Lambertz

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.

Bör Lambertz avgå

Ja
62
75%
Nej
17
20%
Annan motivering
4
5%

Antal röster: 83

millgard

Re: Lambertz

Inlägg av millgard » lör 30 nov 2013, 19:41

Personlig vendetta gentemot Lambertz? Hur skall man annars förklara så besinningslösa uttalanden om andra människor?

Användarvisningsbild
djembelelle

Inlägg av djembelelle » lör 30 nov 2013, 21:06

millgard skrev:Personlig vendetta gentemot Lambertz? Hur skall man annars förklara så besinningslösa uttalanden om andra människor?
Eller så är det Lambertz som håller på med någon personlig vendetta. Hur ska man annars förklara så besinningslösa uttalanden?

millgard

Inlägg av millgard » lör 30 nov 2013, 21:22

Jag menar de fåniga personangrepp och epitet somförekommer här på forumet. Spara sånt tills ni träffar honom personligen.

Man får associationer till palmehat på Flashback...

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » lör 30 nov 2013, 21:53

millgard skrev:Jag menar de fåniga personangrepp och epitet somförekommer här på forumet. Spara sånt tills ni träffar honom personligen.

Håller med angående rena personangrepp. Hoppas du håller med om detsamma angående inlägget om GW:s hälsa och eventuella livslängd.

Hoppas också att du inte tycker att det är personangrepp att ifrågasätta L:s debatteknik, argument och bevisvärdering.
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

millgard

Inlägg av millgard » lör 30 nov 2013, 23:50

Nej, det är däremot helt OK och det är självklart lika illa oavsett vem som är måltavla.

Användarvisningsbild
MBY

Inlägg av MBY » sön 01 dec 2013, 16:15

millgard skrev:Jag menar de fåniga personangrepp och epitet somförekommer här på forumet. Spara sånt tills ni träffar honom personligen.

Vad yrar du om? Kritiken mot Lambertz på forumet har ju varit saklig och kryddstark, rättfram och reko. Det är väl för fan helt i sin ordning att tala om Lambertz vettlöshet, ohederlighet och lögnaktighet? De enda "fåniga personangrepp" som förekommit är ju mot GW, där hans hälsa, omfång och andning har varit på tapeten. GWs fysiska attribut är mycket mer av osakliga personangrepp än Lambertz mentala dito. Ingen har väl sagt något om Lambertz utseende ö.h.t? Jo, en sak har någon nämnt, som också är sant: Lambertz har ett jävligt fult hånleende som någon bör täppa till.

Lambertz är den besinningslösa, fåniga och osaklige.

Användarvisningsbild
Anders

Inlägg av Anders » sön 01 dec 2013, 19:43

Vill bara skjuta in att Quick "erkände" en mängd andra mord som han inte begått. Dessa kom av någon anledning inte med i åtalen.

Om nu Lambertz anser att enbart rättsfallen skall ligga till grund för bedömningen av fallen så är det lite märkligt att han pratar om objektiv bedömning där Quick kan vara skyldig till morden(98/90%). Kan inte Lambertz välja vilken värld han ska debattera om, den verkliga, eller den som finns inom rättssalen? I den verkliga världen är ju Quick ännu mindre skyldig, bla har ju icke åtalade mord visats sig begångna när Quick bevisligen varit på annan plats, bland annat i förvar av rättsstaten.
Maskirovka är en rysk militärteknisk term för metoder, verktyg, utrustning, med mera, som skall vilseleda en fiende i händelse av en konfliktsituation

Användarvisningsbild
djembelelle

Inlägg av djembelelle » sön 01 dec 2013, 23:44

Och han erkände mord på två stycken som visade sig vara vid liv. Ingen fick en tankeställare av det.

Multipower
Avstängd

Inlägg av Multipower » mån 02 dec 2013, 01:42

Såg reprisen om Kvinnan bakom Säter, väldigt praktiskt att skylla på en som är död, när psykiatrin brukar ändra sin åsikter och en journalist som arbetar under falska förespeglingar.

Kom att tänka på ett annat fall, där en hemvårdare dömdes för mord http://sv.wikipedia.org/wiki/Joy_Rahman

Användarvisningsbild
matsw

Inlägg av matsw » mån 02 dec 2013, 04:14

Multipower skrev:Såg reprisen om Kvinnan bakom Säter, väldigt praktiskt att skylla på en som är död, när psykiatrin brukar ändra sin åsikter
Kritiken ligger väl just i att den mekanismen, var satt ur spel?
det väsentliga är inte vad man vet utan hur man vet det.

