Peratts serie om näthat

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
John Houdi

Re: Peratts serie om näthat

Inlägg av John Houdi » lör 23 feb 2013, 23:40

Oj, nu börjar Börje Peratt greppa alla halmstrån han kan i sitt eget kommentarsfält.
Signaturen "Ruben", som är en av Peratts lakejer på flera forum som Flashback m fl, skrev en hyllningtext till Börje och Börje gick igång. Nu grep han desperat efter halmstråt "stackars kvinnor". Låt mig svara på Börjes spya:
Börje Peratt skrev: Angående samspelet mellan John Houdi och Gesus så har det länge varit så intimt att många uppfattat Houdi som Gesus. Trots att Houdi förnekar detta samspel så landar personlig konversation mellan Houdi och mig på Gesus blogg.
Det finns inget samspel mer än att vi är skeptiker och inte gillar påstådda medium som bedrar människor i sorg.
Den personlig konversation Börje pratar om är ju de citat jag publicerat på Humanistbloggen och övriga forum som avslöjar Börje Peratt som en icke-humanist som hotar och trakasserar meningsmotståndare.
Det är alltså ett förtal av Börje Peratt IGEN.
Börje Peratt skrev:Man kan fråga sig varför dessa två så ihärdigt ger sig på särskilt kvinnor på ett forum där mestadels kvinnor samlas för att diskutera frågor de är intresserade av.
Forumen heter Spiritualism i Fokus och Övernaturligt i Fokus. Inte "kvinnliga spiritualister i Fokus" eller "Övernaturligt bara för kvinnor i Fokus". Där finns massor av män som skriver också och det är FRITT FRAM för VEM SOM HELST att skriva där. För min del struntar jag i om folk är män eller kvinnor utan diskuterar sakfrågorna och inte könen. Börje vill diskutera kön och det säger väl mer om honom...
Börje Peratt skrev:Gesus och Houdi samkör här för att störa och trötta ut dessa kvinnor med impertinenta kommentarer. Houdi har också visat sig vara en uthållig stalker och kränkare på detta iFokus. En ung tjej i samma bransch som hade en avvikande uppfattning blev fullständigt manglad. Houdi ska ha sista ordet och hon utmanade honom på den punkten för att se hur länge han skulle hålla på. Nej han gav sig inte förrän hon slutade svara.
Men, Börje, jag förstår att i din "humanism" som du brukar att ordet diskussion är svårt. Är man, som du Börje, van att bara diskutera på egen blogg där man själv kan förvanska och censurera är det kanske svårt att förstå detta med att man på ett DISKUSSIONSFORUM diskuterar med varandra. Det är lite det som är poängen med ett DISKUSSIONSforum, förstår du, Börje.
Du, Börje, vill ju t ex inget annat än att jag ska diskutera med dig på din blogg.
Börje Peratt skrev:Ett lindrigt sätt att beskriva beteendet är en orimlig besatthet av makt och att dominera.
Nu beskriver du DIN blogg och hur DU diskuterar. På offentliga diskussionsforum är diskussionen öppen och, helst, utan censur som du är van med.
För mig är en paranormalist en paranormalist och jag struntar fullständigt i deras kön. Däremot är Börje Peratt väldigt intresserad av kön och anser att man ska behandlas olika beroende på kön...
Börje Peratt skrev:Tyvärr riskerar de nu återigen att drabbas av Houdis hämnd då jag tar upp det här. Hur jag vet, jo naturligtvis är det dokumenterat och vidarebefordrat. Den enträgenhet med vilken radarparet Houdi Gesus kränker kvinnor tar en stor plats i en vitbok om näthat.
Nu är det väl så att jag inte har några hämndbegär. Att DU, Börje, har hämndbegär är det inget snack om.
Sedan var det ju du som berättade för mig att du enbart hade som källa, för att kränka och smutskasta mig och min familj, att några medlemmar på ovanstående forum mailat dig de lögner du beskriver som "bevis". Det är dessa hörsägen du, som påstår dig vara journalist, nu går ut i stor skala och förtalar mig.

Summa sumarum är att Börje Peratt är frustrerad över att jag inte diskuterar på hans blogg. Han är så desperat att han nu använder könet på de som diskuterar ett ämne som intresserar mig, Gesus och en handfull andra skeptiker (varav flera är kvinnor de också). Det är fult och ohederligt
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

John Houdi

Inlägg av John Houdi » sön 24 feb 2013, 01:09

Mitt batteri på min iPad tog slut innan jag hann lägga upp länkar på föregående post.

