FfTB når ett bottenrekord

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Re: FfTB når ett bottenrekord

Inlägg av kaxiga Z » fre 03 aug 2012, 08:00

Lite märklig bloggpost jag läste nyss. Klart det är viktigt att hela tiden informera om rasismens utsträckning på olika områden, statistik etc, så att man kan angripa den på rätt sätt.

(Med reservation för att jag nästan aldrig läst någon FTB tidigare)

tonyf

Inlägg av tonyf » fre 03 aug 2012, 08:18

kaxiga Z skrev:bloggpost jag läste nyss
Jag har full förståelse för och stöder att man inte skall outa folk eller ens närma sig spekulation om identiteter etc. Jag kan i och för sig gissa vilken bloggpost det är (och inte bara kan, jag har gissat). Men vare sig jag eller någon annan vofforumläsare kan vara säker och det är litet irriterande att läsa hänvisningar till blogposter som man inte kan hänvisa till vilka blogposter det är (och inte ens nu kan/bör jag skriva vilken jag gissat det är :banghead: ). Detta kanske egentligen skulle vara i underforumet Om Forumet, men eftersom det är här det är aktuellt, så här: Om man ändå inte kan säga här vilka blogposter det är man diskuterar, så är det kanske bättre att då inte diskutera dem här? Spårbarhet av diskuterat material och allt det där.
"philosophy without science is blind, science without philosophy is lame" (tonyf)

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » fre 03 aug 2012, 14:36

Varför alla halvkvädna visor?
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
kaxiga Z
Forummoderator

Inlägg av kaxiga Z » fre 03 aug 2012, 16:17

Men du förstör ju hela internmagin med det här forumet, tonyf :)

Jag försökte kommentera, ge Moridin cred, etc, samtidigt som jag inte länkar till ev outning.

Kan inte du också försöka med att kommentera saken utan att länka? En utmaning.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » fre 03 aug 2012, 16:35

Det var trots allt inte alla som missförstod. Alltid något.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

tonyf

Inlägg av tonyf » fre 03 aug 2012, 17:14

kaxiga Z skrev:Men du förstör ju hela internmagin med det här forumet, tonyf :)
I så fall lyckades jag i alla fall delvis uppfylla mitt syfte. Uppenbarligen har vi olika åsikt vad VoF-forum bör vara. Men jag får åtminstone för nu acceptera detta som det är och släpper den punkten.
kaxiga Z skrev:Kan inte du också försöka med att kommentera saken utan att länka? En utmaning.
Jag är övertygad om att jag kan försöka. I frågorna om jag kommer att försöka och om så hur jag i så fall skulle lyckas har jag för närvarande ingen uppfattning.
"philosophy without science is blind, science without philosophy is lame" (tonyf)

Tubba

Inlägg av Tubba » mån 06 aug 2012, 12:39

Moridin skrev:
Blenda skrev:
NeuraltNätverk skrev: Eftersom Privilege™.

Du vet inte hur det är att vara Almost Raped™ igen och igen.
Et tu Brute.
Faktoid. Både Plutarch och Suetonius nedtecknade att Caesar inte sa något precis innan han dog.
Båda föddes iofs 80 år efter att Caesar dog, så det är ju inte säkert att de hörde...
// L. C. Nielsen

Beautiful Railway Bridge of the Silv’ry Tay!
Alas! I am very sorry to say
That ninety lives have been taken away

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » mån 06 aug 2012, 16:45

Tubba skrev:Båda föddes iofs 80 år efter att Caesar dog, så det är ju inte säkert att de hörde...
Närmaste och mest trovärdiga historiska källorna, så det går inte att hävda att det finns bättre historiska evidens för klassikern.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|

Tubba

Inlägg av Tubba » mån 06 aug 2012, 22:15

Med tanke på hur många återberättningar det måste gått genom så tror jag inte att man kan säga speciellt mycket alls. Jag håller med om att det inte finns bra evidens för citatet, men dina källor är inte speciellt trovärdiga i en sådan fråga heller. Han kanske sa det, eller inget, eller något helt annat.
// L. C. Nielsen

Beautiful Railway Bridge of the Silv’ry Tay!
Alas! I am very sorry to say
That ninety lives have been taken away

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » tis 07 aug 2012, 07:14

Tubba skrev:Med tanke på hur många återberättningar det måste gått genom så tror jag inte att man kan säga speciellt mycket alls. Jag håller med om att det inte finns bra evidens för citatet, men dina källor är inte speciellt trovärdiga i en sådan fråga heller. Han kanske sa det, eller inget, eller något helt annat.
Det finns ett annat evidenskrav i historia än i naturvetenskap.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » fre 10 aug 2012, 21:34

Moridin skrev:
Moridin skrev:Tydligen har jag provocerat fram ett blogginlägg av en bloggare på FTB. Ska bli spännande att se vart det slutar.
Nu är det två bloggare. Blir nog nästa offer för grupptänkandet på FtB. :)
Nu är det till och med ett blogginlägg på Skepchick. Värst vad jag blev populär.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » lör 11 aug 2012, 11:09

Jag ser inget av detta. Skepchick har mest texter om män som inte tycker om trakasserier av kvinnor, och veckans kommentar, och veckan i sammanfattning.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » lör 11 aug 2012, 13:17

piotrr skrev:Jag ser inget av detta. Skepchick har mest texter om män som inte tycker om trakasserier av kvinnor, och veckans kommentar, och veckan i sammanfattning.
Skickade ett PM.

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » tor 18 okt 2012, 15:31

piotrr skrev:Jag ser inget av detta. Skepchick har mest texter om män som inte tycker om trakasserier av kvinnor, och veckans kommentar, och veckan i sammanfattning.
Vad har "trakasserier" att göra med "skepticism"?

Fy fan, de borde sluta låtsas som om deras arbete har något som helst att göra med "skepticism".

Användarvisningsbild
Zartax

Inlägg av Zartax » tor 18 okt 2012, 16:37

Blenda skrev:Jag reagerade ju på det patroniserande uttrycket:...
Ordet du letar efter är "nedvärderande".
"Jag är hälften grekisk gud, hälften sabeltandad tiger." - Thunder

Skriv svar