Tråden för riktigt dålig och pinsam musik

Diskutera ämnen som inte hör hemma i något annat forum.
Användarvisningsbild
John A

Inlägg av John A » mån 19 maj 2008, 18:58

Urk... Det där ska du sätta varningstext på! Värst hittills!

Användarvisningsbild
Lars A.
Avstängd

Inlägg av Lars A. » mån 19 maj 2008, 19:07

piotrr skrev:Ni är inne på fel spår fullständigt. Visst är Eurovision dåligt, men för att komma till verkliga höjder av låg kvalitet krävs det oheliga giftermål mellan "kidsens idolartister" och kommersiella intressen. Såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=-Xfqkdh5Js4

(Rubriken "High Quality Version" är lite av en överdrift.)
piotrr skrev:Sedan kan folk sluta diskutera skådespelare och sångare och idioter som synts i tävlingsprogram i TV en gång i hela sitt liv som ett avbrott i deras annars horisontella hamburgarvändarkarriärer

Sonrep

Inlägg av Sonrep » tis 20 maj 2008, 11:19

Vissa låtar som nämnts är ju riktigt bra. Fortsätt så!

Användarvisningsbild
Anders H
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Anders H » fre 23 maj 2008, 09:20

Mr. Roboto sabbade karriären för Styx.
Hemsida - Radio Houdi - Blogg - Evolutionsteori.se - Bright
Homeopaty devides, controls and deludes. ...or was that religion?

Användarvisningsbild
Hexmaster
Kontakt:

Inlägg av Hexmaster » mån 26 maj 2008, 13:29

På nya hårdrocksalbumet hörs Thore nu tillsammans med Europe och Jan Johansen i låtar som "Tio tusen röda rosor", "Bergsprängartango" och "Fröken Fräken".
http://www.expressen.se/1.1174746
Detta skall jag visa dig medelst ett stort papper som jag har fyllt med faktiska upplysningar! - Strindberg

Användarvisningsbild
Victor_Von_Doom

Inlägg av Victor_Von_Doom » mån 26 maj 2008, 13:48

grekland är alltid så bra musikland:
http://www.youtube.com/watch?v=GWDU9ZWMoEw
(NOT)
Insanity is thinking either that "no one is like us" or "everyone's the same"

Användarvisningsbild
Globus

Inlägg av Globus » mån 26 maj 2008, 19:02

Här har vi en liten låt som ger mig VÄLDIGT dåliga vibbar. Är det här ens lagligt? (Killen som sjunger är för övrigt Danny Elfman, numera känd kompositör av filmmusik som samarbetat mycket med Tim Burton.)
Oingo Boingo - Little Girls

Könspunk är en lite speciell subgenre som mest verkar rikta sig till folk som stannat kvar i kiss & bajs stadiet. Här är en handfull färgstarka nummer:

Slaskfittorna - Knulla lik
Vrävarna - Knulla grisvröv
Onkel Kånkel - Runkbögen Ferdinand
Joel Lundgren - Livet är en våldtäkt
Tunnan och moroten - Snoppar till lunch

Bonusvideo:
Äta farfars bajs

Användarvisningsbild
EnnKå

Inlägg av EnnKå » mån 26 maj 2008, 19:28

Globus skrev:Här har vi en liten låt som ger mig VÄLDIGT dåliga vibbar. Är det här ens lagligt?
Fråga Dan Tillberg.
Globus skrev: Könspunk är en lite speciell subgenre
Men då är vi borta från dålig musik rent objektivt eftersom det är precis så det ska låta. (Tack för listan btw)
Det skulle innebära att mongopunk också är pinsamt.
DOM DUMMASTE 1990: Huset e fullt me Syra
- Fint folk röker vägglöss -

