Harvarn

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
calle555

Harvarn

Inlägg av calle555 » fre 18 nov 2011, 22:49

harvarn.blogspot.com kan läggas till denna rad av skeptiker-hatande systersajter. Gårdagens inlägg därifrån lyder i sin helhet:
[url=http://bit.ly/vzxMWj]Harvar[/url] 2011-11-17 16:30 +0100 skrev:Carl von Blixen - Råttan

Föreställ dig filmen Ondskan med de adliga högdjuren på internatskolan och deras övergrepp på de svagare eleverna. Föreställ dig all denna uselhet koncentrerad hos en person och då ser du ynkryggen Carl von Blixen framför dig. Om man försöker ta reda på vad han jobbar med så påstår han sig vara anställd på Kungliga Svenska Segel Sällskapet. En sekreterare som jobbar med personalfrågor där sedan 12 år har aldrig hört talas om denne man. Men det låter ju fint att påstå sig jobba på KSSS.

Carl von Blixen driver också några företag med 0 kr i omsättning. Säkert har han deras namn på visitkort som han frikostigt delar ut. När han syns på Stureplan så är det typen som har näsan i vädret inte bara då han dricker.

Carl von Blixen är mest känd som Calle555 och under den pseudonymen skrev han länge kränkande inlägg om folk. Sedan han avslöjats har han försökt radera de flesta posterna av rädsla för att bli åtalad. Ja för så illa var det. Man kan se lite av hans nivå i några kvarvarande länkar och hans samverkan med ett annat missfoster på nätet Garvarn kan vi se här. Hans patetiska försök att anonymt efterhärma Uri Geller på Youtube.

Carl von Blixen bagatelliserar också de psykologiska processer som leder till bortträngning av minnen. Övergrepp som plötsligt gör sig påminda är enligt Carl von Blixen ren fantasi. Hör det Patrik Sjöberg och alla ni andra. Ni har bara fantiserat övergreppen. Anledningen till denna uppfattning är att Carl von Blixen själv gjort sig känd för att negligera tafsande på barn. Hur långt sådana övergrepp har gått kan vi bara fantisera om. Men när barn börjar prata och avslöja övergreppen så vet vi ju att Carl von Blixen har en strategi att förneka dem.
Min önskan att få vara anonym tycks vara en svaghet som triggar mobbare, så i och med citatet ovan struntar jag i att försöka vara anonym.

:(

Användarvisningsbild
trilobite

Re: Nidversion av vof.se

Inlägg av trilobite » fre 18 nov 2011, 23:00

Det där är ju helt psykotiskt! :shock:
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer

Användarvisningsbild
amandaduregard
Kontakt:

Inlägg av amandaduregard » fre 18 nov 2011, 23:11

Jävlar! Vilken vidrig människa.
Men det är väl ingen som bryr sig om vad jag tycker.

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » fre 18 nov 2011, 23:20

Svin.

Skribenten har skrivit om piotrr också, i inlägget före.

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » fre 18 nov 2011, 23:21

amandaduregard skrev:Jävlar! Vilken vidrig människa.
Ja fy fan. Att ljuga om att man jobbar för KSSS. Det är lågt. :mrgreen:

Edit:

Jag vet faktiskt inte var det där med KSSS kommer ifrån. Helt skruvat. :P

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » fre 18 nov 2011, 23:25

calle555 skrev:
amandaduregard skrev:Jävlar! Vilken vidrig människa.
Ja fy fan. Att ljuga om att man jobbar för KSSS. Det är lågt. :mrgreen:

Edit:

Jag vet faktiskt inte var det där med KSSS kommer ifrån. Helt skruvat. :P
Hehe, ondskefullt! "Skribenten" har nog rätt dålig fantasi. Ska man väl ljuga så....

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » fre 18 nov 2011, 23:26

Förtal. Stäm! Seriöst, gör det. Så där får det fan inte gå till.

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » fre 18 nov 2011, 23:30

Gambit skrev:Förtal. Stäm! Seriöst, gör det. Så där får det fan inte gå till.
Äsch, det är så olarvigt.

Yo skribentjävel, du suger! Sug min kuk! (Han läser säkert)

Användarvisningsbild
Tristan Chi

Inlägg av Tristan Chi » fre 18 nov 2011, 23:31

Fyfan vad roligt. Humor suddar ut gränser mellan klasser och skikt.
Obehag är det värsta jag vet.

