Peratts serie om näthat

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
John Houdi

Peratts serie om näthat

Inlägg av John Houdi » tor 21 feb 2013, 15:26

Knoppat av härifrån. /micke.d

Som jag trodde. Peratt skriver en serie om näthat på sin blogg (det roliga är att han inte inser att han beskriver sig och Sasserssons sätt att vara på nätet).

I senaste posten http://www.webcitation.org/6EawrlxGF http://borjeperattexplorer.wordpress.co ... sberget-5/ hänger han ut mig som någon som skulle ha olika handles och nics på forum.
I slutet står:
Visst känner vi igen den taktiken hos talesmän i Vetenskap och Folkbildning. Hur många handles eller nics tror du att John Houdi har?
Det har jag aldrig haft då jag satt det som en hederssak att debattera med mitt riktiga namn (Peratt och Sassersson däremot är ju kända för att gå under flera anonyma nics vilket vi kan se här i denna tråd bl a). Peratt är så bra "journalist" att han inte ens vet om att jag inte är medlem i VoF...

Jag har bett Börje Peratt att ta bort påståendet då han inte har något belägg plus att det bara är förtal och inget annat. Kort och gott: näthat.

Har fått vinkar om att Peratt kommer att svartmåla mig och förtala mig mer i framtiden. Mycket kommer av att Sassersson blev trängd i Humanistbloggens kommentarsfält av mig (och andra) med sina legendariska självmål, men givetvis för att jag visade upp Peratt då han hotade skeptiker bl a här och på Humanistbloggen. Han har inte glömt och vill till varje pris hämnas och då är visst alla lögner tillåtna.

En INTRESSANT sak är att Börje Peratt öppnat kommentarsfältet i bloggposten (han har ALLTID stängda kommentarer annars). Ska vi gissa att han vill att skeptiker ska skriva där så han kan hitta på att det är "trakasserier", "näthat" och att "skeptikerna kommer i flock...".

Han la t ex upp ett mail jag skickade till honom i dag där. Han vill locka in mig och andra skeptiker dit så han får sympatier och kan styra kommentarerna. Han la också upp en hel del falska påståenden om mig. Se http://borjeperattexplorer.wordpress.co ... sberget-5/

Helt klart att Peratt med hjälp av Sasser nu kommer att svartmåla mig allt de kan. De är frustrerade och hatar mig. Mest frustrerade är de då inte de kunde avslöja Gesus identitet så jag får klä skott för deras frustration där.

Ja, vad gör man? Le och var glad och inse att man inte kan sjunka till deras nivå då de slår en med sin erfarenhet av näthat...
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

skeptiskelars

Re: Vill Gesus bli intervjuad för NewsVoice?

Inlägg av skeptiskelars » tor 21 feb 2013, 15:43

@John Houdi
Jag saknar Radio Houdi.
Kan du inte starta upp det igen och bjuda in intressanta gäster.
Får jag föreslå ett program där du pratar näthat med Peratt o Sassersson.
Kanske ett annat program där du kan prata kränkthet med Peratt o Sassersson.
Kanske ett tredje program där Anders kan prata livsåskådning och mänskliga rättigheter med Peratt o Sassersson.

(Nej jag skämtar inte, tycker faktiskt det var kul när Jane Lyzell var med. Kunde hon så kan väl Peratt o Sassersson)

John Houdi

Inlägg av John Houdi » tor 21 feb 2013, 16:30

skeptiskelars skrev:@John Houdi
Jag saknar Radio Houdi.
Kan du inte starta upp det igen och bjuda in intressanta gäster.
Får jag föreslå ett program där du pratar näthat med Peratt o Sassersson.
Kanske ett annat program där du kan prata kränkthet med Peratt o Sassersson.
Kanske ett tredje program där Anders kan prata livsåskådning och mänskliga rättigheter med Peratt o Sassersson.