Användarvisningsbild
Globus

Inlägg av Globus » mån 26 maj 2008, 21:21

EnnKå skrev:
Globus skrev:Här har vi en liten låt som ger mig VÄLDIGT dåliga vibbar. Är det här ens lagligt?
Fråga Dan Tillberg.
*Rys* Kolla in den här låtlistan. Nr. 21 i akt 1 är rätt intressant.
EnnKå skrev:
Globus skrev: Könspunk är en lite speciell subgenre
Men då är vi borta från dålig musik rent objektivt eftersom det är precis så det ska låta. (Tack för listan btw)
Det skulle innebära att mongopunk också är pinsamt.
DOM DUMMASTE 1990: Huset e fullt me Syra
Ja, jo i och för sig... Det är väl trots allt meningen att punk ska göra uppror mot god smak, och det finns kanske ett visst mått av ironi i det hela också. Fast jag skulle kanske gett ett lite...knepigt intryck om jag postat det i "musiktips"-tråden. :D

Användarvisningsbild
EnnKå

Inlägg av EnnKå » mån 26 maj 2008, 22:05

Globus skrev:Fast jag skulle kanske gett ett lite...knepigt intryck om jag postat det i "musiktips"-tråden. :D
Det är ok - vi kan tom prata om Beatles här.
:-)
- Fint folk röker vägglöss -

JB

Inlägg av JB » mån 26 maj 2008, 22:08

Vad som är bra eller dålig musik är i många fall väldigt subjektivt. Men ibland hittar man något som man vågar utnämna till objektivt väldigt dålig musik. 1791 komponerade Wolfgang Amadeus Mozart musiken till operan trollflöjten som sjungits in ett antal gånger sedan dess. Nattens drottning har en aria (Der Hölle Rache kocht in meinem Herzen) som blivit väldigt berömd och som dessutom är väldigt svårsjungen (går upp till trestrukna F). Någon gång under första halvan av förra seklet sjöng en amerikansk dam vid namn Florence Foster Jenkins in nämna aria. Resultatet kan inte kallas vackert hur man än ser på det. Finns att lyssna på här: http://www.youtube.com/watch?v=6h4f77T-LoM VARNING! Ej för känsliga öron.

Vill ni höra hur det "ska" låta finns det här en liten video med åtta stora sopraner som visar hur man ska sjunga de höga F-en. Hela arian finns här: http://www.youtube.com/watch?v=nZG90IhvGZk

/Jonas

Användarvisningsbild
Erland

Inlägg av Erland » tis 27 maj 2008, 15:43

liberator skrev:Skulle väl vara den här i så fall:
http://www.youtube.com/watch?v=iwuUskHcWyA

Sen om den är seriös är en annan fråga, men man vet ju aldrig...
Jag känner igen melodin. Den är, i huvuddragen, knyckt från en känd sång, men jag kommer inte på vilken den är. Kan någon hjälpa mig och friska upp mitt minne?

Användarvisningsbild
Globus

Inlägg av Globus » tis 27 maj 2008, 18:13

JB skrev:Någon gång under första halvan av förra seklet sjöng en amerikansk dam vid namn Florence Foster Jenkins in nämna aria. Resultatet kan inte kallas vackert hur man än ser på det. Finns att lyssna på här: http://www.youtube.com/watch?v=6h4f77T-LoM VARNING! Ej för känsliga öron.
:shock:
Oh, the humanity! Gläfsande tax @ 1.04. När det gäller ren talanglöshet är den där helt klart värst hittills. Mozart måtte ha roterat som en ångturbin i sin grav.

Användarvisningsbild
dunkelbrink

Inlägg av dunkelbrink » tor 29 maj 2008, 10:26

Jag gillade en av kommentarerna till videon "Actually, I like her- she was harmless and enjoyed herself and gave a lot of people a lot of giggles- a great legacy."
Det är inte jag som stavar konstigt det är du som läser fel :)

JB

Inlägg av JB » tor 05 jun 2008, 23:23

dunkelbrink skrev:Jag gillade en av kommentarerna till videon "Actually, I like her- she was harmless and enjoyed herself and gave a lot of people a lot of giggles- a great legacy."
Ja det har diskuterats en del om hon verkligen trodde hon kunde sjunga eller om det hela bara var ett stort practical joke. Men enligt vad jag läst så verkar det som hon verkligen trodde på sin sångröst.

/Jonas

Skriv svar