växer fram så småningom. Visa intresse men var inte för på, då drar de sig undan. Lycka till! :smile2:

Användarvisningsbild
yrara

Inlägg av yrara » ons 19 jun 2013, 14:10

Jag förstår inte riktigt premissen. Är du medlem för att få se bilder på tjejer, eller för att hitta partner? Eller bedömer du partnerpotential utifrån hur snabba de är på att skicka bilder? Om du bara vill ha bilder så finns det väl enklare sätt att hitta på nätet? (har ingen förstahandserfarenhet som användare men har jobbat på datingsite)

Användarvisningsbild
delfinenflipper

Inlägg av delfinenflipper » ons 19 jun 2013, 14:23

yrara skrev:Jag förstår inte riktigt premissen. Är du medlem för att få se bilder på tjejer, eller för att hitta partner? Eller bedömer du partnerpotential utifrån hur snabba de är på att skicka bilder? Om du bara vill ha bilder så finns det väl enklare sätt att hitta på nätet? (har ingen förstahandserfarenhet som användare men har jobbat på datingsite)
Varken det ena eller det andra som du nämner. Jag registrerade mig för att jag var nyfiken på hur det fungerar, ville se vad nätdejting handlar om helt enkelt. Jag har ingen avsikt att hitta en partner men visst, dyker det upp ett guldkorn så varför inte men det är inte min avsikt. De tjejer som är snabba på att skicka bilder känns desperata och de är knappast intressanta för annat än ett one night stand. Men även det kan jag få på annat håll. Så sammanfattat med ett ord, nyfikenhet.

Användarvisningsbild
Zartax

Inlägg av Zartax » ons 19 jun 2013, 14:42

delfinenflipper skrev:Jag hade den tanken själv också men det verkar vara ensamstående unga mödrar som har anammat det beteendet. Eftersom de har svårt att skaffa partners pga av barnen så marknadsför de sig själva med sex för att bli mera lockande. Bara en teori.
Jag pratar iofs. uteslutande med tjejer som inte har barn så däri ligger kanske en del av förklaringen. Det är iofs. inte så svårt att få till dejter men jag tycker inte direkt man får nakenbilder skickade till sig på löpande band. Fast jag är väl för snabb att få till träffar IRL antar jag. Orka chatta massa innan, liksom. :)

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » tor 20 jun 2013, 09:51

amandaduregard skrev:Jag har inte någon erfarenhet alls av dejtingsajter, men en sak jag undrar över är om det är vanligt att män får erbjudanden om att köpa sex? Rent hypotetiskt skulle i så fall en del av användarna som skickar bilder till delfinen vara hallickar eller prostituerade.
Jag har varit en del på dejtingsidor men känner varken igen det delfinen skriver eller det där med sexköp. Jag tvivlar på att något av de båda är särskilt vanligt men de förekommer helt säkert.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Skriv svar