Kreationism och evolution, blandad sallad

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Andreas83

Re: Skapelsekonspirationen, föreläsning i Uppsala

Inlägg av Andreas83 » sön 07 dec 2008, 21:13

Lavskägge skrev:Haha, hur ofta har inte evolutionister "reviderat" sig.
Du lär knappast hitta någon verksam evolutionsbiolog som tror att vissa organismer kommit till genom direkt skapelse. Ingen av de omvärderingar evolutionsbiologer gjort är därför analog med den (pinsamma) omvärdering kreationisten ifråga gjorde.

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » sön 07 dec 2008, 22:33

Lavskägge är ett utmärkt skolexempel på att kreationister inte har några förutsättningar att lära sig något. Lavskägge själv insinuerade t.ex. i sitt inlägg att kreationister står för forskningen och framstegen, medan vetenskapen inte lyft nästan från gamla avfärdade hypoteser. Detta betyder t.ex. att kreationister avfärdade skaparhypotesen för 150 år sedan. Att kreationister förenade DNA med evolution. Medan vetenskapen förnekade allt detta och höll sig fast vid att Gud skapade arterna. Har man över huvudet taget gått i skolan, och sedan yttrar något i stil med det Lavskägge gjorde här, då kan inte okunskap ensamt räcka som förklaring. Det måste ju vara något annat fel. Det som ger Lavskägge dagens dumstrut är att han tillför sin "klokhet" i denna diskussion, vilket jag inte kan tolka på något annat vis att han tror att man har större chans att ha fel om man kollar upp något (vetenskapen) och större chans att ha rätt genom att inte ta reda på något och bara kasta ut lite lögner på måfå.

Och då var det den lilla biten med kreationism, moral, och lögner... Laveskägge säger själv att han ändrar sig när han får nya fakta presenterat för sig... Det skulle vara när ord inte längre betyder något!

Jag är skärrad, Lavskägge.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » sön 07 dec 2008, 23:12

Användarvisningsbild
Lavskägge
Avstängd

Inlägg av Lavskägge » sön 07 dec 2008, 23:22

Anders H skrev:Lavskägge är ett utmärkt skolexempel på att kreationister inte har några förutsättningar att lära sig något. Lavskägge själv insinuerade t.ex. i sitt inlägg att kreationister står för forskningen och framstegen, medan vetenskapen inte lyft nästan från gamla avfärdade hypoteser. Detta betyder t.ex. att kreationister avfärdade skaparhypotesen för 150 år sedan. Att kreationister förenade DNA med evolution. Medan vetenskapen förnekade allt detta och höll sig fast vid att Gud skapade arterna. Har man över huvudet taget gått i skolan, och sedan yttrar något i stil med det Lavskägge gjorde här, då kan inte okunskap ensamt räcka som förklaring. Det måste ju vara något annat fel. Det som ger Lavskägge dagens dumstrut är att han tillför sin "klokhet" i denna diskussion, vilket jag inte kan tolka på något annat vis att han tror att man har större chans att ha fel om man kollar upp något (vetenskapen) och större chans att ha rätt genom att inte ta reda på något och bara kasta ut lite lögner på måfå.

Och då var det den lilla biten med kreationism, moral, och lögner... Laveskägge säger själv att han ändrar sig när han får nya fakta presenterat för sig... Det skulle vara när ord inte längre betyder något!

Jag är skärrad, Lavskägge.
Ja, vad jag skrev var att evolutionister reviderat sig med ironi. Något annat var det faktiskt inte och du är fri att tycka vad du vill om mig förstås, du sällar dig till den myckna skaran personangripare. Inte så särkilt "moralisk" faktiskt. Om det nu är dumt att man bland många andra faktiskt vill ställa en del frågetecken till den numera mycket arroganta tvärsäkra materialister och evolutionister som du hör till angående evolutionsläran bekommer mig inte särkilt eftersom jag vet att frågorna är relevanta.
Har du fått fram någon bakterie ur din vulkansoppa än förresten töntAnders.
Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka.
– Mona Sahlin i P1-morgon i Sveriges Radio P1 den 17 maj 2001.
Er nya statsminister

http://antiislamiseringsfonden.se/

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » sön 07 dec 2008, 23:23

1) Det är väl inte frågan om åsikter när det går att kontrollera.
2) Din fråga är en kunskapsfråga. Jag är inte din mamma.

Användarvisningsbild
Lavskägge
Avstängd

Inlägg av Lavskägge » sön 07 dec 2008, 23:28

Om det nu är du på bilden så verkar du lika spinkig som MonaLisa som du verkar spinkig i hjärnan. Håll till godo, kanske lite gym vore nåt. :lol:
Svenskarna måste integreras i det nya Sverige, det gamla Sverige kommer inte tillbaka.
Er nya statsminister

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » sön 07 dec 2008, 23:33

Lavskägge skrev:Om det nu är du på bilden så verkar du lika spinkig som MonaLisa som du verkar spinkig i hjärnan. Håll till godo, kanske lite gym vore nåt. :lol:
Så, de som står för framstegen i förståelsen av omvärlden och de som bidrar med applikationer av kunskap så att även personer som saknar den mest grundläggande förståelse om sin omvärld kan ordbajsa på forum är:

A) Vetenskapen
B) Kreationister

Ta din chans till upprättelse. Fast du har kanske inget mer att förlora, och inte förstånd nog att se att så är fallet.

