Harvarn

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Re: Nidversion av vof.se

Inlägg av pax » sön 20 nov 2011, 22:57

Torbjörn S skrev:DEMENTI
Det har påståtts att jag ligger bakom bloggen Harvarn. Det gör jag INTE. Jag skulle aldrig skriva på det sätt som skrivs där. Jag skriver på det sätt som finns representerat i NewsVoice och i min privata blogg.
Jag tar alltså helt och hållet avstånd från språket som används i Harvarns blogg. Jag har postat en kommentar i Harvarns inlägg om CvB och bett denne att skriva om sitt inlägg på ett annat sätt. Det är vad jag kan göra.
/Torbjörn Sassersson
Du "tar alltså helt och hållet avstånd från språket som används". Vad tusan betyder det? Du borde ta avstånd ifrån hela företeelsen, motivet och beteendet över huvud taget. Men det kan du ju inte riktigt göra eftersom det skulle göra dig till en hycklare, inte sant?

Nymne

Re: Inbjudan till Torbjörn Sassersson att återskapa WP-artik

Inlägg av Nymne » sön 20 nov 2011, 23:04

Ok, hoppas ni ursäktar lite lätt OT.*
Torbjörn; skeptikerrörelsen är full av folk som är aggressiva, bekräftelsesvultna, okunniga och småsinta. Calle555 är inte en av dem. Ge dig på någon som förtjänar det istället.

* Ingen fara, men jag blev klåfingrig och flyttade hit ditt inlägg från tråden Inbjudan till Torbjörn Sassersson att återskapa WP-artikel. /calle555

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Re: Inbjudan till Torbjörn Sassersson att återskapa WP-artik

Inlägg av pwm » sön 20 nov 2011, 23:06

Håller med. Trakasserier av detta slag bör riktas mot någon annan :roll:

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » mån 21 nov 2011, 00:11

Torbjörn S skrev:...
Snälla, kan du inte bara lägga av?

Och det säger jag inte så mycket för att du skriver en massa idiotiska saker om mig, utan mer för att du gör mig och min familj illa.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » mån 21 nov 2011, 00:16

calle555 skrev:
Torbjörn S skrev:...
Snälla, kan du inte bara lägga av?

Och det säger jag inte så mycket för att du skriver en massa idiotiska saker om mig, utan mer för att du gör mig och min familj illa.
Nästan det enda som är värt att säga om allt det här.
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » mån 21 nov 2011, 02:49

Torbjörn S skrev:DEMENTI
Det har påståtts att jag ligger bakom bloggen Harvarn. Det gör jag INTE. Jag skulle aldrig skriva på det sätt som skrivs där. Jag skriver på det sätt som finns representerat i NewsVoice och i min privata blogg.
?!

Och var går gränsen mellan dem mer exakt?
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » mån 21 nov 2011, 11:53

calle555 skrev:harvarn.blogspot.com kan läggas till denna rad av skeptiker-hatande systersajter.
Nu borttagen.

Användarvisningsbild
pax
Forummoderator

Inlägg av pax » mån 21 nov 2011, 14:34

Vad bra!

Användarvisningsbild
Victor_Von_Doom

Inlägg av Victor_Von_Doom » mån 21 nov 2011, 15:20

Självfallet sitter Harvarn och läser allt här. Det är ju de han jävlas med på detta forum som han huvudsakligen skriver för. Vem ska annars läsa?
Insanity is thinking either that "no one is like us" or "everyone's the same"

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » mån 21 nov 2011, 16:42

Peratt och jag har haft ett par rätt bra snack på telefon idag. :smile2:

Han tycks ha luftat sin frustration över hur han uppfattat mitt agerande på Wikipedia i en omgivning där många använder samma IP-adress*.

Artikeln som han sedan skrev om hur han uppfattat Wikipedia-händelserna stämmer väl med detta och en del övriga uppgifter, så jag väljer att tro honom.

Förtydligande: Han säger alltså att han inte var Harvarn och att han faktiskt trodde att det var Wikipedia jag menade när jag ringde honom i fredags.

Ett par missförstånd med andra ord, som kanske kunde ha lösts på bättre sätt.

Nåväl. Harvarn är borta och det var det enda jag önskade. Fallet Harvarn är utagerat för min del.

---

* Ja. Samma IP-adress som Peratt använder. Och få inga super-hacker-fantasier nu. Det krävdes inga som helst skillz. Och ja, jag har informerat Peratt om var jag upptäckt att hans IP syns väldigt öppet.

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » ons 23 nov 2011, 11:23

Peratts artikel togs bort från Sasserssons Newsvoice igår kväll. Skönt.

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » fre 25 nov 2011, 11:15

Jag fick just mail om att även Sasserssons artikel är borta. Skönt.

Användarvisningsbild
Vetinteallt

Inlägg av Vetinteallt » fre 25 nov 2011, 14:09

Skönt att läsa tycker jag också!! Bort med allt tjafs ifrån elakt folk! De som orkar kolla om det som de som sprider rykten och ljuger påstår är sant är =guld värda och då står sig inte lögnerna längre och det är bara till att ta bort allt. Ha ha ! Rätt åt dem!! :mrgreen: Kan inte vara lätt när man först skriver som kulsprutor och sen behöver ta bort rubbet. Förmodligen är det som det är med fenomenet lögner=de är svåra att hålla reda på och ha kontroll över, speciellt om någon ids kontrollera upp fakta.
Ingen person finns på min ignorelista längre.
*folkbildning kan allvarligt skada dina fördomar*

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » fre 25 nov 2011, 15:46

När nu en massa konspiratoriska ryktesbloggar börjar försvinna eller få inlägg borttagna, förutspår jag några nya konspiratoriska inlägg i Flashbacks antiVoF-tråd:

"Man ser tydligt hyr ödlorna i VoF breder ut sin makt över samhället och media allt mer. Flera bloggar och inlägg skrivet av Sassersson och andra kloka män, har tvingets att tas bort pga rädslan att sanningen ska omstörta samhället, som helt styrs av deras konsensus och Big Pharma". Det är skrämmande att VoF inte bara kontrollerar TV, press och regering. Nu är de på väg att ta total kontroll över nätet också."

OBS!! ovanstående citat existerar inte i skrivande stund, utan är bara en spådom av en ovetenskaplig, men skeptisk sierska.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.

Användarvisningsbild
ulltand
Kontakt:

Inlägg av ulltand » fre 25 nov 2011, 16:35

Hippieungen skrev:OBS!! ovanstående citat existerar inte i skrivande stund, utan är bara en spådom av en ovetenskaplig, men skeptisk sierska.
Va?! Jag känner till och med igen skribenten. Säkert att det inte är skrivet ännu?

Skriv svar