Hur går man ur forumet?

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Låst
Wierd Al Haglund

Hur går man ur forumet?

Inlägg av Wierd Al Haglund » mån 09 dec 2013, 11:06

Hej,
eftersom att jag fick så lite stöd i debatten om kritiska vithetsstudier undrar jag om jag kan gå ur detta forum. Jag tänker nämligen inte stödja en organisation som stödjer den pseudovetenskap som jag anser att kritiska vithetsstudier är.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Re: Hur går man ur forumet?

Inlägg av micke.d » mån 09 dec 2013, 11:59

Wierd Al Haglund skrev:Hej,
eftersom att jag fick så lite stöd i debatten om kritiska vithetsstudier undrar jag om jag kan gå ur detta forum. Jag tänker nämligen inte stödja en organisation som stödjer den pseudovetenskap som jag anser att kritiska vithetsstudier är.
Med organisation menar du då VoF?

Jag känner inte till om VoF överhuvudtaget har någon position när det gälller kritiska vithetsstudier, det vore nog förhastat att tro något om det baserat på diskussioner i forumet.

Men hursomhelst, vad gäller att lämna forumet så kan du helt enkelt låta bli att logga in här eller via PM till någon moderator begära att bli avstängd.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » mån 09 dec 2013, 16:39

Om jag skulle känna för att lämna forumet i protest och vill att alla ska se det, skulle jag skriva en signatur " Ej längre aktiv på detta forum beroende på etc...." och sen bara strunta i att logga in.

Att begära sig avstängd kan ju innebära att många tror att man har flippat ur och blivit utkastad.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Ergo Sum

Inlägg av Ergo Sum » mån 09 dec 2013, 16:45

Blafsen skrev:Om jag skulle känna för att lämna forumet i protest och vill att alla ska se det, skulle jag skriva en signatur " Ej längre aktiv på detta forum beroende på etc...." och sen bara strunta i att logga in.
Då är det väl ingen som ser den signaturen?
Ockhams rakkniv alltid till hands.

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » mån 09 dec 2013, 16:55

Då är det väl ingen som ser den signaturen?
Ändras den inte på gamla inlägg?
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
C-J

Inlägg av C-J » mån 09 dec 2013, 16:57

Signaturen syns i alla inlägg, gamla som nya.

inner join mot phpbb_users vettla du
Oh, behave!

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » mån 09 dec 2013, 19:10

Precis, ändrar jag min så ändras den även för gamla inlägg.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » mån 09 dec 2013, 19:14

Att signaturen ändras är ju redan svarat. Vad som skulle kunna vara vitsen med det vore väl isf att såna som kommer in på en tråd där man bråkat inser att det inte blir nåt svar, om vederbörande känner för att kommentera nåt. Fast jag skrev om jag skulle vilja att alla ska veta varför jag lämnar. Eftersom jag också tycker att Grand Exits är rätt tröttsamma och oftast kontraproduktiva angående hur de andra uppfattar en, skulle jag nog bara försvinna, diskret som en prostfjärt på ett symöte.

Det är lätt att inbilla sig att man skulle bli mer saknad än man tror, så en Grand Exit ger nog inte vad man tror.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tis 10 dec 2013, 17:27

Sen är det nog så att den som bara har fått medhåll här har nog inte skrivit så många inlägg. Själv har jag både fått och gett ris och ros. Visst verkar det finnas en del som är svårt allergiska mot varandra, men jag tycker att de allra flesta skiljer rätt bra på sak och person.

Användarvisningsbild
C-J

Inlägg av C-J » tis 10 dec 2013, 17:43

Oh, behave!

Låst