FfTB når ett bottenrekord

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Skriv svar
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

FfTB når ett bottenrekord

Inlägg av NeuraltNätverk » tor 19 jul 2012, 03:37

http://freethoughtblogs.com/butterflies ... ent-223155
Skeptics are supposed to fight back against psychics and scam artists, they aren’t supposed to make people like me cry and leave events early. We need to stop the harassment and hate and this sort of instigating should not be tolerated by a group of rationalists. It is certainly not going to be tolerated by me.
Benson syftar på det här:

Bild

Jag gillar det här inlägget:

Bild

FfTB är verkligt en cirkus.

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Re: FfTB når ett bottenrekord

Inlägg av NeuraltNätverk » tor 19 jul 2012, 04:21

Gloria Gaynor - I Will Survive

Ge ditt stöd till överlevare av T-shirt-övergrepp.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » tor 19 jul 2012, 04:28

Här finns hela det hysteriska inlägget: http://freethoughtblogs.com/lousycanuck ... ecret-why/

Vad är det med dessa kvinnor? Hur kan de förvänta sig att bli tagna på allvar av någon om de håller på och lipar över skitsaker hela tiden? Jag reagerade ju på det patroniserande uttrycket: "There's no special secret for how you talk to women/christians/ufo nuts. You speak to people respectfully" i en annan tråd, men jag vet faktiskt inte hur mycket respekt de här brudarna kräver? De gör ju bort sig! Och inte bara sig själva! DET beteendet är en fara för kvinnorörelsen, för det bekräftar bara för män att kvinnor är sköra individer, som man inte får såra om man inte samtidigt har luktsaltet till hands. Skämmigt är det!

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » tor 19 jul 2012, 04:34

At first I was afraid I was petrified
Kept thinkin' I could never live without you by my side;
But then I spent so many nights
Thinkin' how you did me wrong
And I grew strong and I learned how to get along
And now you're back from outer space
I just walked in to find you here with that sad look upon your face
I should have changed that stupid lock
I should have made you leave your key
If I'd've known for just one second you'd back to bother me
Go on now, go walk out the door
Just turn around now
('Cause) you're not welcome anymore
Weren't you the one who tried to hurt me with goodbye
Do you think I'd crumble
Did you think I'd lay down and die?
Oh no, not I. I will survive
Oh as long as I know how to love I know I'll stay alive;
I've got all my life to live,
I've got all my love to give and I'll survive,
I will survive. Hey hey.
It took all the strength I had not to fall apart
Kept trying' hard to mend the pieces of my broken heart,
And I spent oh so many nights
Just feeling sorry for myself. I used to cry
But now I hold my head up high
And you see me somebody new
I'm not that chained up little girl who's still in love with you,
And so you felt like droppin' in
And just expect me to be free,
Now I'm savin' all my lovin' for someone who's lovin' me
Go on now

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » tor 19 jul 2012, 04:56

Jag ska skaffa mig en T-shirt med den här bilden (och så ska jag lära mig flamenco när jag ändå håller på :smile2: )

http://www.youtube.com/watch?v=PVoF1rKL ... re=related

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » tor 19 jul 2012, 12:09

Ja, Amy har helt klart gått över gränsen.
I think one of the most hurtful things I experienced while attending TAM was Harriet Hall’s Tshirt that she wore three days in a row. I told her through tears, in the speakers’ lounge, that it was dehumanizing and gender/color blind and very hurtful to me specifically as a person who does have to deal with harassment regularly. I said I was glad she felt safe and that I wouldn’t have sent 22 women to the event if I didn’t think it was safe for them either. So who was she talking to?

I felt that it was a personal attack (whether or not intended as such) since I was the main public representative of Skepchick at the event and it said ‘skepchick’ on her shirt and I told her that. I know she had a right to wear that shirt even though it was hurtful. But one day would have been enough when she was at the podium to send her message. To continue wearing it every single day, especially after I had expressed how upset I was with it, was cruel and shortsighted to say the least. That was very, very disappointing since I used to have a lot of respect for her. But there were so many detractors there that I’m sure she was getting a lot of love for slamming “skepchicks” everyday, and so my feelings were the minority and so became irrelevant.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » tor 19 jul 2012, 12:12

Moridin skrev:Ja, Amy har helt klart gått över gränsen.
I think one of the most hurtful things I experienced while attending TAM was Harriet Hall’s Tshirt that she wore three days in a row. I told her through tears, in the speakers’ lounge, that it was dehumanizing and gender/color blind and very hurtful to me specifically as a person who does have to deal with harassment regularly. I said I was glad she felt safe and that I wouldn’t have sent 22 women to the event if I didn’t think it was safe for them either. So who was she talking to?

