Peratts serie om näthat

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Re: Peratts serie om näthat

Inlägg av Gesus » ons 27 feb 2013, 11:42

KA67 skrev:
Börje Peratt skrev:Att beskylla någon utan bevis är en allvarlig kränkning.
Ja här är t.ex 25 grejer som Peratt slänger ur sig UTAN bevis eller något...

http://gesusbloggen.wordpress.com/2013/ ... la-skapet/
En flöjt utan hål, är ingen flöjt!

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » ons 27 feb 2013, 22:18

Jonas K skrev:Lärdom 2: Det verkar vara olika typer av utforskare som köper Börje Peratt - Utforskarens böcker. Kolla till höger under rubriken "Kunder som köpt boken köpte även".
"Hejdå! Begravningsboken
Lotte Möller"
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » ons 27 feb 2013, 22:47

Hexmaster skrev:Väldigt vilken uppmärksamhet boken fått i bloggosfären!

Eller kan det vara..? Ja. Det var det.
Hallå! Perattosfären är faktiskt en del av bloggosfären!
piotrr skrev:"Hejdå! Begravningsboken
Lotte Möller"
Det måste just nu pågå större förändringar i konsumtionsmönstret hos köpare av $ucceboTM. I förrgår var en handbok i hur man ger kvinnor oralsex och en handbok i hur man ger män oralsex med på listan. Igår var bara fellatioboken kvar och idag är båda borta. Märkligt.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Användarvisningsbild
piotrr
Kontakt:

Inlägg av piotrr » ons 27 feb 2013, 23:15

Jonas K skrev:
piotrr skrev:"Hejdå! Begravningsboken
Lotte Möller"
Det måste just nu pågå större förändringar i konsumtionsmönstret hos köpare av $ucceboTM. I förrgår var en handbok i hur man ger kvinnor oralsex och en handbok i hur man ger män oralsex med på listan. Igår var bara fellatioboken kvar och idag är båda borta. Märkligt.
Skulle de kunna vara utdöende måhända?
/ Per Edman
Kiri-kin-tha's first law of Metaphysics: Nothing unreal exists
Folkpartiet Norrmalm. Vetenskap och Folkbildning. Uppsalainitiativet. Inlägget innehåller mina åsikter.

John Houdi

Inlägg av John Houdi » tor 28 feb 2013, 03:24

Som ursäkt för Börje Peratts hatpost på sin blogg skriverTorbjörn Sassersson till Peratts försvar på Skepticism iFokus:
Torbjörn Sassersson skrev:"Outningen" av Gesus identitet skedde genom två postningar av två utkast på Peratts blogg av misstag enligt Peratt. Han kanske bara var trött. Inläggen existerade några sekunder på nätet, men hann gå iväg som prenumerations-mail.
Så OM man skulle vilja näthata, mobba, förfölja, trakassera sina meningsmotståndare som Börje Peratt gör så kan man alltså komma ifrån detta genom att säga "jag var lite trött".
Läs hela tråden och Sasserssons slingringar:
http://skepticism.ifokus.se/discussions ... sions-1#33

Någon som vet om Börje Peratt är OK förresten? Han har inte förtalat eller trakasserat mig på sin blogg på över ett dygn.
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/
* Lyssna på podcasten RADIO HOUDI

Användarvisningsbild
mattias73
Kontakt:

Inlägg av mattias73 » fre 01 mar 2013, 13:26

ru4real skrev:
ru4real skrev:Jag skrev en fråga där, innan jag såg vad Houdi skrev här om att inte besvara Börje Debatt. Men, min fråga/kommentar har inte blivit godkänd för publicering, av ngn underlig anledning :)

Nåväl, detta skrev jag iag;
"Att i en blogg om näthat och förföljelse ange en person med namn ter för mig sig väldigt underligt. Om det inte är för att använda som ett belysande exempel, annars gör ju faktiskt bloggförfattaren precis det som denne skriver om…. Logisk kullerbytta eller personlig vendetta?"
Och så klart så kom inte min kommentar med... Undrar varför? :lol:
Hoppas nu alla har tillgång till bra skärmdumpsverktyg där man kan se att inlägget skickas, väntar på moderering och vad innehållet i inlägget är. Naturligtvis kan man tänka sig att det kommer att förnekas att inlägg inte tas med, alternativt att det stod något annat än det man verkligen skrev.

Eller har det lugnat ner sig lite... Vänta. Just det, februari har bara 28 dagar. Trodde inte det skrivits här på flera dar!
"Alla andra har fel - det är bara vi som har rätt" - Annika Dahlqvist i SVT
Driver podcasten och bloggen "Ja é skeptisk": http://jageskeptisk.wordpress.com
Mail: jageskeptisk@gmail.com

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » fre 01 mar 2013, 15:55

John Houdi skrev:Som ursäkt för Börje Peratts hatpost på sin blogg skriverTorbjörn Sassersson till Peratts försvar på Skepticism iFokus:
Torbjörn Sassersson skrev:"Outningen" av Gesus identitet skedde genom två postningar av två utkast på Peratts blogg av misstag enligt Peratt. Han kanske bara var trött. Inläggen existerade några sekunder på nätet, men hann gå iväg som prenumerations-mail.
Så OM man skulle vilja näthata, mobba, förfölja, trakassera sina meningsmotståndare som Börje Peratt gör så kan man alltså komma ifrån detta genom att säga "jag var lite trött".
Läs hela tråden och Sasserssons slingringar:
http://skepticism.ifokus.se/discussions ... sions-1#33