Jo, att Peratt och Sassersson fick nytändning beror ju på att Terry Evans hotbrev till Gesus blev offentligt (kan läsas i sin helhet här: http://humanistbloggen.blogspot.com/201 ... hotar.html )
Peratt mobiliseras för att täcka över detta pinsamma mail så då skriver han en "artikelserie" om näthat där han försöker driva in Gesus och mig i en smutsig ohederlig debatt soskenmanöver så Terry Evans mail glöms bort.

Frågan man kan ställa till Börje Peratt är ju om Peratt anser Terry Evans mail till gesus vara näthat eller näthot och hur väl hans gode vän Terry Evans är en humanist efter det mailet skrivits?

Kommer Peratt eller Sassersson svara på detta?
Har Påven en lustig hatt?

Till sist, innan jag lämnar denna soppa och försöker få ut ett par dagar i lugn och ro på min skrivarresa och semester:

Med texten jag citerade ovan från Börje Peratts kommentar "Tyvärr riskerar de nu återigen att drabbas av Houdis hämnd då jag tar upp det här. Hur jag vet, jo naturligtvis är det dokumenterat och vidarebefordrat" visar på att Börje Peratt, ordförande för Humanism & Kunskap, fortfarande åsiktsregistrerar meningsmotståndare och samlar in information om meningsmotståndare och öppet signalerar ett litet hot att det kommer mer av trakasserier och förtal.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/

John Houdi

Inlägg av John Houdi » sön 24 feb 2013, 23:45

Såg att Peratt nu publicerar en privat PM konversation mellan mig och en person på Övernaturligt i Fokus.
Denna person skrek högt när jag på Skepticism i Fokus nämnde att Peratt baserar sitt näthat på skvaller och hörsägen från taneterna på Övernaturligt i Fokus.
En tidigare medhjälpare på det forumet (under den tiden) reagerade så kraftigt och ville ha bevis. Då jag vet att om jag lägger ut bevis skulle outa dem så skickade jag PM til henne där jag bad henne att skicka de citat Peratt baserar sina näthat på till Peratt så att hon får veta att jag inte ljuger att det kommer från personer på ÖN.

Hon betedde sig lite underligt så jag var noga med att inte hota, eller på annat sätt nämna just henne. Men hon tog så illa vid sig att man anade ughlor i mossen att jag bara frågade. HON läste mellan raderan mågot annat.

Vad jag gör är att INTE be henne outa någon. Jag ber henne att HON ska ta kontakt med Peratt för att veta sanningen att det är från ÖN citaten kommer från. Jag säger aldrig att det är hon men jag påvisar att hon är stressad för jag tror att hon myycket väl vet att det är folk från ÖN.
Jag ville aldrig veta vilka det var, för det är ointressant, det förstår man ändå med tanke på citaten tidigare men det är ointressant. Jag agerade här för att HON skulle ta reda på det SJÄLV och INTE outa någon av sina vänner.

Som jag trodde så gick hon till Börje Peratt och hon gav honom vår privata PM-diskussion. Att delge andra vad som står i PM är (har i alla fall varit) en synd på ÖN då man automatiskt får skriv- och läsförbud. Men här var det visst inga problem.

Läser man som Peratt skriver kan man plocka ut hur mycket man vill. Läser mamed min bakgrundsinformation ovan så läser man det på ett helt annat sätt.

Givetvis läser Peratt det som Fan läser Bibeln.

Läs http://borjeperattexplorer.wordpress.co ... isberget-6

För att testa hur fort hon kommer maila Peratt svarade jag henne via PM detta:
Ja, det var inte så svårt att förstå att det var du. Du har t om lämnat ut vår PRIVATA PM till Peratt. Något som du som medhjälpare på ÖN var emot.
Hoppas du är nöjd och stolt nu.

Det intressanta är att INGET av det jag skrev är något annat än att jag ber dig kontakta Peratt och inget annat. Du ser nu hur Peratt vänder det hela i sin blogg.
Jag VISSTE du skulle gå till honom och du föll i fällan.

Uselt av dig. Men du är säkert stolt och lycklig nu? Synd bara att du inte var ärligare.

