Årets förvillare 2010: Stockholmsinitiativet

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Re: Årets förvillare 2010: Stockholmsinitiativet

Inlägg av piotrr » tor 10 feb 2011, 19:37

Fritänkare skrev:Jag noterar att moderatorerna på VoF-forumet vill tysta ner debatten och avslutar därför min närvaro här med att en sista gång citera de frågor kring förvillarpriset som jag aldrig fick svar av piottr på, dvs den enda person som VoF säger är bemyndigad att besvara dylika frågeställningar.
Du har fått svar på dina och inte nöjt dig med dem. Eftersom det inte fanns några andra svar fortsatte jag inte att svara. Det finns fortfarande inga nya svar.

Som redan påpekats finns dina utsvävande inlägg kvar annorstädes, de har varken tystats eller raderats. Tolka mig dock inte som att jag försöker hindra dig från att lämna forumet. Jag påpekar endast att de skäl du anger bland annat för detta, är felaktiga.

Hejdå.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
jam007

Re: Årets förvillare 2010: Stockholmsinitiativet

Inlägg av jam007 » tor 10 feb 2011, 21:00

devadatta skrev:Jag läste i Merchants of Doubt att geologiska belägg från iskärnor m.m. ger en lägsta klimatkänslighet på 1.5 °C. Stämmer det? Det är ju intressant eftersom vissa hävdar att det bara är klimatmodeller som bestämmer klimatkänsligheten (med återkopplingseffekter osv).
Det stämmer nog bra det. Här är en review-artikel med det mesta om klimatkänslighetsanalyser samlat.
Anders M
Medlem av Uppsalainitiativet
"{The} existence of an unsolved problem in physics is not evidence for a supernatural explanation any more than the existence of an unsolved crime is evidence that a ghost committed it." / David Deutsch

Skriv svar