Småpåvar och sekter

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Användarvisningsbild
Anders

Re: Småpåvar och sekter

Inlägg av Anders » tor 17 jan 2013, 19:18

devadatta skrev:
John Houdi skrev:Vad jag mest vill ha är en debatt mellan skeptiker hur vi ska förena oss mot tosserierna och bli en rörelse. Det kanske behövdes denna brandfackla för det?
John Houdi skrev:Förvånas över att så många snarare attackerar mig i stället för att fundera själva på vad jag skrivit.
Vad anser du att VoF kan göra (jag antar att diskussionen du vill ha handlar om VoF eftersom kritiken gjorde det) för att ta itu med problemet med (enligt dig) destruktiv offentlig kritik? Och vi får då utgå ifrån att detta inte har något alls att göra med den senaste modereringsincidenten.
Nu finns det visseligen en styrelse som ska komma med förslag eller utför förslag från medlemmarna. Precis som John, Mr Houdi, anser jag att aktiviteterna och genomslaget i media är på gränsen till anemiskt. Närmare 3000 medlemmar och noll inslag i TV, ja förutom för att uttala sig positivt om E-Cat då! Har Livets Ord ens så många medlemmar, frågar jag retoriskt.

Jag personligen skulle gärna engagera mig mer än att betala in medlemsavgift och donationer, men avståndet mellan mitt hem och Sverige omöjligör sådan aktivitet. Hade jag varit i Sverige hade jag självklar ställt upp som hjälp under konferensen i Sommar.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Skriv svar