Vi har inget mer att säga varandra.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » mån 25 feb 2013, 00:48

Just det. Glömde att denne person som tidigare var moderator på Ön skrev följande i en tråd på Skepticism i Fokus:
:
Vi kände oss inte alls träffade! Vi försvarar ÖN och står emot skitsnack som du John hittar på. Jag är visserligen inte moderator på ÖN längre men när man ljuger och hittar på för att misskreditera sajten, då reagerar jag.
Jag bad dej om bevis om detta att vi skulle vart skuld till att Börje drog in din familj. Hade jag eller någon annan på Ön vart skyldiga så hade vi ju inte ens bett om bevis.
Jag bad henne redan då, i tråden, att hon skulle kontakta Peratt för att få höra direkt från honom. Vilket man kan se här bl a: http://skepticism.ifokus.se/discussions ... ions-1#151

Vad Peratt heller inte inser är att personen i fråga alltså var moderator på Övernaturligt i Fokus då dessa kränkande mail om mig sändes till Peratt. På så vis är hon den som då var ansvarig och borde alltså vara intresserad av att veta sanningen och vad som skedde på det forum hon modererade. Så "oskyldig" som Peratt skriver är hon inte i o m att hon var moderator då.

Intressant att se att Peratt verkligen stalkar skeptiker, samlar in information och förföljer dem. Att han publicerar mail mellan mig och honoär en sak, men när han publicerar privata mail mellan två andra människor så undrar jag vilken av hans regler om näthat som han bryter.

Stackarn. Han är så desperat nu Peratt.

Undrar vad hans mål är?
Delmålet är, givetvis, att få bort fokus från Terry Evans hotbrev till Gesus.
Sedan undrar jag vad målet för honom är?
Är han ute efter att svartmåla, förtala och smutskasta mig till den grad att jag tystas och inte ifrågasätter påstådda medium?
Är han nöjd när jag inte skriver längre på forum?
Cill haförstöra min yrkeskarriär?
Han kanske vill förstöra min familj?
Eller, det ultimata; att han önskar smuskasta mig så mycket att. Jag vill ta mitt liv?

Nu är det liten risk för det sista då jag blir starkare av skitsnacket fråPeraty. Det visar att jag är på god väg att avslöja bedragarna som Peratt vil beskydda i sin oehört skruvade versioav "humanism".

Användarvisningsbild
herj

Inlägg av herj » mån 25 feb 2013, 02:47

John Houdi skrev:Just det. Glömde att denne person som tidigare var moderator på Ön skrev följande i en tråd på Skepticism i Fokus:
:
Vi kände oss inte alls träffade! Vi försvarar ÖN och står emot skitsnack som du John hittar på. Jag är visserligen inte moderator på ÖN längre men när man ljuger och hittar på för att misskreditera sajten, då reagerar jag.
Jag bad dej om bevis om detta att vi skulle vart skuld till att Börje drog in din familj. Hade jag eller någon annan på Ön vart skyldiga så hade vi ju inte ens bett om bevis.
Jag bad henne redan då, i tråden, att hon skulle kontakta Peratt för att få höra direkt från honom. Vilket man kan se här bl a: http://skepticism.ifokus.se/discussions ... ions-1#151

Vad Peratt heller inte inser är att personen i fråga alltså var moderator på Övernaturligt i Fokus då dessa kränkande mail om mig sändes till Peratt. På så vis är hon den som då var ansvarig och borde alltså vara intresserad av att veta sanningen och vad som skedde på det forum hon modererade. Så "oskyldig" som Peratt skriver är hon inte i o m att hon var moderator då.

Intressant att se att Peratt verkligen stalkar skeptiker, samlar in information och förföljer dem. Att han publicerar mail mellan mig och honoär en sak, men när han publicerar privata mail mellan två andra människor så undrar jag vilken av hans regler om näthat som han bryter.

Stackarn. Han är så desperat nu Peratt.

Undrar vad hans mål är?
Delmålet är, givetvis, att få bort fokus från Terry Evans hotbrev till Gesus.
Sedan undrar jag vad målet för honom är?
Är han ute efter att svartmåla, förtala och smutskasta mig till den grad att jag tystas och inte ifrågasätter påstådda medium?
Är han nöjd när jag inte skriver längre på forum?
Cill haförstöra min yrkeskarriär?
Han kanske vill förstöra min familj?
Eller, det ultimata; att han önskar smuskasta mig så mycket att. Jag vill ta mitt liv?

Nu är det liten risk för det sista då jag blir starkare av skitsnacket fråPeraty. Det visar att jag är på god väg att avslöja bedragarna som Peratt vil beskydda i sin oehört skruvade versioav "humanism".

