Underbara forumcitat

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
MatsB

Re: Underbara forumcitat

Inlägg av MatsB » lör 21 jul 2012, 21:39

Hippieungen skrev:Eftersom Annika Dahlqvist tydligt verkar göra det så lätt för sig att om det är naturligt så är det bra och om det är en kemikalie som är tillverkad i fabrik är det dåligt. Så då får man väl anta att det är mycket bättre att få cancer av naturliga solstrålar och därigenom dö en naturlig död av naturlig cancer. Jämfört med att få cancer av syntetiska krämer och dö en syntetisk död av syntetisk cancer.

Undrar om det är skillnad på behandlingarna av de båda cancertyperna? Ska naturlig cancer botas med naturmedel och vice versa?
Undrar vad det är för skillnad på de olika dödarna? Är man bara fuskdöd om man har dött syntetiskt?
"Diskutera aldrig med en idiot. Han drar ner dig på sin egen nivå och slår dig på erfarenhet."
Varför kan jag aldrig lära mig det?

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » sön 22 jul 2012, 13:54

Narcissism-diskussion => Sidotråd

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » tis 24 jul 2012, 16:48

I en tråd om sambandet mellan dålig grammatik/stavning och konspirationsteoretiker:
VeVeN skrev:Folk som är väldigt starkt engagerade för, eller kanske oftare mot, nånting går ofta på myten om att det bara handlar om att få ut sitt budskap. Omvärlden skall helt automatiskt "inse" nåt. Att reflektera över sina antaganden, att ägna kraft åt att faktiskt formulera sig ordentligt och presentera sina tankar på ett för omvärlden fattbart sätt, ses som ytligt, reaktionärt, småborgerligt och konventionellt.

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » ons 05 sep 2012, 21:45

NeuraltNätverk skrev: Märker du att tonyfs lösningar vädjar till ens förnuft? Detta är självklart vägen till ingenstans.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » mån 17 sep 2012, 22:36

Från Den fria associationstråden.
Anders G skrev:Jag kan inte garantera något, men inte ens Calle Bildt tror jag drivs av enbart elakhet mot små barn.

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » ons 03 okt 2012, 17:46

Frågan om kors fallande från karuseller leder till genusskoj i djurriket:
micke.d skrev:
Jonas Duregård skrev:Om man tänker sig att en stark människa skjuter en ko framför sig över en icke-hal yta
Kor kan vara tjuriga.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Användarvisningsbild
take

Inlägg av take » ons 03 okt 2012, 18:08

http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?p=605781#p605781
Suresh skrev:
mazerfaka skrev:
Videon jag länkade till debunkar hela globala uppvärmnings grejen totalt tycker jag! De menar att det är nya människans religion, en tanke om att människan står över allt och klarar påverka saker som miljön (på under 100 år).
Så är det inte. Människans nya religion är att länka Youtube-videos som för fram att makthavarna och därmed de etablerade forskarna konspirerar och ljuger.

Kollekten betalas genom att man tycker på "gilla"-knappen, missionen är att sprida videorna vidare och bönen är "Amen va fan - VAKNA!!!!"

Själv tillhör jag en heretisk frikyrka som bara sprider videos om finansskandaler. Vi tror nämligen att makthavarnas och överklassens alla konspirationer ligger i öppen dager för de som kan tyda tecknen, medan fjollskallar som snöar in på HAARP och Climategate är vilseförda av falska profeter. Och på grund av detta avslutar jag med att citera vad Herren Jesus Krist har att säga om falska profeter från bergspredikan:

” Akta er för de falska profeterna, som kommer till er förklädda till får men i sitt inre är rovlystna vargar. På deras frukt skall ni känna igen dem. Plockar man kanske druvor på törnen eller fikon på tistlar? Så bär varje gott träd bra frukt, men ett uselt träd bär dålig frukt. Ett gott träd kan inte bära dålig frukt, inte heller kan ett uselt träd bära bra frukt. Varje träd som inte bär bra frukt huggs ner och kastas i elden. På deras frukt skall ni alltså känna igen dem. Inte alla som säger 'Herre, herre' till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja. På den dagen skall många säga till mig: 'Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn?' Då skall jag säga dem som det är: 'Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!'
Positivitisk, reduktionistisk sk naturvetenskap är ett passerat som totalparadigm i en kvantfysiskalisk kontext.