(Nej jag skämtar inte, tycker faktiskt det var kul när Jane Lyzell var med. Kunde hon så kan väl Peratt o Sassersson)
Hahaha! Hade varit kul men Peratt och Sassersson vill helst inte uttala sig på platser där de inte har kontrollen och kan radera och censurera. De skulle ju heller inte kunna ljuga och förvränga som de gör i dag.
Men visst: jag är på.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » tor 21 feb 2013, 17:14

@John Houdi.
....vem vet, sist sände du väl direkt med både bild och ljus, så här finns ju faktiskt möjligheten att ha ett offentligt samtal, som tom kan spelas in och bevaras för eftervärlden så att var och en kan kontrollera vad som blev sagt och inte sagt. Ställer de inte upp på de premisserna så......

Men nej de vill väl sannolikt inte ställa upp.
Men om du startar upp radion igen så vore det i alla fall kul att höra din inbjudan till dem. (Du bjuder naturligtvis in per telefon).

....och oavsett om du skulle få till några program med de här två personerna eller inte, så hoppas jag att Radio Houdi kommer tillbaka i en eller annan form.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » tor 21 feb 2013, 20:24

John Houdi skrev:Som jag trodde. Peratt skriver en serie om näthat på sin blogg (det roliga är att han inte inser att han beskriver sig och Sasserssons sätt att vara på nätet).

I senaste posten http://www.webcitation.org/6EawrlxGF http://borjeperattexplorer.wordpress.co ... sberget-5/ hänger han ut mig som någon som skulle ha olika handles och nics på forum.
I slutet står:
Visst känner vi igen den taktiken hos talesmän i Vetenskap och Folkbildning. Hur många handles eller nics tror du att John Houdi har?
Det har jag aldrig haft då jag satt det som en hederssak att debattera med mitt riktiga namn (Peratt och Sassersson däremot är ju kända för att gå under flera anonyma nics vilket vi kan se här i denna tråd bl a). Peratt är så bra "journalist" att han inte ens vet om att jag inte är medlem i VoF....
Det gäller väl att möta det faktum att det avslöjats att en och samma person sitter på en massa konton på Flashback och driver deras sak. Då måste de väl försöka vända på den sanningen. Projcering är ju deras arbetsmetod. Sen påstår de också att vi här påstår att det är Sasser som är den som sitter på alle de kontona. Vad som påstås är det faktum att en person har avslöjats med hur många konton som helst. Vi vet inte vem det är och jag har undrat om Sasser är stolt över den där Newsvoicelobbyisten?

När Peratt sedan kräver att ingen ska kunna skriva anonymt på nätet, får vi väl hoppas att han också menar alla som hyllar ideérna på Newsvoice. T ex den där filuren på Flashback. För att inte tala om bloggaren Harvarn som härjade för nåt år sen.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Tony

Inlägg av Tony » tor 21 feb 2013, 20:51

John Houdi skrev:En INTRESSANT sak är att Börje Peratt öppnat kommentarsfältet i bloggposten (han har ALLTID stängda kommentarer annars). Ska vi gissa att han vill att skeptiker ska skriva där så han kan hitta på att det är "trakasserier", "näthat" och att "skeptikerna kommer i flock...".
Jag postade ett ganska oskyldigt inlägg där för några timmar sen. Men det verkar inte ha släppts igenom (än).

baraclara

Inlägg av baraclara » fre 22 feb 2013, 00:43

Var nyss in och läste vad Peratt hade att säga. Det är så barnsligt att man knappt tror det är sant. Min rekommendation är att strunta i honom då det är rätt genomskinligt vad han med anhang är ute efter. Tror de skulle må gott av att det kommer svar från, allra helst, skeptiker så de kan förvränga det som skrivs och komma med egna kommentarer utanför sanningen. Det syns ju rätt väl om man tittar på hur de besvarar John Houdi. Han har skrivit mail och Peratt lägger ut dem och besvarar dem där. Förvränger och har sig så alla ska tro att Houdi är en dålig människa :shock: . Barnsligt och så lågt. Det blir ganska trist för dem om ingen bryr sig. På så vis kan ju de, klubben för inbördes beundran, bara besvara sig själva.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » fre 22 feb 2013, 01:32

