Välkomna, nya användare!

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
ttias

Re: Välkomna, nya användare!

Inlägg av ttias » tis 18 jun 2013, 16:50

Hej och välkommen Anders.
Med ett leende på läpparna och foliehatten på sned.

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » tis 18 jun 2013, 19:15

Dags att starta en ryggdunkarklubb för AndersG (Kipphebel) dig och undertecknad? Välkommen!
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » tis 18 jun 2013, 19:30

Välkommen Anders! Notera att det finns individer vid namn Marina som tror att alla Anders är samma person....
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Catweazle

Inlägg av Catweazle » tis 18 jun 2013, 19:59

Välkommen hit!!
Dags att starta en ryggdunkarklubb för AndersG (Kipphebel) dig och undertecknad? Välkommen!
Välkommen Anders! Notera att det finns individer vid namn Marina som tror att alla Anders är samma person....
Och alla bor på samma ö-grupp och har problem med remskivor.
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.

frk Johansson

Inlägg av frk Johansson » tis 16 jul 2013, 08:29

Jag söker en plats för diskussion o reflektion. Jag har aldrig varit medlem av ett forum så det skall bli intressant. Jag har ett stort engagemang för människor, och det är naturligt för mig att erbjuda hjälp, kanske för ofta?! Det som engagerar mig extra mycket just nu, och en anledning till att jag sökt o hittat hit är den utförsäljning av Sverige som sker konsekvenserna av detta.

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » tis 16 jul 2013, 12:55

frk Johansson skrev:Jag söker en plats för diskussion o reflektion. Jag har aldrig varit medlem av ett forum så det skall bli intressant. Jag har ett stort engagemang för människor, och det är naturligt för mig att erbjuda hjälp, kanske för ofta?! Det som engagerar mig extra mycket just nu, och en anledning till att jag sökt o hittat hit är den utförsäljning av Sverige som sker konsekvenserna av detta.
JA! Nu har ju staten köpt Nuon och en massa tyska brunkolskraftverk. Dem skall vi ha kvar och köra för fullt. Solidaritet var ordet, sade Bull.
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » tis 16 jul 2013, 13:20

Welcome to the crypt, frk Johansson! :smile2:

I våra underfora 'Politik' respektive 'Övriga ämnen', kan du hitta massor med diskussioner om det, förhoppningsvis med en del vetenskapliga rön och data instucket bland all pajkastning.

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » tis 16 jul 2013, 19:53

kaxiga Z skrev:Welcome to the crypt, frk Johansson! :smile2:

I våra underfora 'Politik' respektive 'Övriga ämnen', kan du hitta massor med diskussioner om det, förhoppningsvis med en del vetenskapliga rön och data instucket bland all pajkastning.
Ja e skeptisk...

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » tis 16 jul 2013, 21:44

Jag är också en fröken Johansson och vill gärna ha en klubb för inbördes beundran, liksom Anders (G)änget. Men de politiska trådarna undviker jag.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » tis 16 jul 2013, 23:18

frk Johansson skrev:Jag söker en plats för diskussion o reflektion. Jag har aldrig varit medlem av ett forum så det skall bli intressant. Jag har ett stort engagemang för människor, och det är naturligt för mig att erbjuda hjälp, kanske för ofta?! Det som engagerar mig extra mycket just nu, och en anledning till att jag sökt o hittat hit är den utförsäljning av Sverige som sker konsekvenserna av detta.
En till Johansson här, dock inte fröken. Välkommen.

Vilddjuret

Inlägg av Vilddjuret » tis 06 aug 2013, 08:38

Jag är 35 år och bor i Askersund. Jag har bara en sak att berätta. När jag använder mina Övernaturliga krafter så förvandlas jag till ett Vilddjur...

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » tis 06 aug 2013, 20:21

Vilddjuret skrev:[...] förvandlas jag till ett Vilddjur...
Hur yttrar sig detta? Pälsväxt? Huggtänder? Guruttala läten?

Frågorna hopar sig.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Inlägg av B Hellqvist » sön 11 aug 2013, 22:07

Dålig andedräkt?
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Ingentinget
Avstängd

Inlägg av Ingentinget » mån 19 aug 2013, 23:34

Javisst! Jag är en man runt 30+ med en akademisk utbildning. Via diverse fina podcasts och VoF har jag funnit forumet!

Jag får kanske presentera mig som "skeptikersökande", hangaround eller liknande då jag inte är någon fullvärdig skeptiker, än. Det kommer att märkas på flera sätt. Kan väl erkänna att jag inte alltid är världens smidigaste herre.

Just det, jag har även det tvivelaktiga nöjet att vara religionsskadad. Det betyder dock inte att jag delar tanken på humanismen som livsåskådning vilket verkar vara kutym för många andra i samma sits.

Det har var lite om mig. Hej!

manifesto

Inlägg av manifesto » mån 19 aug 2013, 23:42

Ingentinget skrev:Det betyder dock inte att jag delar tanken på humanismen som livsåskådning
Varför inte?

Välkommen!
War is peace.

Skriv svar