Veckans forumbulle

Diskussion, frågor och förslag kring hur diskussionsforumet ser ut, fungerar och sköts.
Användarvisningsbild
Gambit

Re: Veckans forumbulle

Inlägg av Gambit » tor 21 jun 2012, 14:09

Pär C skrev:
kaxiga Z skrev:Din värld består väl i huvudsak av brottslingar?
Nä, faktiskt inte alls. De var mer än 15 år sedan jag sista hade med dessa att göra.
Inte för att snoka utan mer av intresse: Vad är det du jobbar med? Du behöver inte svara om det känns olustigt, samt fler brasklappar etc etc. :smile2:

Användarvisningsbild
Pär C

Inlägg av Pär C » tor 21 jun 2012, 14:31

Gambit skrev:
Pär C skrev:
kaxiga Z skrev:Din värld består väl i huvudsak av brottslingar?
Nä, faktiskt inte alls. De var mer än 15 år sedan jag sista hade med dessa att göra.
Inte för att snoka utan mer av intresse: Vad är det du jobbar med? Du behöver inte svara om det känns olustigt, samt fler brasklappar etc etc. :smile2:
Soft and hard IP

Övrigt, se PM.
There are several ways to argue with idiots. None of them works.

Användarvisningsbild
Mr Shark

Inlägg av Mr Shark » mån 09 jul 2012, 10:14

Delar ut veckans bullar till nykommlingarna Taxilandet och Kaffebryggaren för att de visar att man kan få kraft av fakta även när livet inte är rättvist och hoppas att läsa mer från dem.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity.
-- Hanlon's razor

Användarvisningsbild
Ventromedial

Inlägg av Ventromedial » fre 20 jul 2012, 22:08

Slaskade slagträinlägg.

Användarvisningsbild
Per
Avstängd

Veckans forumbulle

Inlägg av Per » lör 21 jul 2012, 00:20

Jag vill uppmärksamma Pace för att han tar kampen mot woowoo såsom religion generellt och kristendom specifikt! Cred!
Senast redigerad av 1 micke.d, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Tog bort off-topic
"I shall simply say that those who offer false consolation are false friends." /Hitchens

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » sön 09 sep 2012, 09:49

Den gångna nattens lika enträgna som uthålliga bemötande av irrationalitet i bruna skjortor, förtjänar några uppmuntrande bullar. Tack Blenda och Xantippa. Och några till.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » sön 09 sep 2012, 09:54

pwm skrev:Den gångna nattens lika enträgna som uthålliga bemötande av irrationalitet i bruna skjortor, förtjänar några uppmuntrande bullar. Tack Blenda och Xantippa. Och några till.
Tack pwm <3

Användarvisningsbild
Xantippa
Avstängd

Inlägg av Xantippa » sön 09 sep 2012, 10:33

Något av en Pyrrhusseger med tanke på att jag waste:ade en hel lördagskväll utan synbara attitydförändringar men tack. :smile2:
We are the dead

Användarvisningsbild
J.K Nilsson

Inlägg av J.K Nilsson » sön 09 sep 2012, 10:34

Xantippa skrev:Något av en Pyrrhusseger med tanke på att jag waste:ade en hel lördagskväll utan synbara attitydförändringar men tack. :smile2:
Men det var roande för oss andra. :smile2:

J.K Nilsson
Jag vet att jag är dålig att uttrycka mig, ibland skriver jag varken logiskt eller stringent. Jag är varken korkad, dum eller elak men var snäll att ha överseende med mina sämre stunder. Fråga gärna men angrip mig inte.

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » mån 10 sep 2012, 08:46

Xantippa skrev:Något av en Pyrrhusseger med tanke på att jag waste:ade en hel lördagskväll utan synbara attitydförändringar men tack. :smile2:
Nja, jag vet inte det jag. Tveksamt om du vann slaget (romarna vägrar erkänna det) och kriget är väl inte alls förlorat för dig? :D
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Användarvisningsbild
Suresh
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Suresh » mån 10 sep 2012, 09:15

Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning.
Winston Churchill.
Jag älskar den här frågeställningen (helt oironiskt). Intressant!

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » mån 10 sep 2012, 09:21

Från filmen "Hotel Marigold": Allting ordnar sig till slut och har det inte ordnat sig så är det inte slut!

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » mån 10 sep 2012, 10:02

pwm, håller med. Speciellt bra att Xantippa krävde belägg från 'gänget' för en gångs skull. Man kan visst alltid som ett Jokerkort slänga ur sig "Alla som vill kan komma hit" t ex utan att belägga, i nätdebatter.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » mån 10 sep 2012, 18:06

Attitydförändringar ska man nog aldrig räkna med uttrycks explicit, men så här ett drygt dygn efteråt verkar det som om brunskjortorna tagit sin mats ur skolan (för denna gång) så visst är det väl lite mer än en Pyrrhusseger ni åstadkommit. Det är imponerande hur ni lyckades hålla er till sakfrågan utan att låta er provoceras, trots deras enträgna och ihärdiga försök att dra ner det till en nivå där de själva verkar hemtama. Frustrationen hittar vi nog hos dem.

Användarvisningsbild
Andreas

Inlägg av Andreas » tor 06 dec 2012, 16:19

Jag skulle vilja baka några plåtar kanelbullar till de som under de senaste veckorna argumenterat med Marina Szöges i diverse homeopattrådar. En av trådarna kommer redan högt i googlesökningar och även om de inte kommer att övertyga de troende kommer de förhoppningsvis visa staketsittare och nyfikna hur inkonsekvent, oärligt och outbildat en homeopat argumenterar och resonerar och hur lite vetenskapligt stöd homeopatin har.
Ljus och kärlek!

Skriv svar