Du och din avatar

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
charmkvark
Avstängd

Re: Du och din avatar

Inlägg av charmkvark » tis 13 sep 2011, 21:05

På min avatar är det jag. Men en halvgammal bild. Tog typ 50 år att lyckas få den tillräckligt liten för att det här forumet skulle acceptera den, så nu orkar jag inte byta.

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Inlägg av B Hellqvist » tis 13 sep 2011, 22:11

Min avatar är en inte helt okänd logga som jag bättrade på i MS Paint.
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Användarvisningsbild
Matte

Inlägg av Matte » lör 17 sep 2011, 20:57

Jag saknar Anders gamla avatar <3
Den var såväl sympatisk som kongenial med Anders inlägg.
Es gibt keine Landstrasse für die Wissenschaft, und nur diejenigen haben Aussicht, ihre lichten Höhen zu erreichen, die die Mühe nicht scheuen, ihre steilen Pfade zu erklimmen.

K. Marx

cayenne

Inlägg av cayenne » lör 17 sep 2011, 21:29

Jag har ingen avatar, jag vet inte hur man får in en (jag är för STOR tydligen) Lika bra det, så det inte blir liv här :P

Användarvisningsbild
kiss

Inlägg av kiss » tor 22 sep 2011, 10:05

På begäran, min avatar föreställer Rick Santelli på CNBC där han från Chicagos råvarumarknad, så gott som dagligen, raljerar och gnäller över allt möjligt på ett för mig underhållande sätt. I synnerhet hans dueller med keynesianen Steve Liesman. Jag bestämde mig till slut att börja använda honom som avatar efter att FED mer eller mindre gav bort $29 miljarder till JP Morgan för att ta över Bear Stearns och han uttryckte: "If this is how the U.S. government is going to operate in a democratic, free-market society, we might as well put a hammer and sickle on the flag.” Nu kanske jag inte håller med honom om att den symboliken var träffande, men jag gillade raljerandet.

För allmänheten är han kanske mest känd för att ha inspirerat bildandet av Tea Party-rörelsen. (Jag kan inte hitta belägg för att det var så men har ingen anledning att tvivla på det.) Det var dock inte därför jag har valt honom. Det handlade om den här videon. Den hade kunnat gått obemärkt förbi men av någon outgrundlig anledning så bestämde sig Vita Husets pressekreterare Robert Gibbs att kommentera honom (video) och plötsligt visades Santelli på alla nyhetskanaler.

Några fler godbitar på video: Santelli om TARP och USA:s AAA-rating. CNBC har ett stort videoarkiv för den som orkar gräva vidare.

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » fre 23 sep 2011, 00:34

Min avatar visar Gambit. En oumbärlig del av min uppväxt, men i vuxen ålder kanske jag kan erkänna att han inte är den coolaste seriefiguren. När jag var liten tyckte jag dock alltid att det var coolt att han tilltalade Rouge som "mon Chère". Fattade först i 13-årsåldern att han pratade franska.

Användarvisningsbild
vils

Inlägg av vils » mån 26 sep 2011, 13:40

Linda Kall har varit på besök och skaffat sig en avatar som ser ut som en blandning av Xantippas Afghan girl och Jack Sparrow.
"...eller galen entusiast, som Vils" KaxigaZ
I´ll use Arial when Helvetica freezes over.
Facit på Sweclockers I Facit på Bit-Tech

Användarvisningsbild
Xantippa
Avstängd

Inlägg av Xantippa » mån 26 sep 2011, 14:17

vils skrev:Linda Kall har varit på besök och skaffat sig en avatar som ser ut som en blandning av Xantippas Afghan girl och Jack Sparrow.
Nej, nej! Det är ju den vuxna Afghan girl!
17 år senare alltså.

http://www.washingtonpost.com/wp-srv/li ... 041002.htm

http://www.youtube.com/watch?v=llxw0bL7wfQ
We are the dead

Användarvisningsbild
vils

Inlägg av vils » tis 27 sep 2011, 22:31

Tackar för förklaringen, men hon ser fortfarande ut som Jack Sparrow :smile2:
"...eller galen entusiast, som Vils" KaxigaZ
I´ll use Arial when Helvetica freezes over.
Facit på Sweclockers I Facit på Bit-Tech

