Lite inspirerad av "Guerilla Skepticism on Wikipedia", men utan att ha varit i kontakt med dem, och utan någon koppling till dem, så skapade jag för ett tag sedan ett konto på Wikipedia med nicket "Paleolithic Brain", en blinkning till vad vi skeptiker vet om människohjärnan, men som många andra inte gör. Jag har ingen speciell expertis om alternativmedicin eller annan woo som inte andra redan aktiva skeptiker på Wikipedia har, så har nästan enbart ägnat mig åt att skriva artiklar på svenska Wikipedia som inte redan finns där, men som finns på engelska Wikipedia, och vice versa. En artikel från norska Wikipedia till engelska diton har det också blivit. En liten lista nedan, iaf det som jag kommer ihåg att jag skrivit:
Från svenska Wikipedia till engelska Wikipedia
-
Peter Olausson
-
Dan Larhammar
Från norska Wikipedia till engelska Wikipedia
-
Didrik Søderlind
Från engelska Wikipedia till svenska Wikipedia
-
The Skeptics' Guide to the Universe
-
Perry DeAngelis
Skapade även en artikel på svenska Wikipedia om skeptikerpub, den blev dock borttagen då ämnet ansågs sakna relevans. Att ämnet var relevant på Wikipedia på andra språk spelar tydligen ingen roll. De verkar alltså i praktiken köra med olika relevanskriterier i de olika språkupplagorna, vilket gör det knepigt.
Tips på artiklar som borde skrivas mottages gärna!