Användarvisningsbild
Lavskägge
Avstängd

Inlägg av Lavskägge » sön 07 dec 2008, 23:43

Anders H skrev:
Lavskägge skrev:Om det nu är du på bilden så verkar du lika spinkig som MonaLisa som du verkar spinkig i hjärnan. Håll till godo, kanske lite gym vore nåt. :lol:
Så, de som står för framstegen i förståelsen av omvärlden och de som bidrar med applikationer av kunskap så att även personer som saknar den mest grundläggande förståelse om sin omvärld kan ordbajsa på forum är:

A) Vetenskapen
B) Kreationister

Ta din chans till upprättelse. Fast du har kanske inget mer att förlora, och inte förstånd nog att se att så är fallet.
Nej jag anser väl inte att jag vill "ordbajsa" med dig mer nu.

Har du fått fram någon bakterie ur din vulkansoppa var min fråga som jag och många med mig undrar du som vet hur livet kom till på jorden. Svara du på det innan personagrepp om dumsnut m.m. Kasta sten i glashus...

Men det förstås, finns det något annat än jasägare så gäller väl personagrepp för dig. Tack, du är inte trevlig vill helst slippa dig.
Er nya statsminister

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » sön 07 dec 2008, 23:48

Du hittar på ett anspråk om livets uppkomst, och om det inte fungerar så finns Gud? Jag är otrevlig eftersom jag inte uppskattar lögnare. Ni får tycka att ni är trevliga inom gruppen, precis som vi som är ärliga mot varandra uppskattar varandra inom gruppen. Det är inget konstigt med det. Jag skulle inte heller vilja ha det på något annat vis, men när du säger korkade och felaktiga saker, så tar jag mig rätten att svara. Passar inte det, så kan du ju faktiskt välja att inte säga dumma saker. Det är ju ditt val, inte mitt.

Andreas83

Inlägg av Andreas83 » sön 07 dec 2008, 23:50

Lavskägge skrev:Ja, vad jag skrev var att evolutionister reviderat sig med ironi.
Haha, säkert! Snygg efterhandskonstruktion!

Användarvisningsbild
Lavskägge
Avstängd

Inlägg av Lavskägge » sön 07 dec 2008, 23:56

Anders H skrev:Du hittar på ett anspråk om livets uppkomst, och om det inte fungerar så finns Gud? Jag är otrevlig eftersom jag inte uppskattar lögnare. Ni får tycka att ni är trevliga inom gruppen, precis som vi som är ärliga mot varandra uppskattar varandra inom gruppen. Det är inget konstigt med det. Jag skulle inte heller vilja ha det på något annat vis, men när du säger korkade och felaktiga saker, så tar jag mig rätten att svara. Passar inte det, så kan du ju faktiskt välja att inte säga dumma saker. Det är ju ditt val, inte mitt.
Ursäkta men eh... du påstår faktiskt att livet på jorden sådär har självalstrats fram av sig själv faktiskt. Ett positivt uttalande och positiva uttalanden torde kräva eh ialla fall en rimligt sannolik möjlighet för att man skall anse detta som ett möjligt eller övertygande faktum.

Hade du det eller?
Er nya statsminister

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » sön 07 dec 2008, 23:58

Lavskägge skrev:Ursäkta men eh... du påstår faktiskt att livet på jorden sådär har självalstrats fram av sig själv faktiskt. Ett positivt uttalande och positiva uttalanden torde kräva eh ialla fall en rimligt sannolik möjlighet för att man skall anse detta som ett möjligt eller övertygande faktum.

Hade du det eller?
Källa tack. Jasså, ytterligare en lögn. Prata med någon som är "trevlig" istället.

Användarvisningsbild
Lavskägge
Avstängd

Inlägg av Lavskägge » mån 08 dec 2008, 00:03

Anders H skrev:
Lavskägge skrev:Ursäkta men eh... du påstår faktiskt att livet på jorden sådär har självalstrats fram av sig själv faktiskt. Ett positivt uttalande och positiva uttalanden torde kräva eh ialla fall en rimligt sannolik möjlighet för att man skall anse detta som ett möjligt eller övertygande faktum.

Hade du det eller?
Källa tack. Jasså, ytterligare en lögn. Prata med någon som är "trevlig" istället.
Ursäkta men du framstår faktiskt inte som särkilt smart. Källa? ja just det källa, hade du det eller, du som är Gud och vet hur livet kom till på jorden. :lol:
Er nya statsminister

Andreas83

Inlägg av Andreas83 » mån 08 dec 2008, 00:19

Lavskägge skrev:Ursäkta men du framstår faktiskt inte som särkilt smart.
Det är inte Anders som i denna tråd antytt att evolutionsbiologer på ett sätt analogt det kreationisten gjorde omvärderat sin syn på sakernas tillstånd, för att sedan försöka rädda sitt, öhm, anseende genom att hävda att det var ironiskt menat. Man skall inte kasta igelkottar i ballonghus, Lavskägge.

Andreas83

Inlägg av Andreas83 » mån 08 dec 2008, 00:29

Lavskägge, om du verkligen är nyfiken (vilket jag, klok av erfarenhet, betvivlar) på att veta hur riktiga forskare ser på livets ursprung, har du att läsa här.

Skriv svar