kan man inte lämna detta diskutionsforum?

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Låst
Användarvisningsbild
blåbär

kan man inte lämna detta diskutionsforum?

Inlägg av blåbär » fre 07 feb 2014, 04:51

jag hittar inte nåt sätt att lämna detta diskutionsforum. är man medlem på livstid eller?

det borde finns möjlighet att dra sig ur.

det finns det på ställen som facebook och twitter och så vidare. men här verkar det som man är fast för evigt O_o

tråkiga diskutioner som inte leder nåt vart. liksom roligare att se på när färg torkar eller nåt sånt. :O=
Alternativutbildad i egenvårdsintresse.
Signaturen Blåbär är tyvärr avliden. Nån kom smygandes bakifrån med en sprayflaska round up. På grund av brist på GMO så blev det en direkt hit och vi får nu säga vila i frid till vårt kära blåbär :(

Användarvisningsbild
kipphebel3

Re: kan man inte lämna detta diskutionsforum?

Inlägg av kipphebel3 » fre 07 feb 2014, 07:16

Det är bara att kontakta en moderator och be att kontot stängs av. Alternativt ge katten i att logga in.

Tråkigt att du upplever det så förresten, men alla är vi olika.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Användarvisningsbild
Flabbergasted

Inlägg av Flabbergasted » fre 07 feb 2014, 07:29

blåbär skrev:jag hittar inte nåt sätt att lämna detta diskutionsforum. är man medlem på livstid eller?
det borde finns möjlighet att dra sig ur.
det finns det på ställen som facebook och twitter och så vidare. men här verkar det som man är fast för evigt O_o
tråkiga diskutioner som inte leder nåt vart. liksom roligare att se på när färg torkar eller nåt sånt. :O=
Jag är nyfiken på vilken sorts diskussioner du förväntade dig när du började läsa här på forumet. Mer öppna sinnen för det oförklarade? Mer sympati för pendelsvängare?
Och som kipphebel redan sagt: du vet att ingen tvingar dig att logga in och fortsätta läsa va? Det är liksom helt upp till dig...
VETENSKAP: Ett sätt att komma underfund med saker och ting och sedan få dem att fungera. Vetenskapen förklarar det som händer runt omkring oss. Det gör även RELIGION, men vetenskapen är bättre eftersom den har begripligare ursäkter när den har fel. -Terry Pratchett, Vi flyger

vafalls

Inlägg av vafalls » fre 07 feb 2014, 10:40

Det finns ju möjligen ett skäl till att man aktivt vill avsluta sitt medlemskap på forumet och till att forum ofta inte vill att det ska ske, och det är ju om det anses vara en styrka för forumet att uppvisa många medlemmar.

Om man då är jätteirriterad på forumet så är ju "logga inte in då" ett inte särskilt upplyftande svar, eftersom man ju då trots allt medverkar till den positiva statistiken för forumet.

Nu vet jag ju inte alls om det är så i detta fallet för blåbär, och själv så bryr jag mig sällan om medlemsstatistik just eftersom det ofta är en massa luft i systemet (statistik över besökande är oftast bättre för att analysera ett forums aktivitet/betydelse).

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » fre 07 feb 2014, 10:58

vafalls skrev:Det finns ju möjligen ett skäl till att man aktivt vill avsluta sitt medlemskap på forumet och till att forum ofta inte vill att det ska ske, och det är ju om det anses vara en styrka för forumet att uppvisa många medlemmar.

Om man då är jätteirriterad på forumet så är ju "logga inte in då" ett inte särskilt upplyftande svar, eftersom man ju då trots allt medverkar till den positiva statistiken för forumet.

Nu vet jag ju inte alls om det är så i detta fallet för blåbär, och själv så bryr jag mig sällan om medlemsstatistik just eftersom det ofta är en massa luft i systemet (statistik över besökande är oftast bättre för att analysera ett forums aktivitet/betydelse).
Fast besökare säger heller inte så mycket om det är antalet visningar som redovisas. Då måste man registrera antalet unika individer. Vilka forum gör det? Att långa trådar får många visningar beror inte på att det är många unika individer, snarare tvärtom. Samma individer som går in på dem flera gånger dagligen snarare.

Jag undrar hur många forum som medger utträde på annat sätt än detta? Men fick inte blåbär redan i första svaret veta hur man kan göra? Vilket forum anser du att man kan vara säker på att bara få upplyftande svar på liknande frågor, eller vilken fråga som helst?

Tycker DU att de två svaren som gavs före dig var av sådan sort att det att det skämmer användarna? Hur vill DU ha det då?
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.

Användarvisningsbild
peewee

Inlägg av peewee » fre 07 feb 2014, 11:31

Man kan ju - kanske av misstag - ha ställt in att få epost när något nytt skrivs i en eller flera trådar. Då räcker det inte med "logga inte in då" för att slippa effekterna av att vara registrerad användare.
Förnuftet är trons största hinder, eftersom det får allt gudomligt att verka absurt, för att inte säga korkat.
- Martin Luther, Tischreden [Bordssamtal], vol 9, s 107
http://books.google.com/books?id=NhjG6GXGtjcC&pg=PA107

Användarvisningsbild
kipphebel3

Inlägg av kipphebel3 » fre 07 feb 2014, 11:32

Men då kan man be en administratör avsluta kontot...
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !

Låst