Användarvisningsbild
Catweazle

Inlägg av Catweazle » tis 04 dec 2012, 18:47

Vidugavia skrev:Det vi läser här är inte en hyllning till en mordisk, paranoid diktator. Det är en hyllning till en befriare vars minne utgör ett hopp för förtryckta människor över hela världen.
Angående sången om Stalin.
Vi sjunger en sång som sprids över världen,
till fri republik och förtryckarens stat.
Den ropar ett namn som håller oss samman,
den sjunger om Stalin, vår vän o Kamrat!

Den sjunger om Kampen som leder till Seger,
för klasskamp och uppror den gör sig till tolk.
Den riktar en maning till arbetarklassen
och hälsar förtryckta nationer och folk!

Den fruktar ej död och förbud o kanon.
den intar förtryckarnas förfallna bastion,
och uppmanar alla på jorden som utsugs
kom med som soldat i en Revolution!

Den hånas, bespottas, men kan inte hejdas,
den når alla länder trots borgarnas hat!
Vi bringar ett leve till minnet av Stalin!
Den stålhårde kämpen, vår vän o Kamrat!

Vi sjunger en sång som sprids över världen,
till fri republik och förtryckarens stat.
Vi bringar ett leve till minnet av Stalin!
Den stålhårde kämpen, vår vän o Kamrat!
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » tis 08 jan 2013, 18:33

Jag vet, jag är blödig, men blev lite berörd...
J.K Nilsson skrev:
Lena Krantz skrev: Ha det gott!
Du också, alltid.

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » tis 22 jan 2013, 23:37

smiskos skrev:I Sovjetryssland är skeptikerorganisationerna medlem i dig!
Underbart!

asmodean

Inlägg av asmodean » fre 25 jan 2013, 11:36

Tryggve skrev:
smiskos skrev:I Sovjetryssland är skeptikerorganisationerna medlem i dig!
Underbart!
Bild

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » fre 25 jan 2013, 21:07

Inte underbart på något sätt. Men så huvudet på spiken.
Jonas Duregård skrev:Jag kan tänka mig att en del medlemmar skulle försvinna om de får reda på att hela deras medlemsavgift brändes på att anordna en konferenshelg för 50 skeptiker.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » fre 25 jan 2013, 21:45

Från samma tråd:
Hexmaster skrev:Jag skulle kunna lägga 5-6000 på en skeptisk helg. Men jag vill inte göra det om jag enbart får umgås med andra som har den möjligheten
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
Catweazle

Inlägg av Catweazle » tis 19 feb 2013, 10:49

Tiso och Blafsen skrev:
Blafsen skrev:
tiso skrev:
Blafsen skrev:Har redan skrivit detta i en annan tråd, men det passar i denna också:

För varje avstängt Sasserssonpositivt konto på Flashback (Tre st nyligen, brottet: missbruk av multipla konton) dyker det upp ett nyregistrerat konto. Undrar om det säger en del om hur många som egentligen dyrkar honom? Kan det vara likadant på hela övriga nätet, inte minst Newsvoice? Fler konton och signaturer än levande människor?
Å andra sidan; vad är det som säger att det bara är levande människor som hejar på Sassersson? :)
Det är klart. Om man förutom levande människor lägger till osaliga andar och avstängda konton är nog Sassersson svårslagen i popularitet.
http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f ... 80#p632780
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » ons 20 feb 2013, 11:38

Tack för komplimangen. Den här var inte heller dålig.
Catweazle skrev:Kan det vara så att Newsvoicefolket inte är fler än att man kan räkna dem på ena handens fingrar, men att var och en har fler konton än fingrar på båda händer?
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Skriv svar