Inlägg "försvinner" ibland, vad gör jag för fel?

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
skogaliten

Inlägg "försvinner" ibland, vad gör jag för fel?

Inlägg av skogaliten » tor 08 aug 2013, 19:42

Jag skriver inte så jätteofta, så jag lyckas inte lära mig alla funktioner som finns här på forumet när man skriver.

Några gånger har jag råkat ut för, att jag skriver ett relativt ambitiöst inlägg (behöver inte vara långt, men jag har ansträngt mig, letat referenser o. dyl.), förhandsgranskar, rättar mina stavfel och andra misstag, skickar, tittar i tråden på inlägget, men senare så är det borta.

Det handlar absolut inte om kontroversiella inlägg, med brott mot forumreglerna, utan om "vanliga" inlägg tämligen snälla inlägg. Jag har aldrig fått någon varning eller liknande.

Finns det något fånigt handhavande fel jag gör ibland? Kan det vara så att jag av misstag skapar ett utkast istället för ett inlägg? Vad tar i så fall texten vägen?

Användarvisningsbild
C-J

Re: Inlägg "försvinner" ibland, vad gör jag för fel?

Inlägg av C-J » tor 08 aug 2013, 19:52

Komisk strålning, otur när någon process på servern dödas, ekorrar på telefonlinjen. Ibland händer sånt. Skriv inläggen i någon texteditor eller kopiera över dem till en sådan innan du postar / förhandsgranskar långa inlägg är mina bästa tips.

Om du sparar utkast så hittar du dem i kontrollpanelen.
http://forum.vof.se/ucp.php?i=main&mode=drafts
Oh, behave!

Användarvisningsbild
Procentaren

Inlägg av Procentaren » tor 08 aug 2013, 20:56

skogaliten skrev:Jag skriver inte så jätteofta, så jag lyckas inte lära mig alla funktioner som finns här på forumet när man skriver.

Några gånger har jag råkat ut för, att jag skriver ett relativt ambitiöst inlägg (behöver inte vara långt, men jag har ansträngt mig, letat referenser o. dyl.), förhandsgranskar, rättar mina stavfel och andra misstag, skickar, tittar i tråden på inlägget, men senare så är det borta.

Det handlar absolut inte om kontroversiella inlägg, med brott mot forumreglerna, utan om "vanliga" inlägg tämligen snälla inlägg. Jag har aldrig fått någon varning eller liknande.

Finns det något fånigt handhavande fel jag gör ibland? Kan det vara så att jag av misstag skapar ett utkast istället för ett inlägg? Vad tar i så fall texten vägen?
Jag har själv lyckats med samma sak flera gånger. Frustrerande.
Men det brukar bero på att jag surfar iväg till någon annan hemsida för att kolla något. Utan att tänka på att först öppna en ny flik och öppna sidan där (Internet Explorer).
Sen försöker man backa, men då är det skrivna borta.

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » fre 09 aug 2013, 12:47

Jag har aldrig förlorat ett inlägg. Alla de inlägg jag vill lägga ut har också publicerats på forumet.

Jag har observerat att tex Safari på iPad och iPhone gärna snabbt vill reaload sidan om man är tittar på en anna flik eller göra något annat. Så om man skriver ett inlägg på sin iPad, går till en annan flik för att kopiera en länk, så kan det mans skrivet mycket väl vara borta när man kommer tillbaks till forumtabben. Det har dock inget med forumet att göra utan enbart med hur Safari funkar på iPad.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Ingentinget
Avstängd

Inlägg av Ingentinget » mån 26 aug 2013, 22:37

Gissar att du använder förhandsgranska fram och tillbaka. Sedan tror du att du klickat skicka eller att du har klickat skicka men något gått snett och du är kvar i editorn (tror det hänt mig).

Skriv svar