Användarvisningsbild
kiss

Inlägg av kiss » tis 29 nov 2011, 19:29

kiss skrev:På begäran, min avatar föreställer Rick Santelli
http://draftsantelliforpresident2012.com/ :/

snobdok

Re: Vilket spel är bäst? (Commodore 64-eran)

Inlägg av snobdok » ons 30 nov 2011, 04:03

Inflyttat härifrån /pax
Jonas K skrev:
Urquhart skrev:Saknar dock Microprose Soccer. http://www.youtube.com/watch?v=B0YE6q8Z ... re=related
Microprose Soccer var definitivt det bästa fotbollsspelet. Som i många fotbollsspel från den tiden var dock cykelsparken/bicycletan lite väl frekvent. Mest extremt var det i Gary Linekers Superstar Soccer, där var cykelsparken vanligare än en normal passning.

En personlig favorit var annars rollspelet Times of Lore. Helt otroligt vad de kunde klämma in på ett kassettband till 64:an.
Får jag fråga varför du har en viss partiledare (för 52 partier) som avatar? Jag råkar känna denne (ö)kände tomte irl.
Senast redigerad av 1 pax, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Sammanfogade inlägg

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » ons 30 nov 2011, 20:24

snobdok skrev:Får jag fråga varför du har en viss partiledare (för 52 partier) som avatar? Jag råkar känna denne (ö)kände tomte irl.
Jag har alltid haft partiledaren för det parti jag för tillfället sympatiserar med som avatar. I begynnelsen var det Göran Persson, därefter Mona följd av något språkrör. Jag tycker att alla borde följa mitt exempel och på samma sätt visa var de står politiskt. Det skulle vara skönt att veta var man har folk när man läser deras inlägg.

På sistone har jag blivit lite tveksam över vem som egentligen har mina sympatier och jag har därför valt att temporärt ha Sveriges i särklass meste partiledare som avatar, även om det är mindre troligt att något av hans femtiotvå partier får min röst i nästa val.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

snobdok

Inlägg av snobdok » mån 05 dec 2011, 05:44

Jonas K skrev:
snobdok skrev:Får jag fråga varför du har en viss partiledare (för 52 partier) som avatar? Jag råkar känna denne (ö)kände tomte irl.
Jag har alltid haft partiledaren för det parti jag för tillfället sympatiserar med som avatar. I begynnelsen var det Göran Persson, därefter Mona följd av något språkrör. Jag tycker att alla borde följa mitt exempel och på samma sätt visa var de står politiskt. Det skulle vara skönt att veta var man har folk när man läser deras inlägg.

På sistone har jag blivit lite tveksam över vem som egentligen har mina sympatier och jag har därför valt att temporärt ha Sveriges i särklass meste partiledare som avatar, även om det är mindre troligt att något av hans femtiotvå partier får min röst i nästa val.
Har du sett någon av partiledar-debatterna mellan dessa 52 partiers ledare (som råkar vara en och samma person)? Kan bli ganska hetsigt, då flera av partierna har olika ståndpunkter i viktiga frågor.

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » mån 05 dec 2011, 20:27

snobdok skrev:Har du sett någon av partiledar-debatterna mellan dessa 52 partiers ledare (som råkar vara en och samma person)? Kan bli ganska hetsigt, då flera av partierna har olika ståndpunkter i viktiga frågor.
Nej, enda gången jag sett honom i aktion var inför valet 2006 i något program på TV3 om småpartier. Är debatterna något som finns att bese på nätet?
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

snobdok

Re:

Inlägg av snobdok » tis 06 dec 2011, 04:14

Jonas K skrev:
snobdok skrev:Har du sett någon av partiledar-debatterna mellan dessa 52 partiers ledare (som råkar vara en och samma person)? Kan bli ganska hetsigt, då flera av partierna har olika ståndpunkter i viktiga frågor.
Nej, enda gången jag sett honom i aktion var inför valet 2006 i något program på TV3 om småpartier. Är debatterna något som finns att bese på nätet?
Det finns inga sådana debatter. Jag skämtade med tanke på att han är partiledare för 52 partier med olika ståndpunkter.

Jag är dock bekant med mannen irl. Ingen jag umgås med på fritiden direkt men...

Skriv svar