Fuglesang bevisar att månlandningen ägt rum
- Gambit
Fuglesang bevisar att månlandningen ägt rum
...eller ja, han ska tydligen göra det i TV 6 ikväll. Är det nån som sett Erik och Mackans konspirationsprogram förut? Bra eller anus?
- Globus
Re: Fuglesang bevisar att månlandningen ägt rum
Jag tycker det är problematiskt att en så pass känd vetenskapsprofil som Fuglesang hänger med på en sådan här programidé. Det finns liksom inget att bevisa här och en dåligt insatt allmänhet kan lätt få intrycket att det ligger något i månlandningsförnekarnas påståenden. Och foliefolket kommer självklart ALDRIG bli övertygade av något experiment.
- Moridin
- Avstängd
Fuglesang visar bara hur parallella strålar kan ge icke-parallella skuggor. Kuriosa, men inte det starkaste belägget.
Illustrera retroreflektorer istället.
Illustrera retroreflektorer istället.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
|AIDSTruth | Evidens för makroevolution | Skeptical Science|
- Hexmaster
- Kontakt:
Det ligger något i vad du säger.Globus skrev:Jag tycker det är problematiskt att en så pass känd vetenskapsprofil som Fuglesang hänger med på en sådan här programidé. Det finns liksom inget att bevisa här och en dåligt insatt allmänhet kan lätt få intrycket att det ligger något i månlandningsförnekarnas påståenden. Och foliefolket kommer självklart ALDRIG bli övertygade av något experiment.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
-
- Kontakt:
Mycket t.o.m, skulle jag vilja säga... 

Medlem i lokalavdelningen VoF-Trestad
(Vänersborg-Trollhättan-Uddevalla)
(Vänersborg-Trollhättan-Uddevalla)
-
Är du lika mycket motståndare till Mythbusters?Globus skrev:Jag tycker det är problematiskt att en så pass känd vetenskapsprofil som Fuglesang hänger med på en sådan här programidé. Det finns liksom inget att bevisa här och en dåligt insatt allmänhet kan lätt få intrycket att det ligger något i månlandningsförnekarnas påståenden. Och foliefolket kommer självklart ALDRIG bli övertygade av något experiment.
- Hexmaster
- Kontakt:
Mythbusters tar sällan om någonsin upp foliefrågor.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg
- Moridin
- Avstängd
Mythbusters ger aldrig "equal time" till vetenskap och pseudovetenskap.
Either you believe evidence that can be tested, verified, and repeated will lead to a better understanding of reality, or you do not. - Michael Specter
- ani
Just en hel folierulle om månlandningarna tog de dock upp för ett par år sedan.Hexmaster skrev:Mythbusters tar sällan om någonsin upp foliefrågor.
månlandning
- Globus
Mythbusters är ofta väldigt underhållande. Däremot tyckte jag att månlandningsspecialen som ani nämner här ovan var något av ett snedsteg. Även om avsikten säkert var god så dröjer grundlösa konspirationsteorier av den här typen kvar i allmänhetens medvetande delvis tack vare den uppmärksamhet (god såväl som dålig) de får.Thomas P skrev:Är du lika mycket motståndare till Mythbusters?Globus skrev:Jag tycker det är problematiskt att en så pass känd vetenskapsprofil som Fuglesang hänger med på en sådan här programidé. Det finns liksom inget att bevisa här och en dåligt insatt allmänhet kan lätt få intrycket att det ligger något i månlandningsförnekarnas påståenden. Och foliefolket kommer självklart ALDRIG bli övertygade av något experiment.
- Vitnir
- Kontakt:
Jag tycker programmet var så bra man kan begära, det fanns inget av "nu får tittarna bestämma själva"
Efter att ha sett Cancermannen i permobil prata om stolpiller kan man inte ta foliehattar på allvar.
Efter att ha sett Cancermannen i permobil prata om stolpiller kan man inte ta foliehattar på allvar.
There is no spoon.
- Hexmaster
- Kontakt:
...Som är en av mina favoriter! Att jag glömde den.ani skrev:Just en hel folierulle om månlandningarna tog de dock upp för ett par år sedan.Hexmaster skrev:Mythbusters tar sällan om någonsin upp foliefrågor.
månlandning

- Vitnir
- Kontakt:
Mythbusters har degenererat till att bara spränga saker numer.
There is no spoon.
- Gambit
Vitnir skrev:Mythbusters har degenererat utvecklats till att bara spränga saker numer.