Fast finns det någon anledning för dig att egentligen bli chockad? Du är öppen med din identitet och har även funnits på dem flesta forum som gäller sceptisism eller woo-woo(Om jag förstått det rätt). Du blir i och med det ett enkelt mål och då du är öppen med din identitet så blir dessvärre även din familj det. Många här ser ju självklart hur fel det är att dra in familj eller arbetsgivare. Men uppenbarligen inte dem som talar om öppet sinne och ljus och kärlek. Det bästa är nog om alla bara skiter i pellejönsarna och låta dem trötta ut sig själva. För en konstruktiv diskussion kommer aldrig komma från deras håll. Se bara på fegisen Sasserson som pyser med svansen tillbaka till sin lilla borg på newsvoice direkt han blir ifrågasatt.

/Herj

John Houdi

Inlägg av John Houdi » mån 25 feb 2013, 03:05

Du har så rätt, Herj. Kloka ord.

Och jag vet mycket väl att jag skulle bli ett mål för hatare som Peratt men jag ville vara ärlig i att alltid stå för det jag säger och inte gömma mig bakom alias (Som Peratt gjorde med bl a sin signatur "Harvarn" t ex).

Peratt är som ett internettroll och lever på andras klagan och medhåll.
Det vidriga är ju att Peratt gömmer sig bakom en förening som heter Humanism & Kunskap somr en förening som skapats för att kunna trakassera meningsmotståndare som har mage att slå näven i bordet och anse att en bedragare är en bedragare.

När jag kommer hem igen kommer jag att skriva en kartläggande artikel på Humanistbloggen över hur Peratt med anhang förföljer, kränker, förtalar, hotar sina meningsmotståndare för att tvinga dem att vara tysta och inte ifrågasätta bedrägerierna inom mediumvärlden.
De har ju lyckats en gång att få en skeptiker att tysta sin öppna kritik så de har ju fått smak på blod. De har ju förföljt Garvarn och hotat så mycket att t om han la ner (nu var det andra orsaker också) så de vet att de kan tysta meningsmotståndare genom att mala sönder dem, svartmåla, förtala och trakassera dem.

Ska skeptikerrörelsen acceptera detta?

Användarvisningsbild
herj

Inlägg av herj » mån 25 feb 2013, 03:32

John Houdi skrev:Du har så rätt, Herj. Kloka ord.

Och jag vet mycket väl att jag skulle bli ett mål för hatare som Peratt men jag ville vara ärlig i att alltid stå för det jag säger och inte gömma mig bakom alias (Som Peratt gjorde med bl a sin signatur "Harvarn" t ex).

Peratt är som ett internettroll och lever på andras klagan och medhåll.
Det vidriga är ju att Peratt gömmer sig bakom en förening som heter Humanism & Kunskap somr en förening som skapats för att kunna trakassera meningsmotståndare som har mage att slå näven i bordet och anse att en bedragare är en bedragare.

När jag kommer hem igen kommer jag att skriva en kartläggande artikel på Humanistbloggen över hur Peratt med anhang förföljer, kränker, förtalar, hotar sina meningsmotståndare för att tvinga dem att vara tysta och inte ifrågasätta bedrägerierna inom mediumvärlden.
De har ju lyckats en gång att få en skeptiker att tysta sin öppna kritik så de har ju fått smak på blod. De har ju förföljt Garvarn och hotat så mycket att t om han la ner (nu var det andra orsaker också) så de vet att de kan tysta meningsmotståndare genom att mala sönder dem, svartmåla, förtala och trakassera dem.

Ska skeptikerrörelsen acceptera detta?
Att belysa problemet med personer som Sasserson och Peratt som hotar och förtalar brukar vara en bra metod till att få folk som trakasserar och agerar med tvivelaktiga metoder. Jag anser väl inte att någon ska acceptera att bli behandlad på det sättet. Jag kan tycka att det ska fördömmas både från skeptiskt och paranormalt håll, Dessa metoder är inte acceptabla och jag tror dem enda som kan få Peratt och Sasserson att sluta är just att deras egna börjar säga ifrån.

Jag kan dessutom förstå om du är mycket upprörd i och med att din familj hängs ut. Skulle någon hänga ut min familj på det sättet hade jag förmodligen inte varit så sansad som du faktiskt varit i detta fallet. Sedan borde ju media utreda Evans koppling till dessa 2 clowner. Kan ju inte direkt vara bra reklam att man håller ryggen på folk som enklast kan beskrivas som "näthatare".

