Demokratiska Partiet - när H&K fick storhetsvansinne

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Re: Demokratiska Partiet - när H&K fick storhetsvansinne

Inlägg av Tryggve » fre 22 mar 2013, 00:37

Hexmaster skrev: Om det räcker med nicks är de redan där.
Jo. På sätt och vis blir jag lite överraskad om "Demokratiska partiet" inte redan är registrerat, men det är kanske bara en massa lokalpartier som har använt det redan. :-)

Användarvisningsbild
Skurt

Inlägg av Skurt » fre 22 mar 2013, 00:57

Hittade detta också:
Näthuliganism skrev:Problemet med kränkningar och förföljelser på nätet har ökat.
Här är det viktigt att datainspektionen får instrument att avslöja anonyma näthuliganer.
Samtidigt krävs en en tydlig lagstiftning för att kunna utdöma straff som avhåller från verksamheten.
Försvaret skrev:För att förebygga terrorism krävs goda underrättelser. Därmed är FRA kanske vårt bästa skydd. De som inte har något att dölja behöver inte bekymra sig.
De vill bussa FRA på Gesus alltså. Jag tror inte de kommer ingå nåt samarbete med Piratpartiet iallafall.
Internet skrev:Skyddet av integritet kan diskuteras. De som behöver bäst skydd är de som stjäl, förföljer och förstör. Således de kriminella.

De har också skrivit om förtidspensionerade greker i Sverige.
Jag är inte den riktiga Skurt.

Användarvisningsbild
Tryggve
Forummoderator

Inlägg av Tryggve » fre 22 mar 2013, 01:03

Nåja, de tröttnar nog rätt snart. Det brukar ju bli så.... :-)

Användarvisningsbild
pema

Inlägg av pema » fre 22 mar 2013, 07:35

Hexmaster skrev:Man behöver inte ens kolla domänen... Greven, inte betjänten. :-) Sasser brukar heller inte regga i eget namn om han inbillar sig att han har något att vinna på det.
Binero skrev:Registrant Name:Borje Peratt
Registrant Organization:Foreningen Kulturnatet
Är det Föreningen Kulturnätet som skall ha hand om partikassan på samma sätt som de administrerar medlemsavgifterna till H&K. Skulle inte bli förvånad om det kommer användas samma postgironummer.

Något enfrågeparti verkar man inte ha i avsikt att skapa, snarare är det väl ett gammalt centerparti kryddat med new-age-flum. Frågan är om det är rätt strategi för att få ihop de 1500 underskrifterna? Det hade nog varit lättare att ena dessa "tossar" kring en fråga gentemot "etablissemanget". Vakenfolket lär väl exempelvis inte gilla FRA-snacket.

Användarvisningsbild
pema

Inlägg av pema » fre 22 mar 2013, 08:09

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » fre 22 mar 2013, 11:29

Det här är ju det bästa som hänt på Perattfronten i år!

Kul att se att de ska driva den gamla Perattska käpphästen "Utrota den kinesiska mellanskarven!" också.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » fre 22 mar 2013, 11:35

Och inlägget har alltså illustrerats med en bild på turkisk yoghurt.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
pema

Inlägg av pema » fre 22 mar 2013, 11:37

micke.d skrev:Och inlägget har alltså illustrerats med en bild på turkisk yoghurt.
Mja, nu var det ju ett förslag till bild ifrån mig. Och gubben var ju grek. Men bäst-före-datum är antagligen på tok för kort.

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » fre 22 mar 2013, 11:44

pema skrev:
micke.d skrev:Och inlägget har alltså illustrerats med en bild på turkisk yoghurt.
Mja, nu var det ju ett förslag till bild ifrån mig. Och gubben var ju grek. Men bäst-före-datum är antagligen på tok för kort.
Aha. Jag trodde ju att det var en genuin bild från deras hemsida. Poe slår till igen!
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » fre 22 mar 2013, 12:15

Jonas K skrev:Kul att se att de ska driva den gamla Perattska käpphästen "Utrota den kinesiska mellanskarven!" också.
Den kände jag inte till så jag blev paff av det där utfallet... Det var en intressant att man försöker framställa den vanliga storskarven som en invasiv art.
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
pwm
Kontakt:

Inlägg av pwm » fre 22 mar 2013, 12:36

Stackars Börje. Någon borde upplysa honom om att det inte är så begåvat att ge sig in i politiken om man inte tål vare sig kritik eller granskning.

skeptiskelars

Inlägg av skeptiskelars » fre 22 mar 2013, 12:50

Undrar om det här är ett "systerparti" ?
Har bara skummat lite i partiprogrammet och det ser ut att kombinera styrkande av kristendomen, lite främlingsfientlighet, liberalisering av røykeloven (det du Peratt !!!), liberalisering av alkohollagstiftningen, lite alternativmedicin på ett hörn, skrota u-hjälpen till muslimska länder och naturligtvis löften om mera pengar till alla.

http://www.demokratene.no/partiprogram/
http://no.wikipedia.org/wiki/Demokratene_i_Norge

Kanske kommer det en mera noggrann definition av vad som är "systerparti" på deras hemsida snart :lol:

Användarvisningsbild
pema

Inlägg av pema » fre 22 mar 2013, 12:53

skeptiskelars skrev:Undrar om det här är ett "systerparti" ?
Vetapedia har väl svaret vilka som är systerpartier. :lol:

Användarvisningsbild
pema

Inlägg av pema » fre 22 mar 2013, 13:00

Hexmaster skrev:
Jonas K skrev:Kul att se att de ska driva den gamla Perattska käpphästen "Utrota den kinesiska mellanskarven!" också.
Den kände jag inte till så jag blev paff av det där utfallet... Det var en intressant att man försöker framställa den vanliga storskarven som en invasiv art.
Det är nog snarast ett utslag av svågerpolitik, eller rättare sagt brödrapolitik. "Legenden Fiskeguide Hans Nordin" är nämligen Peratts brorsa (även om han aldrig nämner det i sina intervjuer) och har nog inspirerat Demokraternas fiskepolitik. Återstår att se om någon nappar på röstfisket.

Användarvisningsbild
Jonas K
Kontakt:

Inlägg av Jonas K » fre 22 mar 2013, 13:20

Grundaren själv har skrivit ett skönlitterärt alster på en av sina bloggar för att sätta grundandet av partiet i ett sammanhang.
utdrag ur Peratts alster skrev:Av och till spreds rykten och mutades nyckelpersoner på media-, och ordningsbåtarna för att skrämma upp dem i livbåtarna. Med hjälp av några myndighetsförrädare kunde ubåtarna tvinga fram vaccineringskampanjer som ytterligare berikade lyxjakterna.

Vid ett skede var det några i livbåtarna som fått nog. De försökte nå ut till allt fler strandsatta och även de som låg i sjön och simmade för sina liv.

Nu måste något göras.

Det var först som en viskning. Men flera nya små båtar började åka runt och få folk med sig på förändring. En ny båt ”Demokraterna” hade till och med lyckats beskriva hur det skulle kunna gå till. Flera anslöt sig till detta projekt. Men märkligt nog fanns det bland dem som låg och simmade för livet en jantegemenskap som innebar att man hellre drog med sig folk i djupet än ville rädda sig. Kanske var det därför att man tappat tron på att någonsin skapa ett bättre liv och gå från att vara en plaskdamm för några få till en sjö som den var avsedd från början.

Ett rikt liv för alla.
Läs min diverseblogg om konspirationsteorier, obskyra ideologier, nyandlighet, religiös extremism mm

Skriv svar