VoF-ordnade forumdebatter

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
Pallas

Re: One-on-one trådar

Inlägg av Pallas » ons 17 jun 2009, 20:13

Det hade varit roligt att läsa (inte att delta i, mer än kanske om övning)!
Avdelningen "Hä löns int' förklar' för den som int' begrip'!"
75 g är alltid = 0,75 dl!
800 saker du inte visste att man kunde göra med äggvita.

"Conscience off, dick on!"

manifesto

Inlägg av manifesto » ons 17 jun 2009, 20:16

Verkar spännande! Jag röstar på att sign Erland börjar med att diskutera emolutionsläran med sign Sökare.
Senast redigerad av 1 manifesto, redigerad totalt 0 gånger.
War is peace.

Användarvisningsbild
vils

Inlägg av vils » ons 17 jun 2009, 20:17

Lite som brev-schack eller e-mail panzer general. Eller, mindre lockande, de eviga kulturside polemikerna.
"...eller galen entusiast, som Vils" KaxigaZ
I´ll use Arial when Helvetica freezes over.
Facit på Sweclockers I Facit på Bit-Tech

Användarvisningsbild
tarzan
Kontakt:

Inlägg av tarzan » ons 17 jun 2009, 20:45

Pallas skrev:Det hade varit roligt att läsa (inte att delta i, mer än kanske om övning)!
Vi skulle ju kunna ha övningstrådar också, där man argumenterar med sig själv.
Finns nu under signaturen ulltand, vilken även är sökbar på Facebook, Google+ osv. Det här kontot kommer avslutas.

Användarvisningsbild
tarzan
Kontakt:

Inlägg av tarzan » ons 17 jun 2009, 20:48

vils skrev:Lite som brev-schack...
Vilket fick mig att börja tänka på dataschack, vilket fick mig att börja tänka på trådar med en spammare och en bot, vilket fick mig att börja tänka på den där gången på icq för massor år sedan, när jag hade halva inne, och det var... en bot.

Samtidigt är det här ett förslag på Erlands problem i tråden: http://www.vof.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=8973
Finns nu under signaturen ulltand, vilken även är sökbar på Facebook, Google+ osv. Det här kontot kommer avslutas.

Användarvisningsbild
Pallas

Inlägg av Pallas » ons 17 jun 2009, 21:21

tarzan skrev:
Vilket fick mig att börja tänka på dataschack, vilket fick mig att börja tänka på trådar med en spammare och en bot, vilket fick mig att börja tänka på den där gången på icq för massor år sedan, när jag hade halva inne, och det var... en bot.
Usch, nu tyckte jag ju synd om dig på riktigt...

Användarvisningsbild
Pallas

Inlägg av Pallas » ons 17 jun 2009, 21:23

tarzan skrev:
Pallas skrev:Det hade varit roligt att läsa (inte att delta i, mer än kanske om övning)!
Vi skulle ju kunna ha övningstrådar också, där man argumenterar med sig själv.
Det vore kul! Eller kanske två nybörjare? Inte så kul för mig att ge mig i kast med Garvarn eller liknande. Viss retorisk erfarenhet har jag ju, men det är ju sällan det allena man "vinner" en vetenskaplig debatt på. När det gäller vetenskaplig debatt skulle jag väldigt gärna vilja lära mig mer. Jag saknar kött på benen där känner jag. Eller ja... det är bara benknotor, när jag tänker efter...

Användarvisningsbild
tarzan
Kontakt:

Inlägg av tarzan » ons 17 jun 2009, 21:33

Pallas skrev:
tarzan skrev:
Lugn, jag är på gång nu igen. Har mailchattat med en skitsnygg fotomodell från Gambia som nu ska flytta hem till mig.
Hon har lite problem med visum mm, men jag skickar henne pengar till mutor (fula de är på myndigheterna därnere...), så snart kan hon komma! Ops, nu har hennes bror har åkt in på sjukan, ska hjälpa min älskling med sjukhusräkningen, återkommer...

Användarvisningsbild
tarzan
Kontakt:

Inlägg av tarzan » ons 17 jun 2009, 21:40

Pallas skrev:...Inte så kul för mig att ge mig i kast med Garvarn eller liknande...
Som amatörpsykolog skulle jag säga att du av någon anledning som jag inte känner till, har dåligt självförtroende i ett ämne du väl behärskar.
Antagligen är du skapligt orädd innan, totalt orädd under, och orolig över alla fel efteråt - trots att du gjort ett perfekt uppträdande.

Har jag fel beror det på att det var min psyko_1.2.exe kopplades in, en botpsykolog under utveckling.

Användarvisningsbild
jayeye

Inlägg av jayeye » ons 17 jun 2009, 21:54

tarzan skrev:
Pallas skrev:
tarzan skrev:Vilket fick mig att börja tänka på dataschack, vilket fick mig att börja tänka på trådar med en spammare och en bot, vilket fick mig att börja tänka på den där gången på icq för massor år sedan, när jag hade halva inne, och det var... en bot.
Lugn, jag är på gång nu igen. Har mailchattat med en skitsnygg fotomodell från Gambia som nu ska flytta hem till mig.
Hon har lite problem med visum mm, men jag skickar henne pengar till mutor (fula de är på myndigheterna därnere...), så snart kan hon komma! Ops, nu har hennes bror har åkt in på sjukan, ska hjälpa min älskling med sjukhusräkningen, återkommer...
Är du... Disco-Kjelle? :shock:
Mina diagnoser: R45.5, R46.1, R46.2, Z56.3, Z64.2, Z62.1, Z62.3, Q55.5, X52.71, Z76.5

Användarvisningsbild
tarzan
Kontakt:

Inlägg av tarzan » ons 17 jun 2009, 22:07

jayeye skrev:Är du... Disco-Kjelle? :shock:
hehe - kunde inte låta bli att titta igen: http://www.youtube.com/watch?v=hVcd-qTGjJ8
Han är min idol! Bild

Användarvisningsbild
Pallas

Inlägg av Pallas » ons 17 jun 2009, 22:49

tarzan skrev:
Pallas skrev:...Inte så kul för mig att ge mig i kast med Garvarn eller liknande...
Som amatörpsykolog skulle jag säga att du av någon anledning som jag inte känner till, har dåligt självförtroende i ett ämne du väl behärskar.
Antagligen är du skapligt orädd innan, totalt orädd under, och orolig över alla fel efteråt - trots att du gjort ett perfekt uppträdande.

Har jag fel beror det på att det var min psyko_1.2.exe kopplades in, en botpsykolog under utveckling.
Fel och fel, man kan säga så, men det är inte rätt. Jag har inte dåligt självförtroende. Inte heller har jag en dålig självbild. Kunskaper har dessutom jag gott om på alla möjliga håll och googla kan jag. Mitt största fel är att jag är perfektionist... Suck. Detta förhållande gör att jag hellre inte gör något alls, om jag inte tror det blir perfekt av någon anledning (tidsbrist, bristande kunskap, ointresse osv). Hämmande som fan, men att regga mig här på forumet och bli medlem i föreningen var ett första steg i min träning mot fulländning (fan!) eh... en mer avslappnad attityd i en seriösare debatt.

Användarvisningsbild
Pallas

Inlägg av Pallas » ons 17 jun 2009, 23:01

Lars A: Min son säger för övrigt att det heter 1on1 eller 1v1. Nub.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » ons 17 jun 2009, 23:17

Föredrar PvP FFA.

Bild
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Pallas

Inlägg av Pallas » ons 17 jun 2009, 23:19

piotrr skrev:Föredrar PvP FFA.
No TK's, FF on. Typekill equals facepalm.

Skriv svar