Det skulle väl vara det att folk uppenbarligen inte kan diskutera politik utan att bli rejält osams. Så verkar det vara på varje nätforum som jag har besökt genom åren. Man kan tydligen diskutera vetenskap, historia, militärteknologi, fartyg, modelljärnvägar, eller brädspel, men när det kommer till politik så funkar det inte av någon anledning. Och det fungerade inte här heller. Beprövad erfarenhet, så att säga.Matte skrev: Om det finns vettiga invändningar mot detta förslag skulle jag gärna vilja se dom.

Vad som är ok presenterades väl av micke.d tidigare. Och som sagt, tråden i fråga kan ju öppnas igen om intresse finns.
Sedan angående om det är dumt att förbjuda diskussionsämnen. Det är det kanske (även om jag inte är övertygad om det), men det styrs ju också av vad som är praktiskt. Det är rätt många forum som jag är aktiv på som är rätt begränsade/nischade, och det är inte så att alla diskussionsämnen är tillåtna där "bara för att". Ett flertal forum som jag är aktiv på förbjudet t ex politik just p g a att det är lätt att sådana diskussioner urartar, och admin är less på att städa upp det. Detta forums inriktning är vetenskap, därför prioriteras det. Inget konstigt där.