Slippa trådar

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
C-J

Slippa trådar

Inlägg av C-J » lör 30 jun 2012, 12:01

Jag gjorde ett test för några månader sedan, problemet var att jag inte hittade alla frågor som behöver ändrad - dynamisk sql blir rätt lätt en gröt. Jag skickade några länkar till några få testare men fick ingen feedback så well.. Jag gjorde något annat istället.
Oh, behave!

Användarvisningsbild
Vidugavia

Re: Slippa trådar

Inlägg av Vidugavia » lör 30 jun 2012, 12:18

Då kanske ett nytt test, med nya entusiastiska testare fyllda av pionjäranda inför forumets fantastiska utvecklingspotential, vore på sin plats?

Bild
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern

dogmatisk ikonoklast

Inlägg av dogmatisk ikonoklast » lör 30 jun 2012, 13:25

Fattar inte grejen. Är det verkligen så jobbigt att navigera på ett internetforum? Och att inte klicka på vissa trådar?
In the blood cult of the misled youth, I've got a bad case of the yellow flashlight blues.

Användarvisningsbild
Vidugavia

Inlägg av Vidugavia » lör 30 jun 2012, 14:46

Tja, om man till exempel har identifierat någon som en socialt missanpassad ointressant narcissist med i det närmaste total oförmåga att ta till sig av någon annans synsätt så kan det vara irriterande att ständigt se det senaste ämnet som hen bestämt sig för att den korkade omgivningen måste informeras om. Det är ingen stor grej men om det relativt enkelt går att skapa den efterfrågade funktionen så skulle det nog kunna höja en del forumdeltagarnas livskvalité en smula.

Det vore kanske bra om man kunde välja att inte se en användares trådar men ändå se hens inlägg i andras trådar.
I know this: if life is illusion, then I am no less an illusion, and being thus, the illusion is real to me. I live, I burn with life, I love, I slay, and am content."

- Conan Cimmeriern

Användarvisningsbild
Per
Avstängd

Inlägg av Per » sön 01 jul 2012, 14:05

dogmatisk ikonoklast skrev:Fattar inte grejen. Är det verkligen så jobbigt att navigera på ett internetforum? Och att inte klicka på vissa trådar?
Man kanske inte vill få sina föreställningar ifrågasatta?
"I shall simply say that those who offer false consolation are false friends." /Hitchens

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » sön 01 jul 2012, 16:15

Jag var mest nyfiken på om funktionen fanns, inte för att det är så viktigt, visst går det att undvika tjafstrådarna, men om det är möjligt att slippa se dem så vore det en bonus.

Användarvisningsbild
VeVeN

Inlägg av VeVeN » sön 01 jul 2012, 16:28

Per skrev:
dogmatisk ikonoklast skrev:Fattar inte grejen. Är det verkligen så jobbigt att navigera på ett internetforum? Och att inte klicka på vissa trådar?
Man kanske inte vill få sina föreställningar ifrågasatta?
Vad det handlar om är att hushålla med sin tid. Det skall vara så enkelt och smidigt som möjligt att läsa det som intresserar en, och att slippa kasta bort tid på sånt som inte gör det.
Hade jag varit litet mer ödmjuk hade jag varit perfekt!

På min ignorelista just nu moridin, matte, aktivarum, Vidugavia, Thomas P

Användarvisningsbild
FudoMyoo

Inlägg av FudoMyoo » mån 30 jul 2012, 22:03

med tanke på att det numer finns fler än en person som använder forumet som sin privata blogg så skulle jag vilja lyfta denna tråd till toppen igen.
Ordnung muss sein.

Användarvisningsbild
Vidugavia

Inlägg av Vidugavia » ons 01 aug 2012, 08:13

FudoMyoo skrev:med tanke på att det numer finns fler än en person som använder forumet som sin privata blogg så skulle jag vilja lyfta denna tråd till toppen igen.
Om du vill vara mer trendig så skulle du formulera denna mening mer otydligt och posta den som en ny tråd.

- Conan Cimmeriern

tonyf

Inlägg av tonyf » fre 03 aug 2012, 00:45

Vidugavia skrev:Tja, om man till exempel har identifierat någon som en socialt missanpassad ointressant narcissist med i det närmaste total oförmåga att ta till sig av någon annans synsätt så kan det vara irriterande att ständigt se det senaste ämnet som hen bestämt sig för att den korkade omgivningen måste informeras om. Det är ingen stor grej men om det relativt enkelt går att skapa den efterfrågade funktionen så skulle det nog kunna höja en del forumdeltagarnas livskvalité en smula.

Det vore kanske bra om man kunde välja att inte se en användares trådar men ändå se hens inlägg i andras trådar.
Även om startposten i tråden skulle vara så, så behöver inte tråden som helhet vara så. (Det mest intressanta gissar jag i och för sig är korrelationsgrad, jag gissar (vet ej hur statistiken faktiskt är) att det finns signifikant men icke alls överväldigande positiv korrelation.)
"philosophy without science is blind, science without philosophy is lame" (tonyf)

Användarvisningsbild
swooch

Inlägg av swooch » sön 17 mar 2013, 16:52

Antar att beta-testningen inte föll väl ut?

Skriv svar