Användarvisningsbild
B Hellqvist

Inlägg av B Hellqvist » mån 25 feb 2013, 08:38

John Houdi skrev:Stackarn. Han är så desperat nu Peratt.
Desperatt.
Reason is always a kind of brute force; those who appeal to the head rather than the heart, however pallid and polite, are necessarily men of violence. We speak of touching a man's heart, but we can do nothing to his head but hit it. Chesterton

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » mån 25 feb 2013, 12:44

Nytt inlägg - #Perattleaks

http://gesusbloggen.wordpress.com/2013/ ... sus-style/

Mycket att läsa, men tror det är värt det!
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

ru4real

Inlägg av ru4real » mån 25 feb 2013, 17:20

Jag skrev en fråga där, innan jag såg vad Houdi skrev här om att inte besvara Börje Debatt. Men, min fråga/kommentar har inte blivit godkänd för publicering, av ngn underlig anledning :)

Nåväl, detta skrev jag iag;
"Att i en blogg om näthat och förföljelse ange en person med namn ter för mig sig väldigt underligt. Om det inte är för att använda som ett belysande exempel, annars gör ju faktiskt bloggförfattaren precis det som denne skriver om…. Logisk kullerbytta eller personlig vendetta?"

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » mån 25 feb 2013, 19:08

John Houdi skrev:Vill han förstöra min yrkeskarriär?
Givet. Som hämnd för att han anser att du försöker förstöra mediernas yrkeskarriär. Och det är ju klart. Om du hade påstått att du trollar på riktigt och Terry Evans hade varit öppen att han bara är ståuppare och mentalist, så kanske jag hade bytt sida.

Men bara kanske. Med tanke på Peratts metoder hade jag kanske bara struntat i allt.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » tis 26 feb 2013, 03:30

Signaturen Mia-38, som mot sina egna regler på Övernaturligt i Fokus delger privata PM (vilket jag visste hon skulle göra) gråter ut ännu mer hos Peratt:

På Peratts näthatsblogg skriver hon:
Mia-38 skrev:Tyvärr fortsätter det inne i tråden på SiF. Men jag tänker inte lägga mer krut på detta. JH har visat vem han är tydligt nu. Går det emot honom så gnäller och skäller han och påstår att man ändrar i mail och allt vad det nu är.
Jag kontaktade Börje och nu är tydligen det med fel.
Det är lustigt att han inte bemöter kritiken HÄR inne utan skriver på ”sin” sajt SiF. Men det är väl för att få medhåll av sina gelikar kan jag tro.
Men nu ser alla här inne hurdan han är och hur han verkar.
Han testar och lägger ut fällor, insinuerar och trakasserar.
Det senaste var att jag sprang till Börje med gråten i halsen. Ännu ett felaktigt antagande av JH som vanligt. Han tror han vet så mycket men han vet så lite.
Och tyvärr är det inte många som vågar stå upp emot honom.
Mia, ingen kan ta en ärlig diskussion med pEratt på hans blogg. Det finns redan bevis för flera skeptiker som skrivit där men som Peratt inte släppt igenom.
Peratt är välkommen hit och till SiF om han vill ha en ärlig diskussion.

Fegisen Peratt klappar händer åt Mia och förtalar mig grovt igen genom att skriva:
Börje Peratt skrev:Hans mod sträcker sig inte längre än till att angripa tjejer. Det visste vi också. En psykisk kvinnomisshandlare således.
Vilken feg och patetisk lögnare och förtalare denne Peratt är.

Jag kommer nog i dag att delge hela min tidigare mailkonversation mellan mig och Peratt till Gesus och de som är intresserade. Nu när Peratt desperat börjar med grova förtalbara kränkningar är det dags att släppa på vänligheten.

Kanske dags att försöka samla den icke-existerande svenska skeptiska rörelsen? Eller ska man bara skita i denna desperata ärekränkande mannen?

Synd jag är utomlands på semester bara....

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » tis 26 feb 2013, 10:27

Lärdom 1: Pseudoskepticismen är den mylla i vilken näthatet gro.

Lärdom 2: Det verkar vara olika typer av utforskare som köper Börje Peratt - Utforskarens böcker. Kolla till höger under rubriken "Kunder som köpt boken köpte även".
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » tis 26 feb 2013, 11:58

Jonas K skrev: Lärdom 2: Det verkar vara olika typer av utforskare som köper Börje Peratt - Utforskarens böcker. Kolla till höger under rubriken "Kunder som köpt boken köpte även".

Ha ha. Kan man utläsa att det är överviktiga kvinnor(?) som vill gå ner i vikt, lära sig avsugningar och har problem med ekonomin av det..?

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » tis 26 feb 2013, 11:59

Denna är väl inte illa av Peratten

"Låt mig då förklara det så här. Det är skillnad på en civiliserad diskussion och en som sker med avsikt att skada och där man använder alla knep man kan för att göra illa." - Börje Peratt

och då menar han INTE vad han håller på med!

Skriv svar