Underbara forumcitat

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
Anders G

Re: Underbara forumcitat

Inlägg av Anders G » mån 02 apr 2012, 13:29

Pyramidalt
Jacob skrev:
trilobite skrev:Varför inte? Med tanke på att man har gravkamrar i dem och så menar jag?
Vet man säkert att de var gravkamrar? Väldigt mycket jobb för att bygga en grav, kan jag tycka.
trilobite skrev:Man har ju också massa dåtida dokumentation där man vet vilka som byggde, vem som var arkitekten etc.
OK, finns detta dokumenterat på nätet?
Nej, de gamla egyptierna var urusla på att blogga om vad de gjorde.
They don't like it up'em, you know!

Användarvisningsbild
Hedning

Inlägg av Hedning » tor 05 apr 2012, 18:35

amandaduregard skrev:Var för sig är det inget anmärkningsvärt, men kombinationen är en fin sammanfattning av forumets varierande nivå. :smile2:

Bild
:shock: :lol: :lol:
"Om Gud hade funnits hade han väl inte varit så dum att han skapat hedningar"
Tage Danielsson

Användarvisningsbild
J.K Nilsson

Inlägg av J.K Nilsson » tor 05 apr 2012, 19:38

Thermal fångar forumets anda:
Thermal skrev:(Dessa exempel är på intet sätt påståenden utan produkter av min fantasi).
J.K Nilsson
Jag vet att jag är dålig att uttrycka mig, ibland skriver jag varken logiskt eller stringent. Jag är varken korkad, dum eller elak men var snäll att ha överseende med mina sämre stunder. Fråga gärna men angrip mig inte.

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » ons 18 apr 2012, 20:34

Jonas K hyllar dom som hyllas bör:

Jonas K skrev:Jag har följt Sassers, Peratts och Beghorns bloggar så länge jag kan minnas. Jag kom dock till en punkt där jag frågade mig varför jag slösade dyrbar tid på att läsa meningslösheterna. När jag tänkte närmare på saken kom jag dock på att det nog egentligen inte var något slöseri med tid. Mycket annat läser man bara för att man känner att man borde hänga med, dagsaktuell politik, miljöfrågor mm. Men Peratt, Beghorns och Sassers inlägg är det enda jag läser för min egen skull och som jag blir genuint glad av att läsa. Det finns inga måsten. Så fort de skrivit något kan jag knappt vänta tills jag fått se vad de hittat på för något.

Visst kan de vara förutsägbara men ändå, inom ramen för förutsägbarheten kan de vara mycket oförutsägbara. Vem hade till exempel för någon vecka sedan kunnat förutse Peratts och Sassers intervjuer med varandra där de höjer varandra till skyarna. Man vet heller aldrig vilket uttryck Peratt ska mynta härnäst, det kan bli vad som helst. Vilken vetenskap Peratt eller Beghorn ska revolutionera nästa gång är också en ständig fråga. Och vem anade att Beghorn och Peratt skulle bli osams? Eller, ja, det hade väl vem som helst kunnat förutse eftersom de är varandras spegelbilder. Men att de skulle bli osams just då, på just det viset, det hade ingen kunnat förutse.

Peratt, Beghorn och Sassersson är ljuset i mitt liv. När det känns tungt och livet inte känns något värt, då brukar jag tänka att jag kämpar på till nästa Perattinlägg i alla fall. Och på det viset håller man sig flytande, man tar livet ett Perattinlägg i taget.

Användarvisningsbild
Ventromedial

Inlägg av Ventromedial » fre 20 apr 2012, 07:10

Diskussion flyttades till Sidotråd till Underbara forumcitat

Användarvisningsbild
yrara

Inlägg av yrara » mån 23 apr 2012, 11:46

anundi lär oss tolka bibeln:
anundi skrev:
Dûrion Annûndil skrev:Varför reagerar Jesus på detta okaraktäristiska sätt?
Allt Jesus gör är rätt och som det ska vara. Du har antingen läst fel bibelpassager, eller läst de rätta, men på fel sätt. Om Jesus hatar fikon så gör han det. Det är ok.

Användarvisningsbild
jam007

Inlägg av jam007 » ons 25 apr 2012, 08:30

Suresh sammanfattar modern teologi
Suresh skrev:
TAB skrev: Ok, nu kanske jag börjar förstå lite mer.

Så Kristendomen är som en stor studiecirkel där man tolkar gamla texter. Alla får tolka hur dem vill, bara man tror att Jesus vad Guds son?
Alldeles riktigt.

