Harvarn

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Garvarn
Kontakt:

Re: Nidversion av vof.se

Inlägg av Garvarn » sön 20 nov 2011, 13:03

elannge skrev: Får nog ta ett steg tillbaka och be dig om ursäkt Garvarn!
Godtages.

Du kan nu skrävla med att Du haft icke påhittad kontakt med åtminstone en död.

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » sön 20 nov 2011, 13:09

Garvarn skrev:
Godtages.
Å så bra! :smile2:

elannge

Inlägg av elannge » sön 20 nov 2011, 13:12

Garvarn skrev:
Godtages.

Du kan nu skrävla med att Du haft icke påhittad kontakt med åtminstone en död.
Tackar!

Ha haft kontakt med Garvarn är inget man skrävlar om.

Ha det gott där på Andra Sidan! Nu får du vila i frid <3

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » sön 20 nov 2011, 13:15

calle555 skrev:
Garvarn skrev:
Godtages.
Å så bra! :smile2:
Jag tycker fortfarande att det är larvigt. Någon påstår något, när den sedan inte har något belägg, så kommer det att "men iaf...". Har man fel, så har man fel.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » sön 20 nov 2011, 13:19

Brukar kunna tygla hobbymoderatorn i mig men ulltands kommentarer är så malplacerade i den här tråden.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Inlägg av B Hellqvist » sön 20 nov 2011, 15:55

Ljus och kärlek! Eller som vi rationella typer säger: elektromagnetisk strålning i den synliga delen av spektrumet och oxytocinutsöndringar!
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » sön 20 nov 2011, 16:30

Mer lösenordsskyddat VIP-material på Newsvoice.

http://newsvoice.se/2011/11/20/terry-ev ... edan-2005/
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » sön 20 nov 2011, 18:07

Nu kan man läsa den.

Användarvisningsbild
Vetinteallt

Inlägg av Vetinteallt » sön 20 nov 2011, 18:11

Verkar nästan vara omöjligt att ha ett forum som detta , där vi som inte är medlemmar i V.o.f kan skriva & läsa eftersom att det ska undras över vad styrelsen tycker om vad sina undersåtar gör, som Sassersson skriver. O_o Han och många andra wowos brukar inte kunna skilja ut vilka , i detta forumet, som är medlemmar och eller inte. Han och även andra är ju helt personfixerade och har inte lärt sig hyfs och att skilja på sak och person. Sjävla grejen med V.o.f anser jag vara att det är just saken (när man t.ex skriver inlägg som handlar om vetenskaplig metod och vad samlad vetenskap kommit fram till så här långt i vilket ämne som än dryftas s a s) som man pratar om och att det spelar aldrig någon roll VEM som säger något utan VAD. Detta missar många kritiker av v.o.f. och de har dessutom aldrig något som stödjer det dom säger i sak, utan de sysslar bara med massa barnsligt, mer relationslikt sandlådekrig om att tro kan bli rätt och inte bara vetande och kunnande.

Sökte för första gången på alla de 10 åren jag varit ute på internet, på wikipedia på mitt eget namn för att se om någon nitisk person kanske samlat lögner om mig och förtalat mig också. Hittade som tur var inget. Tycker hemskt synd om Calle555, som han/hon råkar ut. :cry:
Tråkigt vore det förstås om det bara blev ett lösordsskyddat forum för v.o.fs medlemmar, men när man ser hur det barkar hän med förtal och fruktansvärda anklagelser så kanske ni måste det ändå? Alltså fixa ett forum endast för medlemmar och tydliggöra vilka som skriver ute på nätet som medlemmar av v.o.f?

Lite roligt är det med tro och med newage. Jag klarar av att ha haft "paranormala upplevelser", som egentligen inte är paranormala då jag inte tror på sånt, utan jag tror att mina upplevelser har förklaringar som kanske i framtiden kan mätas, vägas och "tas på" och bevisa. Är en troende ateist kan man säga hehe :smile2:
Har sagt mig själv att så länge jag envisas med att be till gud om att hjälpa till med t.ex barn som fått hemska sjukdomar där de tappar allt skinn och får sår med var i över hela kroppen och hjälp till svältande i Somalia, så kan jag inte kalla mig för ateist, trots att jag inget hellre vill. :oops: Det är spännande det folk berättar om som de varit med om i spökeribranchen, men coldreadig är klart osexigt och allt geshäft som säljs med mördande reklam är kräkmedel i min värld. Tv-program som handlar om barn med förmågor av paranormal art är äckligt och hänsynslöst mot dem som medverkar. Mitt förslag (om jag vore medlem med rätt att föreslå) till förvillarpris är just tv4s ledning som ger ut skiten.

Vad har nu allt det jag skriver ovan med saken som tråden handlar om? Ja det kan man fråga sig. Jo! Jag tror det finns många sunda troende som aldrig skulle kunna hitta de fel som nidversionen av vof.se försöker lura i folk. De som skriver all denna skit är inte normalt folk utan verkar lida av antingen sektbeteende ala LCHF eller så är de överaktiva skribenter som dygnet runt gör felslut i tänkandet och snurrar upp det värre och värre tills det är helt maniskt. Likt rättshaveristiskt beteende, men utan att ha rätt som rättshaverister kan ha. Inte många som orkar läsa det som vi just har läst på länkarna som givits, av dem som undrar över newage-frågor, eller som vill veta vad som är sant om v.o.f , är vad jag tror i alla fall.

