Frågor av teknisk art om forumet

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
Poe
Avstängd

Re: Frågor av teknisk art om forumet

Inlägg av Poe » tis 13 okt 2009, 19:44

Jag kan inte ladda upp ny avatar, och felmeddelandet "Temporary folder could not be found. Please check your PHP installation." kommer fram.

Någon som har någon aning om vad det kan vara? Är det knas på min burk, eller på forumet?
Applejack: ...the map is also upside down.
Pinkie Pie: I got a news flash for you cookie; the earth is round, there is no up or down!

My little Pony, Friendship is Magic S02E11

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » tis 13 okt 2009, 21:20

Det är binära rymdens straff för att man byter avatar i tid och otid.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » tis 13 okt 2009, 22:04

Poe skrev:Någon som har någon aning om vad det kan vara? Är det knas på min burk, eller på forumet?
Förmodligen forumet. Det håller sakta men säkert på att falla sönder i någon slags Akira-mässig teknomassa.

Säger en som inte har någon koll.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
kiss

Inlägg av kiss » tis 13 okt 2009, 22:07

SuperDupe skrev:Vad gäller länkarna så har ju kiss redan upptäckt vad det beror på. Jag inser att jag nog inte har gjort den föreslagna ändringen. Fixar det nu.

Tillägg: Ändrat nu,
Om du gjorde ändringen som jag föreslog så verkar det inte gått igenom. Måste du rensa server-cache eller nåt?
Tillägg 2: Nu ser jag att om man använder BBCode [url] så kommer en understrykning, annars inte. Men om en länk är på sista raden i inlägget spelar det ingen roll om man använder [url] eller inte - det blir inte understrykning ändå.
Men det var ju en ny upptäckt! Den har klassen postlink-local men just nu har jag inte tillgång till phpBB3-koden för att se var man ändrar det. Jag får återkomma.

SuperDupe

Inlägg av SuperDupe » ons 14 okt 2009, 09:03

anundi skrev:Fick Clajo en uppmaning där? :)
Av någon anledning laddades inte bilden Bild för dig just då. Den har som title "Gå till det senaste inlägget".

SuperDupe

Inlägg av SuperDupe » ons 14 okt 2009, 09:08

Poe skrev:Jag kan inte ladda upp ny avatar, och felmeddelandet "Temporary folder could not be found. Please check your PHP installation." kommer fram.
Garanterat forumet (eller snarare servern).

När hände detta, tro? Var det i går eller var det efter den senaste nertiden?

Användarvisningsbild
anundi
Kontakt:

Inlägg av anundi » ons 14 okt 2009, 10:45

SuperDupe skrev:
anundi skrev:Fick Clajo en uppmaning där? :)
Av någon anledning laddades inte bilden Bild för dig just då. Den har som title "Gå till det senaste inlägget".
Aaah. Makes sense.

@antteist | @skeptikerpodden | @skeptikerskolan | @tankebrott
Skeptikerpodden | Skeptikerskolan | Tankebrott

Användarvisningsbild
Globus

Inlägg av Globus » lör 27 feb 2010, 18:20

Jag har noterat att det nu finns en snabbsvarsfunktion i Lekstugan. Finns det några planer på att införa den funktionen i övriga forumavdelningar?

Användarvisningsbild
Billy Kropotkin

Inlägg av Billy Kropotkin » lör 27 feb 2010, 20:22

Globus skrev:Jag har noterat att det nu finns en snabbsvarsfunktion i Lekstugan. Finns det några planer på att införa den funktionen i övriga forumavdelningar?
Jag röstar mot. Snabbsvarsfunktionen blir utan citering. När det är många personer som skriver så är det ofta svårt att veta vem en kommentar avser om det saknas citering.
I contradict myself? So I contradict myself. I am vast. I contain multitudes.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » lör 27 feb 2010, 20:25

Snabbsvarsfunktionen går att utöka med en MOD där de vanliga bbcode-knapparna finns med. Problemet är väl kanske att det uppmuntrar snabba oseriösa inlägg. Jag vet inte.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
Globus

Inlägg av Globus » lör 27 feb 2010, 20:57

Billy Kropotkin skrev:
Globus skrev:Jag har noterat att det nu finns en snabbsvarsfunktion i Lekstugan. Finns det några planer på att införa den funktionen i övriga forumavdelningar?
Jag röstar mot. Snabbsvarsfunktionen blir utan citering. När det är många personer som skriver så är det ofta svårt att veta vem en kommentar avser om det saknas citering.
Ungefär min tanke också. Nästan all vettig forumdiskussion bygger ju på att man replikerar på varandras påståenden och citerar. I Lekstugan är det ju mycket semi-chattande, one-liners och tokerier och då kan ju snabbsvar vara en lämplig funktion, men i de mer seriösa avdelningarna har jag svårt att se nyttan av den.

I och för sig skulle det ju egentligen ut precis som förut, med den skillnaden att man nu har möjlighet att ge just snabbsvar. Om man vill citera är det ju bara att använda den knappen precis som vanligt. Men risken finns kanske att folk frestas att använda snabbsvar istället och då kan diskussionerna bli svåröverskådliga, röriga och fyllda av one-liners (i högre grad än nu i alla fall :mrgreen: ).

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » tis 02 mar 2010, 11:07

Avknoppat: Tomma e-mail

Användarvisningsbild
Anders G

Inlägg av Anders G » ons 03 mar 2010, 09:46

De sista dagarna (månadsskiftet februari-mars 2010) har jag fått upp "snabbsvar-rutan" i slutet av varierande trådar. Jag har öppnat genom att klicka på högsta sidnumret i flersidiga trådar, inte direkt på rubriken.
Detta kan ju fresta mig att skriva i onödan...
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » lör 19 jun 2010, 09:11

Till och med på halvtaskiga Google Groups (för att inte tala om alla möjliga bloggar) kan man se resten av inläggen/kommentarerna på sidan (de som redan är postade) medan man själv skriver inlägg/kommentar, men det kan man inte här. Kommentarsformuläret tar upp hela sidan.

Går det att göra något åt det?

(Visst kan man öppna ett extra fönster med trådsidan ifråga uppe, varje gång man skriver inlägg, men det är inte så smidigt)
Senast redigerad av 1 kaxiga Z, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
C-J

Inlägg av C-J » lör 19 jun 2010, 09:19

LOL WUT?
Bild
Oh, behave!

Skriv svar