Watson, about those Rape "Threats" of Yours...

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Re: Watson, about those Rape "Threats" of Yours...

Inlägg av NeuraltNätverk » tis 02 okt 2012, 16:10

Anders skrev:Jag har nu titta på Rebeccas youtube videos, inte alla, det ska erkännas, men onykter verka hon inte vara. Hon förklarar välidigt pegogiskt i en video att hon inte gillar att bli stött på, kl 04, i en hotellhiss.
Och använder detta som en ersättning för talang.

Användarvisningsbild
Grape

Inlägg av Grape » tis 02 okt 2012, 17:00

Anders skrev:Jag har nu titta på Rebeccas youtube videos, inte alla, det ska erkännas, men onykter verka hon inte vara.
Som jag sade tidigare, jag håller uttalanden om att hon är full på ungefär samma nivå som påståendena om att Fuglesang blev påverkad efter det "homeopatiska självmordet" här om året. Vill man verkligen upptäcka saker i någons talmönster så kommer man göra det och hävda att det bevisar ens påståenden...
"Theology is never any help; it is searching in a dark cellar at midnight for a black cat that isn't there. Theologians can persuade themselves of anything."
-- Robert A. Heinlein

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » ons 03 okt 2012, 02:56

Anta att hon är en ren nykterist. Hon är i alla fall talanglös och hon föredrar sitt eget drama och ideologi väl över att vara en skeptik.

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » ons 03 okt 2012, 02:59

Det är det viktigaste, och det enda jag ska prata om i denna tråd hädanefter.

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » ons 03 okt 2012, 05:47

NeuraltNätverk skrev:
Anders skrev:Jag har nu titta på Rebeccas youtube videos, inte alla, det ska erkännas, men onykter verka hon inte vara. Hon förklarar välidigt pegogiskt i en video att hon inte gillar att bli stött på, kl 04, i en hotellhiss.
Jag är rätt säker på att talang inte är något krav för att göra YouTube videos. Jag tycker vidare att hennes åsikter ligger i samma fåra som mina. Som vanligt när NN skriver något har jag svårt att förstå problemet.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » ons 03 okt 2012, 06:16

Anders skrev:
NeuraltNätverk skrev:
Jag är rätt säker på att talang inte är något krav för att göra YouTube videos.
Tydligen. Annars skulle hon inte ha en YT-kanal.

Varför förmågan att skapa videor gör henne en kändis i rörelsen är, som man säger på engelska, "beyond me".

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » ons 03 okt 2012, 08:06

NeuraltNätverk skrev:Varför förmågan att skapa videor gör henne en kändis i rörelsen är, som man säger på engelska, "beyond me".
Hon har varit aktiv i skeptikerrörelsen långt innan hon började göra YouTube videos.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » ons 03 okt 2012, 08:52

Anders skrev:
NeuraltNätverk skrev:Varför förmågan att skapa videor gör henne en kändis i rörelsen är, som man säger på engelska, "beyond me".
Hon har varit aktiv i skeptikerrörelsen långt innan hon började göra YouTube videos.
Och vilka kvalificeringar hade hon just då? Hon verkar fortfarande vara väldigt okunnig om vetenskap och relaterade saker.

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » ons 03 okt 2012, 09:21

NeuraltNätverk skrev:Och vilka kvalificeringar hade hon just då? Hon verkar fortfarande vara väldigt okunnig om vetenskap och relaterade saker.
Det tycker jag inte. Man behöver inte ha en Ph.D i vetenskapsteori eller statistik för att vara skeptiker. Hon har gjort mer för skeptikerrörelsen på 10 år än vad många andra prominenta skeptiker har gjort på 40 år.

Det är lite fånigt av dig att attackera en skeptiker för att hon har andra åsikter än dig.

Och angående "rape threats" så så jag dem med mina egna ögon på nyligen skrivna kommentarer till hennes YouTube inlägg.

Jag tycker du ska lägga ner attackerna mot Watson. De får dig att framstå som en halvgalen crackpot eller rättshaverist som vi säger i Sverige.

