https://www.vof.se/blogg/arets-folkbild ... lare-2020/
Årets Folkbildare och Förvillare 2020 är utsedda.
Årets Folkbildare och Förvillare 2020
- Tryggve
- Forummoderator
-
Re: Årets Folkbildare och Förvirrare 2020.
Mycket välförtjänta utmärkelser i bägge fallen! 

"Faced with the choice between changing one's mind and proving that there is no need to do so, almost everyone gets busy on the proof." - John Kenneth Galbraith
- kipphebel3
Jag är litet kluven när det gäller Linda. Ja, det hon gör är motbjudande, men hos många kommer nog utmärkelsen att betraktas som att sparka på en som redan ligger. Hon har fått (rättmätigt) väldigt mycket skriverier efter sina antisemitiska uttalanden och kommer antagligen att bli av med sina uppdrag som gymnastiktränare.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !
- pwm
- Kontakt:
Det är ju hennes antivaccinationspropaganda som resulterat i "utmärkelsen". Hennes konspirationsvurm och förintelseförnekande/ifrågasättande nämns ö.h.t inte i motiveringen, och det är väl detta sistnämnda som gjort att hon blivit ifrågasatt som ungdomsledare.kipphebel3 skrev: ↑tis 05 jan 2021, 10:16Jag är litet kluven när det gäller Linda. Ja, det hon gör är motbjudande, men hos många kommer nog utmärkelsen att betraktas som att sparka på en som redan ligger. Hon har fått (rättmätigt) väldigt mycket skriverier efter sina antisemitiska uttalanden och kommer antagligen att bli av med sina uppdrag som gymnastiktränare.
- kipphebel3
Re: Årets Folkbildare och Förvillare 2020
Ja, men jag är rädd för att det finns många som inte förstår den distinktionen.
ho de anexetastos bios ou biôtos anthrôpôi — ὁ δὲ ἀνεξέταστος βίος οὐ βιωτὸς ἀνθρώπῳ !