Tråkigt dock att motsättningarna ska finnas när dom inte behöver finnas. Om man bara är överrens om vad som kännetecknar tro och vad som kännetecknar vetenskap. & är vänliga i tonen när man inte delar åsikt, så ska det gå bra. Om man tror något , så borde man inte ha problem med att få sina spektakel undersökta. Man borde inte känna lust att göra en nidversion av en förenings hemsida som bara vill ha en vetenskaplig syn på det som folk tror på. Har sällan hittat otrevliga inlägg här inne , men jag kanske är blind :?: Molokna, lite ledsna och arga svar har jag sett. Ja! Men inte nåt taskigt som t.ex Annika Dahlkvist har pippi på att påstå om detta forumet, utan att någonsin kunnat ge ett exempel med att länka t.ex. :evil:
Förtal är det som det handlar om och ni är fantastiska som fortsätter att vara hygglo och som inte går ner på deras nivå, utan, i stället, tålmodigt fortsätter ert arbete, ni medlemmar , och eller sympatisörer av Vetenskap och folkbildning
Ingen person finns på min ignorelista längre.
*folkbildning kan allvarligt skada dina fördomar*

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » sön 20 nov 2011, 19:14

calle555 skrev:Nu kan man läsa den.
"Förföljd" blev "punktmarkerad" istället.

Vad är poängen med att först ha artiklarna lösenordsskyddade? Är det någon sorts marknadsföringsknep för att öka spänningen och intresset? Det funkade på mig i alla fall, när jag väl fick läsa artikeln kändes det som om det var värt all väntan. Brott mot mänskliga rättigheter och eget wikipedia. Ja jisses.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Användarvisningsbild
Torbjörn S
Kontakt:

Inlägg av Torbjörn S » sön 20 nov 2011, 22:05

DEMENTI
Det har påståtts att jag ligger bakom bloggen Harvarn. Det gör jag INTE. Jag skulle aldrig skriva på det sätt som skrivs där. Jag skriver på det sätt som finns representerat i NewsVoice och i min privata blogg.
Jag tar alltså helt och hållet avstånd från språket som används i Harvarns blogg. Jag har postat en kommentar i Harvarns inlägg om CvB och bett denne att skriva om sitt inlägg på ett annat sätt. Det är vad jag kan göra.
/Torbjörn Sassersson

Användarvisningsbild
trilobite

Inlägg av trilobite » sön 20 nov 2011, 22:08

Tycker du inte ändå att du borde försöka skaffa rimligare fritidssysselsättningar än de besatta knasigheter du de facto sysslar med?
"So Great is his certainity that mere facts cannot shake it"
Magic: The Gathering; True Believer

Pizi

Inlägg av Pizi » sön 20 nov 2011, 22:20

Ja det här var verkligen över gränsen! Har det något ursprung ur den här hypnos-vevan där man framkallade undanträngda minnen från barndomen, bl.a. Rosanne Barr blev ett ansikte utåt för övergrepp som barn? Jag är själv väldigt skeptisk till både den delen och hur man fått fram historier om UFO-bortföringar från minnen som varit "bortträngda". Det finns hemskt intressant litteratur från minnespsykologi som jag verkligen tycker man borde läsa innan man köper det som bevis, för intellektuella hederligehtens skull som jag ser det då jag redan läst det. Jag får väl också skriva upp mig som pedofil då, då jag under flera år har sett på det som otroligt tragiska fall där dels människor trott att de blivit t.ex. sexuellt utnyttjade och därtill trott att t.ex. deras föräldrar varit förövarna och då dessa blivit indragna i något fruktansvärt. Det handlar för mig inte om huruvida någon ljuger eller inte och ännu längre bort och komplicerat om man är snäll när man tror på det eller inte. Jag litar inte på bortträngda minnen och inte sättet man jobbar med att få fram dom heller.

Varesig det handlar om den bakgrunden som framkallat det, så är det ett högst osmakligt slag under bältet, ett tydligt tecken för oss som varit inne i svängen att man måste sjunka så lågt i brist på argument och förståelse. Att man aktivt jobbar för att svärta någons rykte och lägga ut det på internet med namn och hemska anklagelser, jag hoppas att man någon gång skäms om man inte gör det redan. Nu har jag inte hängt med speciellt mycket på den senaste tiden, men jag har hittills inte sett någonting som gjort att C555 förtjänar det här. En låg och oförtjänad hämnd, som jag hoppas vi ser slutet på.
Förmågan består till 40% av önsketänkande och till 60% av en (optisk? neurologisk?) illusion där ögat och / eller syncentrum kompenserar för [...] eller[...] Piotrr (2009) VoF. "Tester/undersökningar av auraläsning". Hämtad 05-03-09

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » sön 20 nov 2011, 22:45

Angående undanträngda minnen från barndomen. Ingen skulle önska mer än jag att det var möjligt att få hemska barndomsminnen undanträngda.

Men det går bara inte!
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » sön 20 nov 2011, 22:53

Torbjörn S skrev:DEMENTI
Det har påståtts att jag ligger bakom bloggen Harvarn.
Det har jag totalt missat. Trodde det var samme B P som du låter skriva liknande texter på newsvoice.

Skriv svar