Tony skrev:
John Houdi skrev:En INTRESSANT sak är att Börje Peratt öppnat kommentarsfältet i bloggposten (han har ALLTID stängda kommentarer annars). Ska vi gissa att han vill att skeptiker ska skriva där så han kan hitta på att det är "trakasserier", "näthat" och att "skeptikerna kommer i flock...".
Jag postade ett ganska oskyldigt inlägg där för några timmar sen. Men det verkar inte ha släppts igenom (än).
Nej, det kommer nog inte in. Peratt kommer bara släppa in de kommentarer som är mot mig som person. Som nyss när en person "plötsligt" får ta del av "alla mail Peratt skrivit" där denne kan se att det var jag som startade det hela.
Gissar på att denne som kommenterar kommer från Peratt eller Sassers sida då denne förvränger sanningen åt Peratts fördel.

Skriv inget där. MINSTA lilla som är ett försvar för mig kommer Peratt och Sassersson använda emot skeptiker ("de kom i organiserad grupp" etc). Det är ju BARA därför Peratt öppnat kommentarerna; för att locka dit mig och andra skeptiker för att visa "hu hemska skeptiker är". INTE för demokratin att få försvara sig. De ÄR inte intresserade av demokratiska försvar om det inte får dem till gagn.

Det roliga är att Peratt skriver "Han anklagar mig för att lägga upp mailkonversation på nätet" om ett mail där jag bara konstaterar att jag ser hans taktik. Bara där kan ju alla se hur illa han förvränger sanningen.

Sedan skriver han om näthat och förföljelse och är "så oskyldiga" MEN när jag nämner att han inte vet Gesus identitet skriver han "När det gäller Gesus identitet har vi vetat den ganska länge nu".
OM han är "humanist" och inte gillar näthat eller förföljelser kan man undra varför han jobbat så hårt för att ta reda på en persons verkliga identitet? Dör att näthata och trakassera givetvis.

Ja, se barnen... Det är fascinerande att se hur frustrerarde de är. De vet FAKTISKT inte vem Gesus är så jag får klä skott för deras frustration. Sedan är ju Peratt sur för att jag publicerade hans hot...

John Houdi

Inlägg av John Houdi » fre 22 feb 2013, 01:35

baraclara skrev:Var nyss in och läste vad Peratt hade att säga. Det är så barnsligt att man knappt tror det är sant. Min rekommendation är att strunta i honom då det är rätt genomskinligt vad han med anhang är ute efter. Tror de skulle må gott av att det kommer svar från, allra helst, skeptiker så de kan förvränga det som skrivs och komma med egna kommentarer utanför sanningen. Det syns ju rätt väl om man tittar på hur de besvarar John Houdi. Han har skrivit mail och Peratt lägger ut dem och besvarar dem där. Förvränger och har sig så alla ska tro att Houdi är en dålig människa :shock: . Barnsligt och så lågt. Det blir ganska trist för dem om ingen bryr sig. På så vis kan ju de, klubben för inbördes beundran, bara besvara sig själva.
Du har avslöjat deras taktik. Jag tror det kommer mer smutskastning om mig vad det lider. Peratt är så kränkt av att jag avslöjade honom som den värsta anti-humanisten och den VERKLIGA näthataren att han inte släpper det. Han kommer hålla sig på sin blogg där han kan styra kommentarsfältet. Det är ju den vanliga taktiken att förväntas av sådana människor.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » fre 22 feb 2013, 02:11

Om det fanns den minsta substans i Peratts spyor skulle han ju hur enkelt som helst få nån granskande journalist att göra en grej av det. Men han är nog väl medveten om vad man skulle komma fram till om nån granskade hela historien. Därför kör han bara sin projiceringstaktik i sina egna bloggar. Det kan ju t o m vara så att han är lite rädd att det ska avslöjas till lite mer allmänt intresse. Då är nog hans projicering ett desperat försök att föregå en eventuell granskning.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » fre 22 feb 2013, 02:22

Ser att Gesus skrivit en ny bra bloggpost om dessa herrar och deras tappra försök att leta identiteter och smutskasta meningsmotståndare:
http://gesusbloggen.wordpress.com/2013/ ... nagongang/

Roligt också att en person vid namn "Mats Larsson" skriver som Sassersson brukar göra. Har Sasser måhända en skrivarkurs i näthat?