Multipower
Avstängd

Inlägg av Multipower » mån 02 dec 2013, 06:42

Catweazle skrev:
Multipower skrev:Såg just reprisen av korsförhöret emot L i Veckans brott där han lät vettig, då man vet hur journalister kan arbeta. Leif GW Persson som inte verkar kunna sköta sin hälsa och är nära döden som han sa nyligen, har han haft något rätt i andra fall?

"TQ erkände 13 ouppklarade mord med inga andra misstänkta och kunde lämna en rad unika uppgifter som ingen annan visste"
"Vad som hänt är att misstankegraden sjunkit från kanske 98% till 90 då han tog tillbaks sina erkännanden. Åklagare har inte ansett att det räcker till åtal, men massmedia har blivit totalt blåsta"
Man kan tycka vad man vill om GW:s stil i normala fall, liksom hans hälsa. Hur ofta han har haft rätt förr är inte heller särskilt relevant i diskussionen, liksom Lambertz tidigare meriter.

Däremot tycker jag inte om att Lambertz tilläts att avbryta sina opponenter så gott som hela tiden innan de talat till punkt. Jag delar inte din uppfattning att han gav ett vettigt intryck. Jag tycker att han gav ett intryck av att vara desperat i att inte låta sina opponenter utveckla sina resonemang. Sedan förstår jag inte varför han inte nämnde bättre tekniska bevis än den markerande likhunden om det nu finns. Sedan fanns ju ingen chans för en diskussion om vilket bevisvärde det har, eftersom det var då han frekvent avbröt sina opponenter innan de hade talat till punkt.

Lambertz lämnade bara fler frågetecken efter sig i programmet och ingen kan med bästa vilja i världen säga att han inte fick chansen att tala till punkt och utveckla sina tankar.

Att journalister kan jobba för mycket i populistiska vindriktningen är sant. Jag ska erkänna att jag inte har fördjupat mig särskilt mycket i frågans alla detaljer och har förr inte uteslutit att det kan finnas poänger i Lambertz utspel. Men till skillnad från du tycker jag att han gav ett mycket svagt intryck i debatten, förutom i förmågan att avbryta och hålla monologer. Att nämna tekniska bevis och sedan ta upp ett exempel som knappast kan kallas för tekniskt bevis utan i bästa fall en indicie, får mig att undra om han har bättre.

Lambertz insats i veckans brott gjorde mig bara mer frågande vad han egentligen har på fötterna.
Ja den blev inte så bra då han korsförhördes men jag har hört honom flera ggr och man måste lyssna noga på vad han säger, obstinat som han är, men han har bara sagt att domstolarna dömde rätt på det som lagts fram, inte det vi vet nu. Jämför med Palmefallet, hur många som vet bäst och olika.

Multipower
Avstängd

Inlägg av Multipower » mån 02 dec 2013, 06:46

Blafsen skrev:

Håller med angående rena personangrepp. Hoppas du håller med om detsamma angående inlägget om GW:s hälsa och eventuella livslängd.

Hoppas också att du inte tycker att det är personangrepp att ifrågasätta L:s debatteknik, argument och bevisvärdering.
Personangrepp är ok extern men inte internt här. <3

Multipower
Avstängd

Inlägg av Multipower » mån 02 dec 2013, 06:48

matsw skrev:
Multipower skrev:Såg reprisen om Kvinnan bakom Säter, väldigt praktiskt att skylla på en som är död, när psykiatrin brukar ändra sin åsikter
Kritiken ligger väl just i att den mekanismen, var satt ur spel?
Dom ändrar sig inte varje dag men det som är rätt nu kan vara fel om ett år.

Multipower
Avstängd

Inlägg av Multipower » mån 02 dec 2013, 06:54

Själv tror jag att TQB är oskyldig men han är så manipulativ så läser man på kan det bli en annan slutsats. För har man begått ett mord eller fler men erkänner många och tar tillbaks allt många år senare, kan polisen inte ladda om när erkända brott inte behöver lik övertygande bevisning. Men så smart var han nog inte då.

Sensemaker

Inlägg av Sensemaker » mån 02 dec 2013, 09:55

Multipower skrev:Själv tror jag att TQB är oskyldig men han är så manipulativ så läser man på kan det bli en annan slutsats. För har man begått ett mord eller fler men erkänner många och tar tillbaks allt många år senare, kan polisen inte ladda om när erkända brott inte behöver lik övertygande bevisning. Men så smart var han nog inte då.
Vore det inte enklare att låta bli att erkänna till att börja med. Såvitt jag förstår var han inte misstänkt från början.

Sensemaker

Skriv svar