I felt that it was a personal attack (whether or not intended as such) since I was the main public representative of Skepchick at the event and it said ‘skepchick’ on her shirt and I told her that. I know she had a right to wear that shirt even though it was hurtful. But one day would have been enough when she was at the podium to send her message. To continue wearing it every single day, especially after I had expressed how upset I was with it, was cruel and shortsighted to say the least. That was very, very disappointing since I used to have a lot of respect for her. But there were so many detractors there that I’m sure she was getting a lot of love for slamming “skepchicks” everyday, and so my feelings were the minority and so became irrelevant.
Exakt! Och det är väl bl.a därför som män kan få för sig att man måste använda en speciell ton till kvinnor för annars går de av på mitten. Jag tycker att det där är riktigt pinsamt! Speciellt som detta nu läggs ut på både den ena och den andra bloggen som något slags bevis på hur illa behandlad man blir.

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » tor 19 jul 2012, 12:21

Hurdå?
Vetenskap - det är roligt för att det är sant!

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » tor 19 jul 2012, 12:25

devadatta skrev:
Hurdå?
Genom att vara en histrionisk slöseri med utrymme.

Det enda sättet man kan handla rätt mot dessa människor är att lägga sig ner på knä och förnedra sig.
Senast redigerad av 2 NeuraltNätverk, redigerad totalt 0 gång.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » tor 19 jul 2012, 12:28

Som jag uppfattar det.

Vad det egentligen handlar om är att man inte velat gå ut öppet med "rekommendationer" om lämpligt beteende på TAM, utan istället har man valt att ha en "osynlig bevakning" på de kvinnor som kan tänkas bli utsatta och det tycker jag är riktigt illa - det är ungefär som då man begär av den mobbade att maka på sig, byta skola etc istället för att ta itu med mobbaren och det kan också handla om att man faktiskt negligerar det problem som en del tydligen upplevt, men man låtsas som att man tar det på allvar, för att hålla sig väl med kvinnorna.

DET tycker jag är värt att diskutera, men istället så kommer det nu att handla om en annan kvinna och hennes t-shirt och om de tårefloder som detta resulterat i. Hur skulle vi reagerat, handen på hjärtat om en man drog igång en sådan cirkus? Kan man inte förvänta sig lite mer värdighet av kvinnor och kan man inte förvänta sig att de ger f-n i att bekräfta bilden av våp, som trots allt många män lever med?

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » tor 19 jul 2012, 12:30

Blenda skrev:Hur skulle vi reagerat, handen på hjärtat om en man drog igång en sådan cirkus?
Man skulle kalla honom för "a fucking faggot", tror jag.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » tor 19 jul 2012, 12:31

Vad är det för harassment hon säger att hon måste hantera varje dag? Nätpåhopp, eller?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » tor 19 jul 2012, 12:33

micke.d skrev:Vad är det för harassment hon säger att hon måste hantera varje dag? Nätpåhopp, eller?
Fula kommentarer och ju många fall av Nästan Våldtagen™.
Senast redigerad av 1 NeuraltNätverk, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » tor 19 jul 2012, 12:34

NeuraltNätverk skrev:
micke.d skrev:Vad är det för harassment hon säger att hon måste hantera varje dag? Nätpåhopp, eller?
Fula kommentarer och ju många fall av Nästan Våldtagit™.
Beskriver hon detta någonstans?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Blenda
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Blenda » tor 19 jul 2012, 12:35

Ja typ och fortfarande fattar jag inte att man om man är så övertygad om att man är förtryckt, samtidigt kan bli så tagen på sängen(!) av att detta förtryck manifesterar sig på något vis. Man talar om att män är skit och samtidigt talar man om att man förväntar sig av dem att de ska bete sig chevalereskt - det går bara inte ihop!

Skriv svar