Denne "Mats" skriver att han plötsligt får ta del av alla Peratts mailkonversationer med mig (alltså känner han Peratt väl)
Och skriver:
Jag gick till botten med det här och fick ut den ursprungliga e-postkonversationen mellan Peratt och John Houdi.
Sedan förvanskar han verkligheten på Peratt/Sassersonvis då han skriver
"Men det visar sig att Peratt egentligen inte alls har med saken att göra annat än som information enbart till Houdi om vad han fått via mail. Peratt har aldrig gått ut med detta ändå anklagas han för att använda hörsägen.
Denne "Mats"har alltså läst mailkonversationen och INTE NOTERAT att det är hörsägen via tanterna på Övernaturligt iFokus som gjorde att han citerade dem på sin blogg. Detta innebär ju, rent krasst, att han står bakom dessa skvaller och hörsägen.

Ja, de är lite gulliga ändå dess snubbar.

Kanske skulle en moderator kunna flytta dessa senaste poster om Peratts näthat till en separat tråd då jag garanterar att det kommer mer lögner, näthat och trakasserier från Peratts skrivbord de närmaste veckorna.
Nu fortsätter jag min semester på andra sidan jordklotet men håller mig själv och mina jurister á jour om förtalen mot mig.

John Houdi

Re: Peratts serie om näthat

Inlägg av John Houdi » fre 22 feb 2013, 10:10

Såg nu att Peratt skrivit en tramsig kommentar till på sin blogg. Han skriver "Man vägrar acceptera oönskade fakta och kallar andra för lögnare och bedragare.”
Peratt har ju erfarenheten av att ljuga och förvanska så det är ju inte så konstigt att han tar upp detta i sin "analys" för att svära sig själv fri från att någon påpekar och avslöjar hans lögner.

När jag är hemma kanske jag skriver ett svar till Peratt och Sasser på deras lögnaktiga och förvridande poster och kommentarer. Egentligen ska man låta sådana människor vara. Peratt och Sasser är ju som internettroll som föder sig på diskussioner med skeptiker som de kan förvanska till sin egen fördel och för att svartmåla och förtala andra "icke önskvärda".

Läs gärna hela Peratts artikelserie om näthat. Han vet vad han skriver för det är ju PRECIS de teknikerna han och Sasser använder sig av så de har både erfarenheten och förmågan att vara oärliga utan att blinka.

Användarvisningsbild
Ola

Inlägg av Ola » fre 22 feb 2013, 17:21

Stabilt argument, om man protesterar mot att man blir kallad näthatare av Peratt så bekräftar man att man är näthatare enligt Peratt, för Peratt har definierat näthatare som nån som säger emot honom.
You sit there and you thump your Bible, and you say your prayers,
and it didn't get you anywhere! Talk about your psalms, talk about John 3:16...
Austin 3:16 says I just whooped your ass!
- Stone Cold Steve Austin

Användarvisningsbild
pema

Inlägg av pema » fre 22 feb 2013, 18:47

Ola skrev:Stabilt argument, om man protesterar mot att man blir kallad näthatare av Peratt så bekräftar man att man är näthatare enligt Peratt, för Peratt har definierat näthatare som nån som säger emot honom.
Peratt har antagligen skrivit artikeln om näthat på Sasserssons Vetapedia -Alternativet till Wikipedia. Någon tydlig definition har han inte lyckats utmejsla. I vanlig ordning är det roligare att ställa psykologisk diagnos på näthatarna.

Användarvisningsbild
Catweazle

Inlägg av Catweazle » fre 22 feb 2013, 19:24

Angående näthat skulle det vara intressant att veta vad Peratt har för åsikt om Harvarns blogg för nåt år sen?
Några anspråkslösa ord från en konsensuscomalobotomerad stackare.

Skriv svar