Om att slaska länkpostande

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
Blafsen

Re: Om att slaska länkpostande

Inlägg av Blafsen » tis 15 okt 2013, 00:34

Nils D skrev:Speciellt irriterande är det när någon som postar ett långt föredrag, får frågan vad menar du med det, och svarar "jag tänker inte göra ditt jobb" med att kolla upp länken.
Vilket betyder att de själva inte har så bra koll på länken.

Det där är en primitiv form av härskarteknik. Ett sätt att försöka lura motdebattören och staketsittarna att de har full koll och lyckats täppa igen truten på motståndaren och fått sista ordet. Och ffa rädda sin egen prestige och självkänsla. Ofta är det fullt medvetet att länka nåt långt och chansa på att ingen orkar kolla igenom det och upptäcka att det egentligen inte ger så värst mycket stöd för ens teser.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Spiring

Inlägg av Spiring » tis 15 okt 2013, 13:23

Blafsen skrev:Ofta är det fullt medvetet att länka nåt långt och chansa på att ingen orkar kolla igenom det och upptäcka att det egentligen inte ger så värst mycket stöd för ens teser.
Hehe. Det där var jag med om på ett annat forum. Det länkade intresserade mig, så jag läste igenom det och kunde konstatera att länken innehöll mycket som talade emot länkarens tes. Han valde att först ignorera, sedan (eftersom jag var ihärdig) deklarerade han att jag kränkt honom och att han i fortsättningen inte tänkte läsa mina inlägg. :roll: Fast i det fallet var det nog ingen chansning, han hade bara läst lite slarvigt och fläckvis...
Folkhemmet har omärkligt förvandlats från strålande framtidsvision till oförglömligt minne. Frågan är om vi någonsin levde i det.
C. Palmaer

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » ons 16 okt 2013, 10:08

Spiring skrev:
Blafsen skrev:Ofta är det fullt medvetet att länka nåt långt och chansa på att ingen orkar kolla igenom det och upptäcka att det egentligen inte ger så värst mycket stöd för ens teser.
Hehe. Det där var jag med om på ett annat forum. Det länkade intresserade mig, så jag läste igenom det och kunde konstatera att länken innehöll mycket som talade emot länkarens tes. Han valde att först ignorera, sedan (eftersom jag var ihärdig) deklarerade han att jag kränkt honom och att han i fortsättningen inte tänkte läsa mina inlägg. :roll: Fast i det fallet var det nog ingen chansning, han hade bara läst lite slarvigt och fläckvis...
Haha, du kränkte honom genom att läsa hans länk ordentligt. Inte lätt att analysera hur såna där nissar tänker, men logiskt blir det aldrig. För att vara ärlig har jag varit med om liknande. Undrar vilket forum det var? :wink:
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Skriv svar