Dessutom får man numera på sina ställen tolka "Jesus", "Gud" och "son" som man vill.
Anders M
Medlem av Uppsalainitiativet
"{The} existence of an unsolved problem in physics is not evidence for a supernatural explanation any more than the existence of an unsolved crime is evidence that a ghost committed it." / David Deutsch

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » tor 07 jun 2012, 21:48

JemyM skrev: Suresh definierar kön efter kropp i sitt experiment men han har tidigare demonstrerat att han anser sin identitet kopplad till kön likaså. Han hycklar i detta fall. Genom att ta upp det enkla och triviala vill han glida in på bananskal.
Jag vet inte om Jemy är medveten om hur många Göteborgska anspelningar jag avstod ifrån som svar på detta citat.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Användarvisningsbild
MatsB

Inlägg av MatsB » lör 09 jun 2012, 16:32

Hippieungen skrev:Konspirationsteorier är som öl. Man mår bra av den första och vill ha mer. Sedan blir det bara svårare att sluta. Det blir lätt för mycket och man blir beroende och det resulterar i dåligt anseende från omvärlden. Utom bland sina likar.
"Diskutera aldrig med en idiot. Han drar ner dig på sin egen nivå och slår dig på erfarenhet."
Varför kan jag aldrig lära mig det?

Englund

Inlägg av Englund » sön 01 jul 2012, 18:29

"Jag visste inte att det var en barnfilm med barnförbjudna scener. Jag trodde det var en vuxenfilm, typ."

/Ventromedial i http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?p=588025#p588025
Nu är då och framtiden är för alltid!

Englund

Inlägg av Englund » ons 04 jul 2012, 18:36

tompavan skrev:Man kan alltså mecka med grundämnen i en så där påsnabbare?
Avdelning: Annat namn på partikelaccelerator :D

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f ... start=2475

Englund

Inlägg av Englund » ons 04 jul 2012, 22:57

Englund skrev:Då sammanfattar jag några av de "diagnoser" Jacob satt på oss: pwm har en psykisk åkomma av något slag. Jag är psykopat. Och Blenda har sådana groteska åsikter så henne önskar Jacob sig alltid ha motsatta åsikter som. Som sagt, det säger nog mer om Jacob än om oss.
Detta tyckte jag var roligt :lol:

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f ... start=1410

Användarvisningsbild
Pace

Inlägg av Pace » lör 21 jul 2012, 16:39

piotrr om varför gudstroende skeptiker inte bör kritiseras:
piotrr skrev:Men många, socialt fullt fungerande skeptiker är skeptiker trots att de är fullständigt nedsölade med blinda fläckar. Att i det sammanhanget peka ut just de som i ett socialt sammanhang hyser en tro på en gud och säga att just deras uppfattning utgör en motsägelse, är lite orättvist.
Underbart! :D
"It's the glass pipe fallacy. You can only believe that if you're on crack." | White Wine In The Sun | God will fuck you up! | Pope Song | A Glorious Dawn | Ted Haggard

Användarvisningsbild
Pace

Inlägg av Pace » lör 21 jul 2012, 16:49

Moridin om att rationellt favorisera fotbollslag, kort uttryckt är 1=rationellt och 2=godtyckligt/irrationellt:
Moridin skrev:Efter att jag blivit en väckelsefödd empirisk rationalist (åtminstone i många områden), har det aldrig någonsin hänt enligt (2). Inte enligt (1) heller, men det är en helt annan sak. :smile2:

Förresten så menar jag att man ska försöka föredra (1) över (2) när det gäller personliga kärleksrelationer också; annars kanske man hamnar i en värld där ens fru är kreationist, försöker könsstympa er som med ett rakblad, spenderar hundratusentals kronor på verkningslös alternativmedicin eller astrologi, vägrar vaccinera ert barn etc. Är det här verkligen en relation man vill hamna i?

Om man är genuint intresserad av en lång, rationell, kärleksfull relation, så kan det vara bra att göra mer än att köra rakt på, så att säga.
Jag skrattade högt. :lol:
"It's the glass pipe fallacy. You can only believe that if you're on crack." | White Wine In The Sun | God will fuck you up! | Pope Song | A Glorious Dawn | Ted Haggard

Användarvisningsbild
Kartesius

Inlägg av Kartesius » lör 21 jul 2012, 17:23

Englund skrev:
Englund skrev:Då sammanfattar jag några av de "diagnoser" Jacob satt på oss: pwm har en psykisk åkomma av något slag. Jag är psykopat. Och Blenda har sådana groteska åsikter så henne önskar Jacob sig alltid ha motsatta åsikter som. Som sagt, det säger nog mer om Jacob än om oss.
Detta tyckte jag var roligt :lol:
Du är uppenbarligen narcissist.

Skriv svar