Watson, about those Rape "Threats" of Yours...

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
Spito

Re: Watson, about those Rape "Threats" of Yours...

Inlägg av Spito » mån 29 okt 2012, 06:20

Moridin skrev:Tänk om flygande spaghettimonstret faktiskt finns?
Du tror dig leva i en värld där sexuella trakasserier har samma ontologiska status som ett flygande spaghettimonster. :roll:
Ingen människa är en ö, hel i sig själv. Varje människa är en bit av kontinenten, en del av det hela. ... När en människa dör krymper jag, ty jag är en del av mänskligheten; så fråga därför inte vem klockan klämtar för; den klämtar för dig.

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Re: Watson, about those Rape

Inlägg av Moridin » mån 29 okt 2012, 11:58

matsw skrev:Det är du som försöker göra en generell fråga av något som är specifika händelser. I detta fall handlade det om att en främmande man klatschar en kvinna, oönskat, på rumpan. Det finns inget syfte som kan gvätta bort sexismen ur en sådan handling.
Du svarar inte på min fråga: Accepterar du nu att du har fel när du hävdade att syfte inte spelar roll?

Ett enkelt ja eller nej räcker.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Inlägg av Moridin » mån 29 okt 2012, 11:59

Spito skrev:
Moridin skrev:Tänk om flygande spaghettimonstret faktiskt finns?
Du tror dig leva i en värld där sexuella trakasserier har samma ontologiska status som ett flygande spaghettimonster. :roll:
Nej, jag tror mig leva i en värld där föreställningen att deprimerade individer har en fullständigt objektiv uppfattning av verkligheten har samma ontologiska status som ett flygande spaghettimonster.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter

Användarvisningsbild
matsw

Inlägg av matsw » fre 02 nov 2012, 22:24

Moridin skrev:
matsw skrev:Det är du som försöker göra en generell fråga av något som är specifika händelser. I detta fall handlade det om att en främmande man klatschar en kvinna, oönskat, på rumpan. Det finns inget syfte som kan gvätta bort sexismen ur en sådan handling.
Du svarar inte på min fråga: Accepterar du nu att du har fel när du hävdade att syfte inte spelar roll?

Nej det gör det inte. Din fråga är ovidkommande o felformulerad.mitt föregående inlägg gav dig den information du egentligen behöver.
det väsentliga är inte vad man vet utan hur man vet det.

Användarvisningsbild
Moridin
Avstängd

Re: Watson, about those Rape

Inlägg av Moridin » fre 02 nov 2012, 22:54

matsw skrev:
Moridin skrev:

Nej det gör det inte.
Vad anser du var otillräckligt i min demonstration?
mitt föregående inlägg gav dig den information du egentligen behöver.
Jag upplever ditt sätt att debattera som mycket halt och undvikande och erkänner nästan aldrig att du har fel. Därav den direkta frågan.

Skriv svar