Ehdin om VoF

Diskutera sådant som rör föreningen Vetenskap och Folkbildning eller den skeptiska rörelsen i allmänhet.
Corpset

Ehdin om VoF

Inlägg av Corpset » ons 02 jan 2008, 19:35

Sökte, men jag hittade ingen diskussion om det här någonstans:
http://ehdin.com/?id=820&start=0&svalue=vof
Senast redigerad av 1 devadatta, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: rättade stavfel

Användarvisningsbild
dokken

Inlägg av dokken » ons 02 jan 2008, 20:29

Sanna Ehdin skrev:Jag skrev debattartiklar i dagstidningarna om att vi måste värna och skydda barnen, och representanter för VoF stred då på andra sidan.
Ehdin verkar ha kört sin alternativa medicin i mikron, för den självläkande människan fått uppenbarligen fått noja.

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Re: Edhin om VoF

Inlägg av pwm » ons 02 jan 2008, 20:46

Corpset skrev:Sökte, men jag hittade ingen diskussion om det här någonstans:
http://ehdin.com/?id=820&start=0&svalue=vof
Grunden till Ehdins galla kan du nog hitta här.
Mer länkar med kritik mot henne hittar du hos Larhammar.
Man får onekligen ett intryck av att Ehdin försöker rikta uppmärksamheten åt annat håll. Obehaglig människa.

Användarvisningsbild
UFA

Inlägg av UFA » ons 02 jan 2008, 21:42

Sanna Ehdin skrev:De har sina tjänster för att forska, utbilda och föra fram sitt område, inte för att leka poliser och bedriva hetsjakt mot oliktänkande.

Det är oacceptabelt med en förening som under vetenskapens täckmantel bedriver hetsjakt mot all alternativ och komplementär medicin.
"Hetsjakt" blir det tydligen varje gång pseudovetare avslöjas och kritiseras. Det är förståeligt att det i Sanna Ehdins ögon är "oacceptabelt". Kritik är inte kul. Det vore givetvis mycket trevligare att slippa. (Sorry, Sanna. Jag tror granskningen kommer att fortgå hur högt du än skriker.)
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » ons 02 jan 2008, 21:59

Att VoF skulle... Vad antyder hon egentligen... Skydda pedofiler? :shock:
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Andreas83

Inlägg av Andreas83 » ons 02 jan 2008, 22:03

UFA skrev:"Hetsjakt" blir det tydligen varje gång pseudovetare avslöjas och kritiseras.
Precis samma sak när det handlar om att kritik av någons religion.

Användarvisningsbild
dokken

Inlägg av dokken » ons 02 jan 2008, 22:09

Hexmaster skrev:Att VoF skulle... Vad antyder hon egentligen... Skydda pedofiler? :shock:
Oroa dig inte, det är bara kvinnorna i VoF som intresserar sig för sådana saker:
Sanna Ehdin skrev:[VoF] är en liten förening med knappt två tusen medlemmar, bosatta i storstadsregionerna och nästan bara män (86 %). De har försökt rekrytera nya medlemmar på universiteten men det har visst inte gått så bra. Tydligen tilltalas kvinnor inte alls av deras agenda. Ett par av kvinnorna i föreningen är yrkesverksamma som bl a advokater och psykologer inom incest och pedofili, dock endast för att försvara de anklagades sida.

Användarvisningsbild
calle555

Inlägg av calle555 » ons 02 jan 2008, 23:03

dokken skrev:... det är bara kvinnorna i VoF som intresserar sig för sådana saker ...
Undrar om Kire tycker samma sak.

Användarvisningsbild
Ventromedial

Inlägg av Ventromedial » tor 03 jan 2008, 10:57

Jag tycker att hennes intresse för sexuella handlingar mot barn är suspekt, urskuldrande parentes eller ej. Skamgrepp åsido, jag tycker att man bekänner många färger om man försöker klistra på pedofilhysterin på en förening på det där sättet. Att yrka på att det är något fel eller fult att företräda försvarssidan för misstänkta pedofiler är skrämmande, för att nämna något.

Svante

Inlägg av Svante » tor 03 jan 2008, 21:22

Wow! Vilket lågvattenmärke!

Användarvisningsbild
Linda Kall
Kontakt:

Inlägg av Linda Kall » lör 12 jan 2008, 13:59

Sanna Ehdin skrev:Ett par av kvinnorna i föreningen är yrkesverksamma som bl a advokater och psykologer inom incest och pedofili, dock endast för att försvara de anklagades sida.
Min erfarenhet är att alla som angriper advokater som försvarar incestanklagade undantagslöst själva är pedofiler.

teg

Inlägg av teg » tis 15 jan 2008, 18:59

De delar ut sitt så kallat förvillarpris varje år och till exempel fick ... SVD för sina informativa artiklar om Energimedicin i höstas. Man får inte ens informera med andra ord. Jag undrar vem det är som är förvillad egentligen.
Ja, de artiklarna var ju väldigt informativa. Ungefär som om en porrfilmsproducent hade fått utrymme i SvD för att skriva en recension på en porrfilm och konstaterat att karaktärerna är fint utmejslade, scenografin och fotot är utsökt och dialogen är levande och äkta. Det hade blivit ramaskri i tidningsvärlden, och då innehåller ändå en filmrecension betydligt större inslag av godtycklighet.

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » tis 15 jan 2008, 20:42

Linda Kall skrev:Min erfarenhet är att alla som angriper advokater som försvarar incestanklagade undantagslöst själva är pedofiler.
Det är allmänt känt.
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Urquhart

Inlägg av Urquhart » tis 15 jan 2008, 23:08

piotrr skrev:Det är allmänt känt.
:lol:

Användarvisningsbild
devadatta
Forumadministratör

Inlägg av devadatta » ons 16 jan 2008, 16:10

Det är allmänt känt att Ted Borg är en parodi på Bob Lind.

Skriv svar