Någon som vet om Börje Peratt är OK förresten? Han har inte förtalat eller trakasserat mig på sin blogg på över ett dygn.
Ja och det är lögn att det bara var "ute" i några sekunder Det har legat ute sen den den 13 februari och ligger fortfarande ute!

http://www.google.com/reader/view/feed% ... %2Ffeed%2F

inläggenhar också redigerats och skrivits tilloch från under 14 dagar Så Börje har nog varit "trött" 14 dagar i sträck... (man undrar iofs om han är vaken någon gång)

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » fre 01 mar 2013, 15:56

Jonas K skrev:Det måste just nu pågå större förändringar i konsumtionsmönstret hos köpare av $ucceboTM. I förrgår var en handbok i hur man ger kvinnor oralsex och en handbok i hur man ger män oralsex med på listan. Igår var bara fellatioboken kvar och idag är båda borta. Märkligt.
Säljer den ev fler ex så kommer det stå - dom som köpte denna, köpte även en pall och ett rep!

John Houdi

Inlägg av John Houdi » fre 01 mar 2013, 16:19

Här en intressant bild som visar Börje Peratts ohederlighet som debattör på sin egna blogg (var annars? Han törs ju inte ta en öppen debatt).

Ett bevis på hur han gör grova personangrepp och förtal på mig för att sedan redigera det postade inlägget för att skydda sig (men han tänkte inte på alla skärmdumpar som tagits). T om Peratt hade visst en gräns gällande grova kränkningar, vilket är positivt iofs.

Översta skärmdumpen är från originalpostningen och nedanför denna som posten ser ut i dag. Notera att datum och tid är densamma trots redigering.

Bild

Börje måste ha "varit lite trött" när han skrev första posten (som Sassersson skyller Peratts personangrepp på), för det kan väl ändå inte baseras på frustration, hat och hämndbegär?

Men det är kul att woowoos anser att jag är sådant hot mot deras verksamhet att de måste ta till sådana personangrepp för att tysta mig och att jag inte ska fortsätta granska påstådda medium.
Gesus vet de inte identiteten på så han klarar sig ännu från personangrepp och förtalen.

Kanske ska jag kolla med någon som håller på med rykteshantering på webben. Sasser; vad kostar du? ;-)
* Läs min blogg John Houdi Skeptikern - http://johnhoudiskeptikern.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » fre 01 mar 2013, 17:49

Nu har Börje varit trött igen och förhandspublicerat av misstag för någon sekund. Del 8 i serien om näthatet kommer att handla om Kungliga Vetenskapsakademin.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Användarvisningsbild
Gambit

Inlägg av Gambit » fre 01 mar 2013, 17:50

Jonas K skrev:Nu har Börje varit trött igen och förhandspublicerat av misstag för någon sekund. Del 8 i serien om näthatet kommer att handla om Kungliga Vetenskapsakademin.
Oj oj oj, ja DÄR har vi ett gäng som näthatar. Mycket och ofta!

John Houdi

Inlägg av John Houdi » fre 01 mar 2013, 18:29

Jonas K skrev:Nu har Börje varit trött igen och förhandspublicerat av misstag för någon sekund. Del 8 i serien om näthatet kommer att handla om Kungliga Vetenskapsakademin.
Jag såg det.
Men skriv inte sådär. Konspirationsteoretikern Börje Peratt kommer då tro att det är VoF som "gjort dataintrång" eller något annat påhitt. Han skulle aldrig erkänna att han inte har koll på sin RSS-ström.
Han är ju känd för att konstant överdriva och förvanska verkligheten en smula...

Användarvisningsbild
Gesus
Kontakt:

Inlägg av Gesus » fre 01 mar 2013, 19:30

Ser där att Börje bla är upprörd över att systerföreningar samarbetar..!

Användarvisningsbild
Jonas_R

Inlägg av Jonas_R » fre 01 mar 2013, 19:42

Jag gillar särskilt hur Peratt först säger att vi inte kan veta vad som fanns innan big bang för att sedan avslöja att han redan beskrivit detta i sitt 22åriga "forskningsprojekt" som ju blev till Succebo. Så inte bara är Peratt världens bästa expert på humanism, vetenskapsfilosofi och näthat, han sitter även inne med sanningen om universums uppkomst!

Maken till ego och hybris har nog sällan skådats. :O=
There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance - Ali

John Houdi

Inlägg av John Houdi » fre 01 mar 2013, 21:46

Jonas_R skrev:Jag gillar särskilt hur Peratt först säger att vi inte kan veta vad som fanns innan big bang för att sedan avslöja att han redan beskrivit detta i sitt 22åriga "forskningsprojekt" som ju blev till Succebo. Så inte bara är Peratt världens bästa expert på humanism, vetenskapsfilosofi och näthat, han sitter även inne med sanningen om universums uppkomst!

Maken till ego och hybris har nog sällan skådats. :O=
Ja, och en sådan människa är ju någon man måste följa på Twitter. Men se nej. Där blev jag blockad på sekunden av Peratt.
Han tror väl att om man trycker på knappen "följ" så ser han"förföljd"... Det brukar ju vara ganska mycket läsförståelseproblem bland de man diskuterar med...
Eller så är han kanske bara lite trött...

Skriv svar