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » lör 19 nov 2011, 00:36

Är det någon som vet vem Harvarn är? Är det en av alla dessa fega, anonyma kräk som sprider sitt hat på nätet för att de är så ynkliga i riktiga livet? Om Harvarn har den minsta stake borde han åtminstone våga stå vid sitt namn när han hoppar på någon vid namn. Helt säkert är han den uslaste råtta som finns, livrädd för sin egen skugga när han kryper ut ur sin anonyma håla. Det är hans egen rädsla och ynklighet som eldar hans anonyma hat.

Så funkar anonyma näthatare. Lita på att jag vet.

För 98% av den vanliga befolkningen är det solklart att det här är en komplett galning, utan någon riktig ideologi, men med flera ton av självförakt mot sin egen uselhet. Något han bedövar med att projicera sina egna psykoser på andra, som han inbillar sig är orsak till hans misslyckade liv.

Nej, Harvarn, kom ut i offentligheten och möt dina outade hatobjekt i riktig debatt. Om du kan. Och vågar.
Senast redigerad av 1 Hippieungen, redigerad totalt 0 gånger.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » lör 19 nov 2011, 00:43

Det finns nog anledning att misstänka några specifika personer. Anonymiteten kan ev användas för att det ska framstå som att dom/den är så många fler och mindre galna.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » lör 19 nov 2011, 00:50

Alltså jag är rätt OK med sådant här. Så länge folk som avskyr mig är mer eller mindre bindgalna så är allt precis som det bör vara. Det är nästan viktigare att bindgalna fånar som tror att falska minnen är på riktigt (dvs inklusive UFOn, sataniska övergrepp osv - våldtäkter är välbelagda) tycker att man är en idiot än att smarta människor vet vem man är. Lite hårddraget sådär.

På något sätt tycker jag om att bli ogillad av idioter. Det gör att jag känner att jag är på rätt väg på ett helt annat sätt än när jag får beröm från människor jag redan vet är vettiga. Det är ju kul det också, men på något sätt har jag svårare att ta till mig av beröm. Någon sådan spärr har jag inte för att uppskatta ogrundad negativ kritik. :)

(Skickat från en mobil enhet, därför lite kortfattat.)
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » lör 19 nov 2011, 01:04

Luspudeln har tydligen gett sig på flera, som kommenterat förtjänstfullt.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » lör 19 nov 2011, 01:08

piotrr skrev:Alltså jag är rätt OK med sådant här. Så länge folk som avskyr mig är mer eller mindre bindgalna så är allt precis som det bör vara. Det är nästan viktigare att bindgalna fånar som tror att falska minnen är på riktigt (dvs inklusive UFOn, sataniska övergrepp osv - våldtäkter är välbelagda) tycker att man är en idiot än att smarta människor vet vem man är. Lite hårddraget sådär.

På något sätt tycker jag om att bli ogillad av idioter. Det gör att jag känner att jag är på rätt väg på ett helt annat sätt än när jag får beröm från människor jag redan vet är vettiga. Det är ju kul det också, men på något sätt har jag svårare att ta till mig av beröm. Någon sådan spärr har jag inte för att uppskatta ogrundad negativ kritik. :)

(Skickat från en mobil enhet, därför lite kortfattat.)
Det är såklart rätt skrivet av dig. Jag blev väldigt arg och känslosam, mycket beroende på att jag själv har drabbats av anonyma hot. Mitt temperament kan vara jobbigt och det fick mig att skriva med ryggmärgen i stället för hjärnan och själv sänka mig till deras nivå. Men jag står verkligen för mina åsikter om anonyma näthatare.

Precis som du skriver är det på ett sätt bra att de skriver som de gör. De avslöjar ju sig själva så kapitalt och nästan alla begriper att de är idioter. De farligaste förvillarna är ju egentligen de som kan uttrycka sig bildat och trovärdigt med sitt hittepå.

Jag tror inte att de anonyma näthatarna själva är farliga. De är bara fega. Det läskiga är ju om de triggar någon annan galning, som inte varnar först.

Beröm får du av mig, oavsett om du tar till dig det, eller inte.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » lör 19 nov 2011, 01:13

micke.d skrev:Luspudeln har tydligen gett sig på flera, som kommenterat förtjänstfullt.
Hans Iwan Bratt är kung.

Skriv svar