Årets förvillare 2009 - Annika Dahlqvist

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
calle555

Årets förvillare 2009 - Annika Dahlqvist

Inlägg av calle555 » mån 28 dec 2009, 12:29

Avknoppad från Årets förvillare 2009 [försnack]. /calle555
http://twitter.com/annabasen skrev:... fettdoktorn Annika Dahlqvist har utsetts till Årets förvillare.
Se även följande sammanfattningar:
Senast redigerad av 1 calle555, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Länkade till sammanfattningar.

Användarvisningsbild
HerrEkberg

Re: Årets förvillare 2009

Inlägg av HerrEkberg » mån 28 dec 2009, 13:12

calle555 skrev:
http://twitter.com/annabasen skrev:... fettdoktorn Annika Dahlqvist har utsetts till Årets förvillare.
Mer finns nu att läsa här.
All bildning står på ofri grund till slutet, blott woo var en gång fosterländskt.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » mån 28 dec 2009, 13:52

HerrEkberg skrev:
calle555 skrev:
Mer finns nu att läsa här.
Pressmeddelandet gick ut tidigt i morse. Jag lägger upp pressmeddelandet som PDF snarast möjligt, men innehållet är detsamma som på sidan.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Knurd

Inlägg av Knurd » mån 28 dec 2009, 14:32

Hade hoppats på att Stockholmsinitiativet skulle bli årets förvillare.

Men å andra sidan finns risken att de utnyttjat en sådan utmärkelse för att göra sig till martyrer. "Vi är förtryckta av etablissemanget" och så vidare.
Adrumdrum.

Mikael P

Inlägg av Mikael P » mån 28 dec 2009, 14:38

Knurd skrev:Hade hoppats på att Stockholmsinitiativet skulle bli årets förvillare.

Men å andra sidan finns risken att de utnyttjat en sådan utmärkelse för att göra sig till martyrer. "Vi är förtryckta av etablissemanget" och så vidare.
Den risken finns nog nu också är jag rädd. Men inte ska man avstå från att utnämna någon av den anledningen.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » mån 28 dec 2009, 14:38

Knurd skrev:Hade hoppats på att Stockholmsinitiativet skulle bli årets förvillare.

Och den "risken" är inte överhängande i fallet Dahlqvist menar du?

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » mån 28 dec 2009, 14:50

Som aktiv i Uppsalainitiativet kan jag lova att de fanns på kartan, men min personliga åsikt är att även om de är retliga för mig inom det område jag engagerat mig, så har de inte haft så vansinnigt stort genomslag i media.

Det är samma sak med Folkbildare. Det finns säkert många människor som gjort fantastiska saker under året, men som inte synts lika mycket som Ulfstrand. Det är alltså en sammanvägning av synlighet och påverkan som resulterar i beslutet.

Om vi hade oroat oss över att den utsedde förvillaren skulle kunna ta illa vid sig och känna sig utpekad, hade vi nog tvingats avskaffa utnämnandet.
/ Per Edman
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Re: Årets förvillare 2009 [eftersnack]

Inlägg av piotrr » mån 28 dec 2009, 14:52

Inför nästa år vill jag påminna medlemmarna: Nominera, nominera, nominera!

Lägg upp addressen http://www.vof.se/visa-nominera som ett bokmärke i din webläsare och klicka på den när du ser något kvalificerat under 2010!
/ Per Edman

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » mån 28 dec 2009, 14:55

Från Doktor Dahlqvists blogg:
dahlqvistannika skrev:Fast jag gråter och känner det som en stor skam. Jag känner att jag får ta mig en funderare på vad jag ska göra av resten av mitt liv.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » mån 28 dec 2009, 15:02

calle555 skrev:Från Doktor Dahlqvists blogg:
dahlqvistannika skrev:Fast jag gråter och känner det som en stor skam. Jag känner att jag får ta mig en funderare på vad jag ska göra av resten av mitt liv.
Det där stycket är nytillkommet och fanns inte med klockan 13:42, men hon har även utvidgat vad som tidigare bara var en direkt citering av styrelsens motivering för beslutet, även om det främst är med "Jag har aldrig sagt att".
/ Per Edman

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » mån 28 dec 2009, 15:03

Ju mer jag läser vad AD skriver (speciellt här på forumet), desto mer tycker jag att hon förtjänar utmärkelsen.

Detta med fluor verkar t ex mycket märkligt, låt gå för att hon inte har några kemikunskaper, men det tog mig 20 sekunder att googla fram vilken typ av fluor det vanligtvis är i tandkräm och sedan kolla vidare.
Senast redigerad av 1 Tryggve, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » mån 28 dec 2009, 15:04

Annika Dahlqvist skrev:Som Årets Förvillare kan jag inte känna mig värdig att delta i diskussionerna här.

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » mån 28 dec 2009, 15:07

piotrr skrev:"Jag har aldrig sagt att"
Att krydda motiveringen med referenser till vad hon faktiskt sagt kanske kan vara en idé, eller väntar ni med det till en mer fullödig artikel i Folkvett?

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » mån 28 dec 2009, 15:10

calle555 skrev:
piotrr skrev:"Jag har aldrig sagt att"
Att krydda motiveringen med referenser till vad hon faktiskt sagt kanske kan vara en idé, eller väntar ni med det till en mer fullödig artikel i Folkvett?
Där måste jag vara dig svaret skyldig, men motiveringen är skriven vid genomläsning av sådant som Dahlqvist har skrivit. Jag har ställt frågan vidare och får återkomma om det.

Edit: Som ni kan se på folkbildar-sidan agerar vår vice ordförande Aija Sadurskis kontaktperson för frågor om Dahlqvists utnämnande.
/ Per Edman

Användarvisningsbild
Hans S

Inlägg av Hans S » mån 28 dec 2009, 15:35

Såg ni kommentarerna till hennes blogg? T.ex. dessa;
Detta är mobbning på riktigt! Dom är så rädda för dig och dina kunskaper och erfarenheter så att dom måste hitta alla möjligheter att få tyst på dig
Det här är inget att hänga läpp för. Det är faktiskt ganska komiskt att se Vof:s okunnighet lysa igenom så starkt.

De har väl också koppling till livsmedelsindustrin som många andra av bellackarna som inte tål att höra att människor blir friskare av LCHF.
Det bevisar bara att dessa magsura bitterfittor tolkar Annika Dahlqvists blogginlägg likt djävulen läser bibeln. Att hämnd och ohämmat hat ligger bakom denna utnämning råder inga tvivel.
Bry dig inte, Annika. Småpågarna i VoF har alltför många tomtar på loftet för att uttala sig.
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannik ... s#comments

MVH

Hans
Detta innefattar inte X eller Y.

Skriv svar