Tjurgubbar som inte lever som de lär.

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Re: Tjurgubbar som inte lever som de lär.

Inlägg av micke.d » sön 29 dec 2013, 03:04

fråntaiga skrev:Jag grejade underarmen med hjälp av aluminiumfolie och eltejp.
Hon gjorde ingenting. När hon väl kom sig till läkare hade det börjat ta ihop så de skickade bara hem henne igen.

- Men hade du inte ont !!?!
- Det var lite omständigt att diska med en hand.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
fråntaiga

Inlägg av fråntaiga » sön 29 dec 2013, 03:06

micke.d skrev:
fråntaiga skrev:Jag grejade underarmen med hjälp av aluminiumfolie och eltejp.
Hon gjorde ingenting. När hon väl kom sig till läkare hade det börjat ta ihop så de skickade bara hem henne igen.

- Men hade du inte ont !!?!
- Det var lite omständigt att diska med en hand.
Rätta tagen! Man besvärar inte sjukvården i onödan!

TomasT

Inlägg av TomasT » sön 29 dec 2013, 03:08

Berätta vad det är för hot mot inredningen.I den mån det är det,hur ser den ut.Vad kunde 1177 bistå med?

Användarvisningsbild
Pär C

Inlägg av Pär C » sön 29 dec 2013, 10:18

Vi brukar här hemma tävla i grenen Längsta tid med obehandlad sjukdom. Vinnaren gick 3 månader med halsfluss. På andra plats ligger 2,5 månad med lunginflammation. Ett hederomnämnade finns för att ha avböjt både helikopter och snöskoter till sjukhus en efter vurpa i skidbacke, detta till förmån för en stärkande promenad och busstur i slalompjäxor. (Det visade vara en avsliten muskel med 2 veckor på kryckor som följd. )
There are several ways to argue with idiots. None of them works.

Användarvisningsbild
Blafsen

Inlägg av Blafsen » sön 29 dec 2013, 12:37

Nåja, hälsa tjurgubben från mig och förklara att han ska lyssna på bättre vetande. Dvs de allra flesta. :lol:

Bild
......men jag är inte smartare än en femteklassare.

Användarvisningsbild
Tompavan

Inlägg av Tompavan » sön 29 dec 2013, 12:47

Äntligen är jag en del av en grupp. Yes!! Det var länge sedan någon kallade mig tjur..nånting.
Q-What does a Harley and a hemorrhoid have in common?
A-Sooner or later every asshole gets one.

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » sön 29 dec 2013, 14:08

Tompavan skrev:Äntligen är jag en del av en grupp. Yes!! Det var länge sedan någon kallade mig tjur..nånting.
Du?

Det är väl du själv som säger det nu? Eller har min morbror ett trollkonto? Moderatorer, hallå!!
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.

Användarvisningsbild
Tompavan

Inlägg av Tompavan » sön 29 dec 2013, 14:14

Hippieungen skrev:
Tompavan skrev:Äntligen är jag en del av en grupp. Yes!! Det var länge sedan någon kallade mig tjur..nånting.
Du?

Det är väl du själv som säger det nu? Eller har min morbror ett trollkonto? Moderatorer, hallå!!
Din morbror är helt oskyldig vad mig anbelangar :) Men jag kände mig lite träffad. Blev så glad av att vara en del av någonting :) Det är så sällan. Tjurig typ 50-åring. Please.

Användarvisningsbild
Globus

Inlägg av Globus » sön 29 dec 2013, 14:43

Min farfar är sin egen tandläkare, vilket inte är så illa för en gubbe som aldrig handskats med mer grannlaga verktyg än en timmersax.

En gång bet han av en tand. Den bit som satt kvar i munnen var obehagligt vass och spetsig, så han klippte ner den med en avbitartång hemma framför badrumsspegeln.
För några år sedan besvärades han rätt mycket av en kindtand. Det löste han genom att hälla i sig ordentligt med brännvin och dra ut den med tång.

Han kör bil också.

Användarvisningsbild
Hans S

Inlägg av Hans S » sön 29 dec 2013, 15:20

Hoppas att Kattvesslan hittade en duglig veterinär så vi får se honom här igen, tjurgubbe eller inte. Än så länge har endast vittnesmålet från en Hippieugn att förlita oss på.

MVH

Hans
Detta innefattar inte X eller Y.

Användarvisningsbild
Spiring

Inlägg av Spiring » sön 29 dec 2013, 16:12

Hippieungen skrev: Hur kan en gubbe i 50-årsåldern, som är så vettig på alla sätt när det handlar om andras bästa, vara så dumtjurig kring sitt eget väl och ve? När han drabbades av njursten igår vägrade han ringa akuten och få vård, trots att han inte kunde sitta stilla en sekund. "Det går över själv, inte kan man åka in för detta" var hans eviga mantra i ett förvridet ansikte.
Tja... har han råkat ut för det förut och då sökt vård? I så fall är han kanske luttrad... för ett par år sen körde jag in fru Spiring till akuten då hon drabbats av just njursten. Ordinationen blev i princip "ta starka värktabletter tills det går över av sig självt". Morgonen efter fick vi åka in igen, då fick hon ännu starkare värktabletter utskrivna. Har man varit med om det tidigare kanske man tycker det är meningslöst att söka vård.
Folkhemmet har omärkligt förvandlats från strålande framtidsvision till oförglömligt minne. Frågan är om vi någonsin levde i det.
C. Palmaer

Användarvisningsbild
micke.d
Forummoderator

Inlägg av micke.d » sön 29 dec 2013, 16:17

Skulle vara de där tabletterna då.
Hädanefter kallar jag dem Daesh.

Användarvisningsbild
fråntaiga

Inlägg av fråntaiga » sön 29 dec 2013, 16:23

Fina barndomsminnen är när min far limmar ihop trasiga tänder med snabblimmet CYANOLIT. Funkade riktigt bra tror jag!

Användarvisningsbild
Tompavan

Inlägg av Tompavan » sön 29 dec 2013, 17:10

Först nu reagerade jag på "gubbe" i 50-årsåldern. Begrundar.. är jag verkligen där nu. Sniffar lite på kläderna för att upptäcka gubblukten. Minns förra helgens skridskoåkning med sonen och ta mig f-n, har jag inte gått och blivit gubbe. Bortsett från gubblukten då.. Nu återstår ett av två. Ta livet av mig eller våga vägra gubbtillstånd, hur det nu ska gå till. Ser en ny trådstart här. Hur undviker man att bli gubbe. Som gubbe ogillar jag i varje fall klarsynta insikter från hippieungar.

Användarvisningsbild
Hippieungen

Inlägg av Hippieungen » sön 29 dec 2013, 18:40

Tompavan skrev:Först nu reagerade jag på "gubbe" i 50-årsåldern. Begrundar.. är jag verkligen där nu. Sniffar lite på kläderna för att upptäcka gubblukten. Minns förra helgens skridskoåkning med sonen och ta mig f-n, har jag inte gått och blivit gubbe. Bortsett från gubblukten då.. Nu återstår ett av två. Ta livet av mig eller våga vägra gubbtillstånd, hur det nu ska gå till. Ser en ny trådstart här. Hur undviker man att bli gubbe? Som gubbe ogillar jag i varje fall klarsynta insikter från hippieungar.
Du svarade ju på frågan själv. Lyssna på klarsynta hippieungar.
"Du kann inngenting och vet inngenting och är bara en tjock kossa som planckar andras innlägg och stavar som en gris. Du är bara en simmpel hippyunge"

Min dom på ett annat forum. Fast ett fel. Jag är jättesmal.

Skriv svar