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » ons 03 okt 2012, 09:25

Anders skrev:
NeuraltNätverk skrev:Och vilka kvalificeringar hade hon just då? Hon verkar fortfarande vara väldigt okunnig om vetenskap och relaterade saker.
Det tycker jag inte. Man behöver inte ha en Ph.D i vetenskapsteori eller statistik för att vara skeptiker.
Okej men ska man veta mer än faktoider? Och ska man inte fylla begreppet "vetenskap" med sina ideologiska önskemål? Ska man inte förkasta en teori pga att det är "rasistiskt" och "sexistiskt"? (Se även: felslutet "appeal to consequences of a belief".)
Anders skrev:Hon har gjort mer för skeptikerrörelsen på 10 år än vad många andra prominenta skeptiker har gjort på 40 år.
Nej, hon har dock varit extremt regressiv, se ovan.
Anders skrev:Det är lite fånigt av dig att attackera en skeptiker för att hon har andra åsikter än dig.
Jag har ett problem med hur hon försöker omdefiniera "vetenskap", "förnuft", "sanning" osv.
Anders skrev:Och angående "rape threats" så så jag dem med mina egna ögon på nyligen skrivna kommentarer till hennes YouTube inlägg.
"I hope you ..." är inte detsamma som "threats".
Anders skrev:Jag tycker du ska lägga ner attackerna mot Watson. De får dig att framstå som en halvgalen crackpot
Givet att jag är den på forumet som vill att människor ersättas av maskiner, tycker du att jag bryr mig om mina åsikter framstå som impopulära eller konstiga?
Senast redigerad av 2 NeuraltNätverk, redigerad totalt 0 gång.

Användarvisningsbild
Lautaro

Inlägg av Lautaro » ons 03 okt 2012, 09:30

Anders skrev:
NeuraltNätverk skrev:De får dig att framstå som en halvgalen crackpot eller rättshaverist som vi säger i Sverige.
Jag måste hålla med där. Jag vet att du (NN) och inte har samma åsikter om saker, men jag säger inte detta för att reta dig eller argumentera emot dig. Jag tvivlar inte på att du är kunnigare än vad jag är (och kanske vad Watson är?) men ditt sätt fick mig att tänka på något slags besatthet. Om det inte är så att du trollar. Jag vet att jag repeterade vad du sa om henne mot dig, men det var bara trollande för att göra en poäng om poänglösheten i sådant argumenterande.

Jag vill understryka att detta meddelande inte är trollande, utan faktiskt bara välvilja, smärtsamt medveten om att det antagligen inte kommer att ses som det.
Lautaro.Arino
---------------------------------------

Förnuft-Fu.se
Självförsvar för din hjärna

Användarvisningsbild
NeuraltNätverk
Avstängd

Inlägg av NeuraltNätverk » ons 03 okt 2012, 09:36

Jag förstår fortfarande inte varför det är så problematiskt att opponera sig mot politiskt drivet resonemang såsom "Satoshi Kanazawa har fel [och han har fel, visst] pga att DASS SEXISS".

Watson gör fel som man kan lätt hitta i the Baloney Detection Kit och många verkar inte bry sig.

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » ons 03 okt 2012, 09:38

NeuraltNätverk skrev:
Anders skrev:
Det tycker jag inte. Man behöver inte ha en Ph.D i vetenskapsteori eller statistik för att vara skeptiker.
Okej men ska man veta mer än faktoider? Och ska man inte fylla begreppet "vetenskap" med sina ideologiska önskemål? Ska man inte förkasta en teori pga att det är "rasistiskt" och "sexistiskt"? (Se även: felslutet "appeal to consequences of a belief".)
Du har aldrig funderat på om hon har rätt om rasism och sexism? Det jag har sett och läst av henne pekar på att det är dock väldigt lite som har med det att göra. Om du anser att hon har fel i något så får du väl påpeka det, inte attackera henne som person.

Jo, det är hot, även om de bara är skrivna och det inte finns en tanke på att utföra dem. Det är i många länder tom olagligt att skriva tex dödshot.

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » ons 03 okt 2012, 09:40

NeuraltNätverk skrev:Jag förstår fortfarande inte varför det är så problematiskt att opponera sig mot politiskt drivet resonemang såsom "Satoshi Kanazawa har fel [och han har fel, visst] pga att DASS SEXISS".

Watson gör fel som man kan lätt hitta i the Baloney Detection Kit och många verkar inte bry sig.
Nu är du obegriplig igen. Vad exakt har hon skrivit eller sagt som kan definieras som baloney av BDK?

Har du någon länk till uttalandet om Satoshi Kanazawa?

Edit: Ang Satoshi Kanazawa så finns det fler som anser att han är tossig som påstår att afrikaner är mindre intelligenta.
Senast redigerad av 1 Anders, redigerad totalt 0 gånger.

Användarvisningsbild
Lautaro

Inlägg av Lautaro » ons 03 okt 2012, 09:42

NeuraltNätverk skrev: Watson gör fel som man kan lätt hitta i the Baloney Detection Kit och många verkar inte bry sig.
Och om du påpekar dom felen istället för att attackera hennes personlighet och spendera en massa tid på att övertyga folk om att Watson är alkoholist och använder pengar som ska gå till skepchics för att köpa mer alkohom, så kan vi ha en saklig diskussion. Men när du försöker smutskasta hennes karaktär så är det ju du som Baloney Detection Kit larmar om.

Lägg fram konkreta faktafel eller logiska fel så kan jag hålla med dig, eller inte.
Lautaro.Arino
---------------------------------------

Förnuft-Fu.se
Självförsvar för din hjärna

Skriv svar