Freethought blogs

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Re: Freethought blogs

Inlägg av NeuraltNätverk » mån 03 sep 2012, 21:23

Blenda skrev:
NeuraltNätverk skrev:Ännu viktigare: dags att "A+" ser hur alla andra ser på dem.
Äh, jag tycker att det påminner en del om de diskussioner som förekommit här på forumet där man nästan kan få för sig att KaxigaZ och ett fåtal till skulle driva skeptikerrörelsen ända ner i det djupaste helvetet bara genom att finnas till. Det är hysteriskt. Och magiskt...
Om det gäller religion-frågan så tycker jag att religiösa påståenden borde omfattas av skeptik-rörelsen men jag märker att dessa "JAG HAR DEN ABSOLUTA™ SANNINGEN™"-människor sällan vet mycket om ämnena som de är så säkra om.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » mån 03 sep 2012, 21:27

NeuraltNätverk skrev: Om det gäller religion-frågan så tycker jag att religiösa påståenden borde omfattas av skeptik-rörelsen men jag märker att dessa "JAG HAR DEN ABSOLUTA™ SANNINGEN™"-människor sällan vet mycket om ämnena som de är så säkra om.
Precis så. Jag tycker att man ska angripa religiösa påståenden då de görs, precis som man granskar andra påståenden men att sitta och klura på vilka eventuella påståenden som skulle kunna komma att göras i någon avlägsen framtid av någon liten privattroende som inte har makt att påverka någonting - jag tycker att det borde finnas annat att syssla med om man är det minsta seriös!

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » mån 03 sep 2012, 21:29

Vi behöver fler Sanna Skeptiker.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » mån 03 sep 2012, 21:32

NeuraltNätverk skrev:Vi behöver fler Sanna Skeptiker.
Hahahaha! Och vi behöver fler kanoner att skjuta mygg med!

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » mån 03 sep 2012, 21:35

Jag tar tillbaka den där SS-jämförelsen. Det är orättvist. Waffen-SS var en elitarmé. Absolut™ Sanning™-skeptiker är odugliga fanatiker.

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » tis 04 sep 2012, 15:36

NeuraltNätverk skrev:Waffen-SS var en elitarmé.
Nej. Tanken var att det skulle vara det men slutresultatet blev sisådär. Pansar-, pansargrenadjärs och bergsjägardivisionerna höll hög klass (om än knappast särskilt mycket bättre än arméns dito), men samma sak kan inte direkt sägas om resten.
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » tis 04 sep 2012, 17:33

NeuraltNätverk skrev:Ett p-värde är inte sannolikheten att man får ett resultat som förkastar nollhypotesen "by accident", det är sannolikheten att man får ett sådant resultat om nollhypotesen är sann.
Då skulle ju p-värde alltid utgöras av en infinitesimal bit av fördelningen? Det är väl ändå resultat eller mer extrema resultat det handlar om?
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » ons 05 sep 2012, 01:41

Moridin skrev:
NeuraltNätverk skrev:Ett p-värde är inte sannolikheten att man får ett resultat som förkastar nollhypotesen "by accident", det är sannolikheten att man får ett sådant resultat om nollhypotesen är sann.
Då skulle ju p-värde alltid utgöras av en infinitesimal bit av fördelningen? Det är väl ändå resultat eller mer extrema resultat det handlar om?
Ja, jag syftar på "the tail" (eller "two tails").

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » ons 05 sep 2012, 11:25

NeuraltNätverk skrev:Ja, jag syftar på "the tail" (eller "two tails").
Tack för förtydligandet.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » ons 05 sep 2012, 14:32

Blaghag et ass: Self-aware like a Gypsy Moth

Jen "McReich" McCreight gnäller om hur orättvist dessa djävla knölar är som alltid hackar på henne och har tydligen lämnat Free from Thought Blogs—åtminstone en stund.

Min aning är att det är helt okej när hon gör det; det enda problemet är när andra gör det.

Hur många människor har lämnat FfTB för övrigt? Såvitt jag vet:
  • tf00t, pga ...... meningsskiljaktighet
  • Greg Laden, pga hot om våld (ju ingenstans nära så dåligt som Almost Raped™, visst)
  • Natalie Reed, pga att tf00t "utade" henne (något som aldrig hänt) eller någon annan skit så där
  • och nu Jen McReich, pga alla dessa djävla skitstövlar
JA, ES IST WAHR!—FfTB imploderar! bahahahahaha

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » ons 05 sep 2012, 15:14

NeuraltNätverk skrev:Hur många människor har lämnat FfTB för övrigt? Såvitt jag vet:
  • tf00t, pga ...... meningsskiljaktighet
  • Greg Laden, pga hot om våld (ju ingenstans nära så dåligt som Almost Raped™, visst)
  • Natalie Reed, pga att tf00t "utade" henne (något som aldrig hänt) eller någon annan skit så där
  • och nu Jen McReich, pga alla dessa djävla skitstövlar
JA, ES IST WAHR!—FfTB imploderar! bahahahahaha
John T. Loftus lämnade mycket tidigare. Natalie Reed har inte lämnat FtB, avsaknaden av inlägger efter "All in" beror på att det har varit en psykologiskt jobbig sommar som har blivit ännu värre nyligen.

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » ons 05 sep 2012, 15:24

+1, -1, okej.

Jag har fortfarande en aning att det här "samhället" kommer fångas i sin egen fälla, med tiden.

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » ons 05 sep 2012, 15:44

NeuraltNätverk skrev:Jag har fortfarande en aning att det här "samhället" kommer fångas i sin egen fälla, med tiden.
Helt klart en distinkt möjlighet.

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » fre 07 sep 2012, 03:16

http://www.youtube.com/watch?v=b09v5ae8tLA

"Order of the Mollie"-pristagaren "'Tis Himself" har gjort någon annan på Pharyngula jävligt förbannad och nu kommer det ut att han är en serieplagiarist.

wololololololo

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » lör 08 sep 2012, 13:04

Bild
as one person I do more to promote learning than all of these self-absorbed crybabies, put together
Det är otvivelaktigt sant.

Tänk på det.

Skriv svar