Freethought blogs

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Blenda
Avstängd
Kontakt:

Re: Freethought blogs

Inlägg av Blenda » lör 14 jul 2012, 07:22

NeuraltNätverk skrev:Att påpeka att vissa feminister har absurt beteende är detsamma som censur.

(Dvs "SILENCING TACTICS".)
Det tror du bara eller så tror du att alla feminister är kvinnor som saknar självdistans. Självklart finns det extremister inom den rörelsen också, det gör inte alla till potentiella manshatare. Du har fått alltihop om bakfoten men nu har vi hamnat helt OT.

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » lör 14 jul 2012, 07:34

Blenda skrev:
NeuraltNätverk skrev:Att påpeka att vissa feminister har absurt beteende är detsamma som censur.

(Dvs "SILENCING TACTICS".)
Det tror du bara eller så tror du att alla feminister är kvinnor som saknar självdistans.
Greg (bin) Laden är man.
Blenda skrev:Självklart finns det extremister inom den rörelsen också.
Många.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » lör 14 jul 2012, 07:37

NeuraltNätverk skrev: Många.
In the eye of the beholder...

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » lör 14 jul 2012, 07:40

Blenda skrev:
Bara om "the beholder" inte håller med att "The [male] brain is a female brain that has been damaged by testosterone at various stages in its life." är något som en feminazist skulle säga, eller vara överens om.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » lör 14 jul 2012, 07:48

NeuraltNätverk skrev:
Blenda skrev:
Bara om "the beholder" inte håller med att "The [male] brain is a female brain that has been damaged by testosterone at various stages in its life." är något som en feminazist skulle säga, eller vara överens om.
Men självklart är det vansinnigt att uttrycka sig så, men de kan ju inte vara för något annat än att provocera och väcka uppmärksamhet. Du tror väl inte att flertalet kvinnor tänker så eller att feminism i grunden handlar om att våldföra sig fysiskt eller psykiskt på män? Galningar finns väl av alla sorter men man kan ju inte ge dem makten att bli representativa för några andra än dem själva.

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » lör 14 jul 2012, 07:50

Blenda skrev:Men självklart är det vansinnigt att uttrycka sig så, men de kan ju inte vara för något annat än att provocera och väcka uppmärksamhet.
Du verkar inte veta hur mycket dessa människor tar sig på allvar.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » lör 14 jul 2012, 07:52

NeuraltNätverk skrev:
Blenda skrev:Men självklart är det vansinnigt att uttrycka sig så, men de kan ju inte vara för något annat än att provocera och väcka uppmärksamhet.
Du verkar inte veta hur mycket dessa människor tar sig på allvar.
Spelar det roll hur mycket de själva tar sig på allvar så länge ingen annan gör det?

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » lör 14 jul 2012, 07:55

Blenda skrev:Spelar det roll hur mycket de själva tar sig på allvar så länge ingen annan gör det?
Nej, och det där är varför jag vill visa forumet hur absurda de är.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » lör 14 jul 2012, 08:21

NeuraltNätverk skrev:
Blenda skrev:Spelar det roll hur mycket de själva tar sig på allvar så länge ingen annan gör det?
Nej, och det där är varför jag vill visa forumet hur absurda de är.
Håller på att läsa in mig på tråden nu.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » lör 14 jul 2012, 08:35

En fråga: handlar detta i grunden om den där Rebecca Watsongrejen i hissen? Och i så fall: Vad hände egentligen? Jag har inte hängt med så noga men det verkar handla om en storm i ett vattenglas?

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » lör 14 jul 2012, 08:46

Blenda skrev:En fråga: handlar detta i grunden om den där Rebecca Watsongrejen i hissen?
Jag jämför Watson i hissen med 9/11: gnistan som tände en kolossal eldstorm av paranoia och grupptänkande.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » lör 14 jul 2012, 08:57

NeuraltNätverk skrev:
Blenda skrev:En fråga: handlar detta i grunden om den där Rebecca Watsongrejen i hissen?
Jag jämför Watson i hissen med 9/11: gnistan som tände en kolossal eldstorm av paranoia och grupptänkande.
Ungefär så jag uppfattat det också.

Användarvisningsbild
Urquhart

Re: FreeThoughtBlogs and PZ Myers (thunderf00t video)

Inlägg av Urquhart » lör 14 jul 2012, 09:42

Blenda skrev:Äh...själv irriterar jag mig på en reklamkampanj för något mobilabonnemang som går på TV nu och som handlar oim ett par som befinner sig på semester på Mallorca. Tjejen vill inte att killen ska hålla på och surfa. Han talar om att det är fritt i Europa (Kostar inget extra alltså) och tjejen svarar att "Men vi är ju på Mallis (Mallorca) och då svarar han: "Men älskling, Mallorca ligger i Europa". Vad jag vet har inget skrikit högt om det sexistiska i detta vilket förvånar mig storligen när man kan gå i taket över underklädesreklam. Att utmåla kvinnor som dumma fän går visst för sig så länge de är påklädda...
På vilket sätt utmålas kvinnan som dum i den reklamen? Det är ju snarare gubben som utmålas som dum eftersom han totalt missförstår vad kvinnan menar (hon menar inte att Mallis inte ligger i Europa, utan att de är på Mallis för att ha semester och inte surfa).
"I hate everybody irrelevant of other issues" John F. Hickory

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » lör 14 jul 2012, 09:44

Urquhart skrev:
Blenda skrev:Äh...själv irriterar jag mig på en reklamkampanj för något mobilabonnemang som går på TV nu och som handlar oim ett par som befinner sig på semester på Mallorca. Tjejen vill inte att killen ska hålla på och surfa. Han talar om att det är fritt i Europa (Kostar inget extra alltså) och tjejen svarar att "Men vi är ju på Mallis (Mallorca) och då svarar han: "Men älskling, Mallorca ligger i Europa". Vad jag vet har inget skrikit högt om det sexistiska i detta vilket förvånar mig storligen när man kan gå i taket över underklädesreklam. Att utmåla kvinnor som dumma fän går visst för sig så länge de är påklädda...
På vilket sätt utmålas kvinnan som dum i den reklamen? Det är ju snarare gubben som utmålas som dum eftersom han totalt missförstår vad kvinnan menar (hon menar inte att Mallis inte ligger i Europa, utan att de är på Mallis för att ha semester och inte surfa).
Hahaha - då är det jag som är dum eller så tolkar vi bara olika :smile2:

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » lör 14 jul 2012, 10:41

Blenda skrev:
Urquhart skrev:
Hahaha - då är det jag som är dum eller så tolkar vi bara olika :smile2:
Jag tolkade reklamen på precis samma sätt som du, innan jag insåg att det enda rimliga är Urquharts tolkning. Jag tror inte att någon av oss är korkade, det är bara en riktigt dålig reklammakare som varit i farten. :smile2:

Skriv svar